Sendt: 07 April 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg vil ikke påstå jeg er den mest kvalificerede til at svarer, men skriver jeg noget vrøvl, så skal vi nok få gang i tråden (-:
det kommer helt an på dit fjernsyn, stiller du den for højt, går dint fj. i sort, og så skal du stille den tilbage uden billede )-:
tallene fortæller hvilket pixel format din kiss sender til dit tv,
"p" står for progressive. hvilket jeg ikke helt er med på. ved kun at det giver det bedste billed frem for "i" som står for interlaced.
60 eller 75 står for hertz. hvis det er et lcd fjernsyn skal du ikke tænke på det. men ellers er et 60 hertz at foretrække, da det giver et mere roligt billed, men det kommer igen helt an på hvad dit tv understøtter.
mit tv er et 720p men kan spille 1080p, så det har jeg sat min dvd til, det virker fint.
hvis du har mulighed for at forbinde dvd og tv med hdmi eller dvi (digital) så skal du bare se, ellers er der jo komponent forbindelsen som mange stadig syntes er nr et´,
ved ik om du blev klogere, men nu for vi se om der er nogen der har noget at tilføje.
jeg vil ihvertfald læne mig tilbage og se hvad folk har at tilføje, man ku jo uden tvivl blive meget klovere på det her punkt.
|