Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 20:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: hjelp til panasonic dmp-bd10 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej jeg har lige købt en panasonic dmp-bd10 blue-ray,  som jeg har sat til min Sanyo plv-Z5  jeg bruger et HDMi kabel,men når jeg så setter min opløsning op til 1080p kommer der støj på billede lisom sne på skærmen , vad kan det skylles ?

Og så vil jeg lige høre om nogle gode råd om hvordan jeg best stiller min blue-ray avspiller best ind.

Hilsen per

Iron Man
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Den kan være dit kabel ikke understøtter 1080P.

Ellers sæt opløsningen til 1280*720P, den skal jo alligevel derned for, at din projektor kan vise det.

Til top Vis Iron Man's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Iron Man

per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Iron Man]

Den kan være dit kabel ikke understøtter 1080P.

Ellers sæt opløsningen til 1280*720P, den skal jo alligevel derned for, at din projektor kan vise det.

Hej og tak for svaret men vad kræver det af et kabel at den kan vise i 1080p.

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 21:51 | IP-adresse registreret  

per.k6 skrev:

Forskellen ligger i kvaliteten af kablet.

• En god kvalitet HDMI kabel sikrer 1080P
  • Jo længere kabel - jo bedre kvalitet er krævet

Men som Ironman siger - der er ingen grund til at du går ud og investerer i et dyrt HDMI kabel der understøtter 1080P - når projektoren aligevel kun kører 720P.

Så sæt kvaliteten ned til 720P i afspilleren. Hvis det virker - så kør videre med det.

/Lars

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2007 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Du kan jo søge på kabelts mærke, og se om det understøtter 1080p..du kan ikke umiddelbart se om det kan understøtte det (er jeg i hvert fald meget sikker på)!

mvh Zirio

Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:27 | IP-adresse registreret  

Hej ok,men vad kræver det da af en projektoren for at kunne se 1080p og vad er i grunden best er det 1080p eller 1080i ,

per.k6 skrev:

Men som Ironman siger - der er ingen grund til at du går ud og investerer i et dyrt HDMI kabel der understøtter 1080P - når projektoren aligevel kun kører 720P.

Så sæt kvaliteten ned til 720P i afspilleren. Hvis det virker - så kør videre med det.

/Lars

[/QUOTE]

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Hvad det kræver af projektoren?...At den kan vise 1080p!..Ved ikke lige hvad for et svar du søger der!..

Du vel nok høre forskellige meninger om hvad der er bedst af 720p/1080i eller 1080p, så jeg vil nok bare anbefale dig at selv finde ud af det!..

Ja jo længere kablet er, jo bedre kvalitet skal det være!..går evt ind på www.av-connection.dk

Der kan du læse lidt om længder og HDMI osv..

per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

larl skrev:

[QUOTE=per.k6]Hej og tak for svaret men vad kræver det af et kabel at den kan vise i 1080p.

/Lars

Ok men kan du anbefale et gost kabel bare ikke over 2000kr det jeg har er profiline på 10m

per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2007 kl. 00:00 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=zirio]

Hvad det kræver af projektoren?...At den kan vise 1080p!..Ved ikke lige hvad for et svar du søger der!..

Du vel nok høre forskellige meninger om hvad der er bedst af 720p/1080i eller 1080p, så jeg vil nok bare anbefale dig at selv finde ud af det!..

Ja jo længere kablet er, jo bedre kvalitet skal det være!..går evt ind på www.av-connection.dk

Der kan du læse lidt om længder og HDMI osv..

Ok og tak for dit svar,det jeg nok mener er du siger at min i kan projektoren kun kan køre i 720p vad kræver det så for at min projektoren,eller af en projektoren for at kunne køre i højer opløsning

per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Ok og tak for dit svar,det jeg nok mener er du siger at min projektoren kun kan køre i 720p vad kræver det så for at min projektorer,eller af en projektorer for at kunne køre i højer opløsning .er der nogen der kan svare på det og hvor jeg kan få noget hjelp til at kunne stille min hjemme bio ind,min panasonic dmp-bd10 blue-ray og sanyo Z5.

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

per.k6 skrev:
Ok og tak for dit svar,det jeg nok mener er du siger at min projektoren kun kan køre i 720p vad kræver det så for at min projektorer,eller af en projektorer for at kunne køre i højer opløsning .er der nogen der kan svare på det og hvor jeg kan få noget hjelp til at kunne stille min hjemme bio ind,min panasonic dmp-bd10 blue-ray og sanyo Z5.

Din projektor har en fysisk opløsning i panelet på 1280x720 pixels. For at en projektor skal kunne bruge 1080p til noget skal panelet have en opløsning på 1920x1080 pixels. Der er ikke så mange af dem på markedet endnu, men de få der er, ligger omkring de 20-25.000 kr.

Som sagt ville det ikke give nogen fordel at fodre din projektor med 1080p (1920x1080) når den fysisk kun er istand til at vise 720p (1280x720).

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

notional skrev:

[QUOTE=per.k6]Ok og tak for dit svar,det jeg nok mener er du siger at min projektoren kun kan køre i 720p vad kræver det så for at min projektorer,eller af en projektorer for at kunne køre i højer opløsning .er der nogen der kan svare på det og hvor jeg kan få noget hjelp til at kunne stille min hjemme bio ind,min panasonic dmp-bd10 blue-ray og sanyo Z5.

Din projektor har en fysisk opløsning i panelet på 1280x720 pixels. For at en projektor skal kunne bruge 1080p til noget skal panelet have en opløsning på 1920x1080 pixels. Der er ikke så mange af dem på markedet endnu, men de få der er, ligger omkring de 20-25.000 kr.

Det er ikke helt rigtigt at man skal op i det prisleje, for at finde en projektor der kan skyde 1080p..en Sanyo Z5, kan skyde 1080p ud, om kvaliteten så er lige så god, som de til 20 k (sanyo koster 10K), det er den nok ikke, men princippet er vel bare at den kan skyde 1080p..

Men ja det giver ingen mening hvis du køber en projektor der ikke kan skyde 1080p ud, også du sætter din blu-ray til at gøre det.. Så skal projektoren bare nedscalere signalet, og det er der jo absolut ingen grund til overhovedet!...

Spørg om der ikke er en venlig sjæl i Jylland der vil hjælpe dig, mod en lille sum penge!..Eller skriv til ind der har Panasonic'en, og hør om han ikke vil hjælpe dig!...

mvh Zirio

Zirio's Cinema

NAD 753v2, NAD 216, JBSystems C2-800
Cerwin Vega AL-1000, Dali 109, Dali SC-7, Dali SWA 15, JBL E250P
NAD T512, Sanyo Z4

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
Det er ikke helt rigtigt at man skal op i det prisleje, for at finde en projektor der kan skyde 1080p..en Sanyo Z5, kan skyde 1080p ud

Nix - det er ikke en 1920x1080 projektor.

Sanyo Z5 har en panel opløsning på 1280x720

/Lars

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Juni 2007 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Okdokey..

Jeg beklager min fejl så!....

Men resten er rigtig så

per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

larl skrev:
zirio skrev:
Det er ikke helt rigtigt at man skal op i det prisleje, for at finde en projektor der kan skyde 1080p..en Sanyo Z5, kan skyde 1080p ud

Nix - det er ikke en 1920x1080 projektor.

Sanyo Z5 har en panel opløsning på 1280x720

/Lars

Hej ja det kan Z5 gå op i 1080p jeg har lige tjeket det ,men så er der lige det når jeg går over i 1080p eller 720p så kommer der støj på skærmen lisom når der sne på tvet i tordenvejr,men når jeg setter den i 1080i er der ikke noget galt mmmmmmmmmmm ? så det vad kan det så skylles.

hilsen per

dikki
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Maj 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:44 | IP-adresse registreret  

per.k6 du må starte med at forstå, at din projektor ikke har en opløsning på 1080p men kun 720p. Derfor er det åndsvagt at fodre den med 1080 i stedet for 720p.

Kør 720p og vær lykkelig for du har det bedst mulige billede på din projektor.
Til top Vis dikki's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dikki

per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juni 2007 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

zirio skrev:
notional skrev:

[QUOTE=per.k6]Ok og tak for dit svar,det jeg nok mener er du siger at min projektoren kun kan køre i 720p vad kræver det så for at min projektorer,eller af en projektorer for at kunne køre i højer opløsning .er der nogen der kan svare på det og hvor jeg kan få noget hjelp til at kunne stille min hjemme bio ind,min panasonic dmp-bd10 blue-ray og sanyo Z5.

Hej og tak for hjelpen,jeg har hør jeg skal ha fat i en der hedder Otto der skulle kunne instille mit udstyr,men han er vist nok dyr .

Det er ikke helt rigtigt at man skal op i det prisleje, for at finde en projektor der kan skyde 1080p..en Sanyo Z5, kan skyde 1080p ud, om kvaliteten så er lige så god, som de til 20 k (sanyo koster 10K), det er den nok ikke, men princippet er vel bare at den kan skyde 1080p..

Men ja det giver ingen mening hvis du køber en projektor der ikke kan skyde 1080p ud, også du sætter din blu-ray til at gøre det.. Så skal projektoren bare nedscalere signalet, og det er der jo absolut ingen grund til overhovedet!...

Spørg om der ikke er en venlig sjæl i Jylland der vil hjælpe dig, mod en lille sum penge!..Eller skriv til ind der har Panasonic'en, og hør om han ikke vil hjælpe dig!...

mvh Zirio

Zirio's Cinema

NAD 753v2, NAD 216, JBSystems C2-800
Cerwin Vega AL-1000, Dali 109, Dali SC-7, Dali SWA 15, JBL E250P
NAD T512, Sanyo Z4

Mr. Anderson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Marts 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Per din Z5 kan modtage et 1080p men ikke vise dette! som de andre siger har den en fysik begrænsing på de 1280x720 pixel. Så signalet bliver nedscaleret til de 1280x720 som er 720p på din Blu-Ray afspiller.

En nyere 1080p (1920x1080) projektor koster fra 20k og op. Men de seriøse kommer lidt længere oppe i prislejet. 

Om du skifter dit HDMI kabel giver nok ikke den store forskel når du køre i 720p som vi anbefaler. Så sæt det til denne indstilling og nyd lidt film i din bio som vi andre ikke har  

per.k6
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Juni 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Mr. Anderson skrev:

Per din Z5 kan modtage et 1080p men ikke vise dette! som de andre siger har den en fysik begrænsing på de 1280x720 pixel. Så signalet bliver nedscaleret til de 1280x720 som er 720p på din Blu-Ray afspiller.

En nyere 1080p (1920x1080) projektor koster fra 20k og op. Men de seriøse kommer lidt længere oppe i prislejet. 

Om du skifter dit HDMI kabel giver nok ikke den store forskel når du køre i 720p som vi anbefaler. Så sæt det til denne indstilling og nyd lidt film i din bio som vi andre ikke har  

Ok og mange tak for dit svar.

mvh per

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Juni 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret  

Med små 720p pj. som bl.a. Z5 der er meget følsom overfor lange HDMI kabler, har haft en pann AE900 hvor jeg ikke kunne bruge kabler fra Nordost og Supra (10m), men med et QED var ingen problmer.

Søfølig skal man bruge et kvlittes HDMI kable, med man må prøve sig fram, hvad der best.

Støj på HDMI kablet kan tyde på at enten kabler er i en for ring kvalitte eller for langt, med et HDMI kable ville jeg højt gå op til 10m. selv om kablet er teste til over 10m.
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes