Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 20:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Fordel ved High-end ? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hillig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Når vi flytter billedet digitalt over dvi/hdmi og lyden digitalt via koax/optisk - kan der så stadig være forbedringer at hente ved en high-end (5-10.000,-) dvd-afspiller i forhold til en afspiller i 2.000,- kroners klassen. Forekommer det fx. noget up-scaling eller hvor ligger penge-slugeren ?

/Hillig

kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 11:17 | IP-adresse registreret  

Hillig skrev:

Når vi flytter billedet digitalt over dvi/hdmi og lyden digitalt via koax/optisk - kan der så stadig være forbedringer at hente ved en high-end (5-10.000,-) dvd-afspiller i forhold til en afspiller i 2.000,- kroners klassen. Forekommer det fx. noget up-scaling eller hvor ligger penge-slugeren ?

/Hillig

Opbygningen af drevet betyder rigtigt meget og som du nævner så kan elektronikken også variere en del. men man kan ikke sige pris lig kvalitet, desværre.... 
Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn

puggie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 02:38 | IP-adresse registreret  

I starten af året købte jeg en Pioneer 868, der skulle erstatte min prisbillige JVC afspiller til 2000.- Jeg har en Z3 projektor og har haft begge afspillere koblet til via component-progressive og hdmi. Jeg må indrømme at jeg ved skiftet ikke var synderligt imponeret, jeg kunne godt se at billedet var bedre på 868eren, men om det var alle de penge værd var jeg faktisk lidt i tvivl om.

Jeg har nu måttet skille mig af med den gode 868er pga manglende legater til en studietur og gå tilbage til den gode gamle JVC. Jeg kan virkelig se forskel nu og er ikke i tvivl om kvalitetsforskellen ml dem. Billedet er meget dårligere mht til kontrast og farve og nej det er ikke noget man kan justere sig fra med et godt resultat... Deinterlaceren i 868eren er virkelig god i forhold til JVCens.

Det jeg prøver at sige er at det "utrænede" øje nok ikke kan se den store forskel med de fleste nye film (godt transfer), men når man begynder at ligge mærke til alle de små detaljer der er i billedet ja så er der ingen vej uden om end at investere i det du kalder highend.

Jeg vil også sige at jeg har haft en 668er tilsluttet via component og synes ikke der er den store forskel ml component og hdmi. Gem hellere hdmi kablet og indgangen til din bluray afspiller.

Til top Vis puggie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af puggie

lpm76
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 03:05 | IP-adresse registreret  

puggie skrev:

I starten af året købte jeg en Pioneer 868, der skulle erstatte min prisbillige JVC afspiller til 2000.- Jeg har en Z3 projektor og har haft begge afspillere koblet til via component-progressive og hdmi. Jeg må indrømme at jeg ved skiftet ikke var synderligt imponeret, jeg kunne godt se at billedet var bedre på 868eren, men om det var alle de penge værd var jeg faktisk lidt i tvivl om.

Jeg har nu måttet skille mig af med den gode 868er pga manglende legater til en studietur og gå tilbage til den gode gamle JVC. Jeg kan virkelig se forskel nu og er ikke i tvivl om kvalitetsforskellen ml dem. Billedet er meget dårligere mht til kontrast og farve og nej det er ikke noget man kan justere sig fra med et godt resultat... Deinterlaceren i 868eren er virkelig god i forhold til JVCens.

Det jeg prøver at sige er at det "utrænede" øje nok ikke kan se den store forskel med de fleste nye film (godt transfer), men når man begynder at ligge mærke til alle de små detaljer der er i billedet ja så er der ingen vej uden om end at investere i det du kalder highend.

Jeg vil også sige at jeg har haft en 668er tilsluttet via component og synes ikke der er den store forskel ml component og hdmi. Gem hellere hdmi kablet og indgangen til din bluray afspiller.

Jeg har det på samme måde med lyd. Det er svært at vudere en forbedring, og det kan godt skuffe lidt ved nyindkøb, men det er væsentlig lettere når man går tilbage til det gamle efter en måneds tid. Så er foreskellen tydelig.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Marts 2006 kl. 03:56 | IP-adresse registreret  

lpm76 skrev:
puggie skrev:

Jeg har det på samme måde med lyd. Det er svært at vudere en forbedring, og det kan godt skuffe lidt ved nyindkøb, men det er væsentlig lettere når man går tilbage til det gamle efter en måneds tid. Så er foreskellen tydelig.

Lige nøjagtigt - forskellen kan næsten være skræmmende tydelig når man går tilbage igen!

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes