Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:12   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: DVD med 1080i ud i component? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Nellike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2007 kl. 01:13 | IP-adresse registreret  

Hej forum.
Er ejer af et JVC HV-32P37 med DIST (Digital Image Scaling Technology) udviklet af JVC og brugt i nogle få modeller, lige før fladskærmen tog over. JVC´s teknologi i DIST-tv understøtter 1250i/75Hz ifølge deres data.

Mit problem er at finde en signalkilde der leverer dette signal (1080i/1250i) til tv´ets component-indgang. Tv´et har ikke HDMI- eller DVI-indgang.

Jeg har ledt en del på nettet; men støder mange gange på en mur af manglende oplysninger. Jeg har fundet en del harddiskbaserede signalkilder med component 1080i; men DVD-afspillere og HDD-DVD-optagere har jeg svært ved at finde.

Er der nogen der kan hjælpe mig med hvilke DVD-afspillere der opscallerer til 1080i?

På forhånd tak!
Til top Vis Nellike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nellike

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 11:37 | IP-adresse registreret  

Held og Lykke.

Jeg mener TV'et maa jo engang have vaeret beregnet til modtage noget "et eller andet"     Component er det ikke noget kun beregnet for Progressiv skan altsaa til Fladskaermen? Nok forkert bud men naa ja, et bud.

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Component kan overføre både interlaced og progressive scan. Der er ganske rigtigt ikke mange billedrørstv på det europæiske marked der kan modtage det, men da HD har været fremme i en del år i både Japan og usa, også før fladskærme blev hvermandseje, så findes der et par modeller der understøtter det. Det er såvidt jeg ved netop HD kompatible billedrørstv der er årsagen til at man overhovedet har medtaget 1080i som en af HD standarderne, istedet for at gå direkte til 1080p. Andre ved uden tvivl mere om dette.

Mht modeller, så kan så vidt jeg ved Toshibas HD-XE1 (HD-DVD afspiller) sende 1080i ud via component. Om HD-E1 også kan ved jeg ikke.

Xbox 360 med tilsluttet HD-DVD drev kan også, ihvertfald efter en opdatering.

Hvorvidt dit tv kan behandle signalet korrekt hvis det er designet til 1250i (er du sikker på det ikke er 1025i, for det mener jeg Japan tidligere har brugt) og ikke 1080i skal jeg ikke kunne sige.

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 22 Marts 2007 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Et sidespring.

1250 var et forslag fra EBU, 2x625 Linier. Med et lønligt haab ogsaa fra EBU med 50 Hz progressivt men dette blev ikke fastholdt, trods alt for stort et krav. Derfor de 1080i50.

RogueAgent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Marts 2007 kl. 16:19 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:
1250 var et forslag fra EBU, 2x625 Linier. Med et lønligt haab ogsaa fra EBU med 50 Hz progressivt men dette blev ikke fastholdt, trods alt for stort et krav. Derfor de 1080i50.

Ah - så forstår jeg bedre. Men jeg er stadig i tvivl om hvad sådan et tv så vil stille op med 1080i..?  

Til top Vis RogueAgent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RogueAgent

Nellike
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2007
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 23 Marts 2007 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Tak for jeres svar på spørgsmålet! Refererede de 1250i fra en pressemeddelse JVC offentliggjorde i 2003. Fandt lige JVC-kataloget fra 2003-2004 frem, hvori der står 1080i. Så der er håb endnu ... puha. Synes det ville være synd at sælge dette tv uden at have set hvad det egentlig kan præstere.

Har læst et sted at 1080 interlaced over component er nærmest ikke eksisterende grundet krav fra filmindustrien. Sikkert efterhånden et gammelt krav; men har sikkert noget med den bekymring industrien stadig har omkring solgte biografbilletter og stjernenes fremtræden på et knivskapt billede.

Har også selv fundet en enkelt dvd-afspiller der har component 1080i og tillige 1080p, nemlig Helios H4000 fra USA http://www.neodigits.com/new/body/products/h4000/h4000.asp.
Til top Vis Nellike's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nellike

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 26 Marts 2007 kl. 12:29 | IP-adresse registreret  

Med meget smaa bogstaver staar der, rigtig rigtig godt gemt væk, der er som absolut maksimum plads til doble Informationsmaengden naar programmer skal transmitteres. Saa naar skaermene er blevet stoerre og bredere kommer der et max for detaljerigdommen. Denne vil dog blive vaesentlig bedre end vores normale 625 liniers Farver.

Hvis nogen er uenig heri, er jeg interesseret i hvor al den plads skal komme fra, og da isaer hvornaar? 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes