Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Primare DVD26? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 Februar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Jeg går og overvejer at købe en Primare DVD26, men er stadigvæk lidt itvivl om det er lidt for meget (11.000,-) og om jeg kan nøjes med mindre (billigere).

Den skal ude lukket bruges til afspilning af film samt musik dvd`r. Der skal ikke afspilles cd`r på den, det har jeg Densen B-400+ til.

Mine krav er at den skal have et super godt billede samt super god lyd til film og musik dvd`r samt kunne gøres kodefri. Der skal såfølgelig være HDMI/ DVI udgang (helst DVI).

Jeg har et HD ready plasma (1366 * 768) med både HDMI, DVI, VGA indgange.

Er det lidt over kill at ofre 11K på en dvdafspiller med mine krav/ ønsker, kan jeg nøjes med noget billigere eller har i andre dvdafspillere som levere varen bedre end Primare til samme penge eller billigere? Jeg har intet imod at ofre de 11K, men vil gerne høre jer om der findes andet som jeg skal give et kig......

Jeg er ikke intraseret i at købe en HD-/ Blue Ray afspiller endnu..... Hvorfor, må i ikke spørge om

Til top Vis Pierre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pierre

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Er der slet ingen som har eller kan komme med en kommentar til mine spørgsmål

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Mine krav er at den skal have et super godt billede samt super god lyd til film og musik dvd`r samt kunne gøres kodefri. Der skal såfølgelig være HDMI/ DVI udgang (helst DVI).

Med mindre du kører lyden over anlægget skal du være opmærksom på at DVI ikke kan overføre lyd til tv'et. Lyden kan dog overføres på anden vis. Den Primare du har kig på er en ældre sag uden HDMI, men med DVI. Taler vi om bedste billedekvalitet for 11k kommer du nok ikke uden om Denon DVD3930. Hvorfor foretrækker du DVI?

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Primare kommer med en ny og forbedret udgave af DVD26 til marts med både DVI og HDMI.

Jeg foretrækker DVI da jeg har forståelsen af at lyden i HDMI`n ikke er helt på toppen endnu

Laver Denon så gode dvdafspillere? Har ellers altid svoret at jeg ikke ville have Denon inden for døren Men nu har jeg på det sidste hørt meget godt om Denon og hvor gode deres dvdafspillere er.

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

Jeg foretrækker DVI da jeg har forståelsen af at lyden i HDMI`n ikke er helt på toppen endnu

Det ville jeg ikke være nervøs for.

Pierre skrev:

Laver Denon så gode dvdafspillere? Har ellers altid svoret at jeg ikke ville have Denon inden for døren Men nu har jeg på det sidste hørt meget godt om Denon og hvor gode deres dvdafspillere er.

Denon har, hvis man ser bort fra starten på DVD-epoken, altid lavet nogle rigtig fornuftige DVD-afspillere, i hvert fald på billedsiden. Denons lyd har altid været diskuteret, mens billedekvaliteten som regel kaster roser af sig.

Svenne Friis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2006
Lokalitet: København
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft de samme overvejelser, Primare DVD26 contra andre billigere løsninger.
Der er sikkert bedre maskiner på markedet og jeg har ikke engang testet Primare dvd,
men nu har jeg en Primare surround-pre i forvejen og jeg er træt af antallet af fjernbetjeninger,
derfor har jeg taget springet ud i et ebay-køb af DVD26,
senere på ugen håber jeg at kunne fortælle dig mere om billedkvalitet og lyd.

Hvor meget ved du om den nye udgave ?? Er det kun et spørgsmål om udgange ?
Til top Vis Svenne Friis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svenne Friis

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Februar 2007 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Svenne friis:

Der er også kommet nyt board eller hvad det nu hedder i som skulle forbedre billedkvaliteten, men som sagt kommer den først til marts så det er begrænset hvad der findes af samlinginger.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes