I starten af året købte jeg en Pioneer 868, der skulle erstatte min prisbillige JVC afspiller til 2000.- Jeg har en Z3 projektor og har haft begge afspillere koblet til via component-progressive og hdmi. Jeg må indrømme at jeg ved skiftet ikke var synderligt imponeret, jeg kunne godt se at billedet var bedre på 868eren, men om det var alle de penge værd var jeg faktisk lidt i tvivl om.
Jeg har nu måttet skille mig af med den gode 868er pga manglende legater til en studietur og gå tilbage til den gode gamle JVC. Jeg kan virkelig se forskel nu og er ikke i tvivl om kvalitetsforskellen ml dem. Billedet er meget dårligere mht til kontrast og farve og nej det er ikke noget man kan justere sig fra med et godt resultat... Deinterlaceren i 868eren er virkelig god i forhold til JVCens.
Det jeg prøver at sige er at det "utrænede" øje nok ikke kan se den store forskel med de fleste nye film (godt transfer), men når man begynder at ligge mærke til alle de små detaljer der er i billedet ja så er der ingen vej uden om end at investere i det du kalder highend.
Jeg vil også sige at jeg har haft en 668er tilsluttet via component og synes ikke der er den store forskel ml component og hdmi. Gem hellere hdmi kablet og indgangen til din bluray afspiller.
|