| Forfatter |
|
elfernovich Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 124
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Håber I vil hjælpe mig..
Jeg har en gammel dvd afspiller som jeg er ved at være godt træt af, og jeg tænker på at købe en ny. Nu står valget så mellem at købe en billig afspiller til et par hundrede kroner i a-z eller lignende eller en Denon dvd-1710 til 1099,-
Er det værd at betale de cirka 7-800 kroner mere for denon´en? Og er den så meget bedre end de billige afspillere?
Mvh. Anders Nielsen
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
elfernovich skrev:
|
Hej. Håber I vil hjælpe mig..
Jeg har en gammel dvd afspiller som jeg er ved at være godt træt af, og jeg tænker på at købe en ny. Nu står valget så mellem at købe en billig afspiller til et par hundrede kroner i a-z eller lignende eller en Denon dvd-1710 til 1099,-
Er det værd at betale de cirka 7-800 kroner mere for denon´en? Og er den så meget bedre end de billige afspillere?
Mvh. Anders Nielsen
|
|
|
Hvad for et tv har du? Skal den også bruges til afspilning af cd'er?
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har bare et lille 21 " tv, som jeg regner med skal kasseres når pengene er til det.. Nej, jeg har en Denon cd afspiller...
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
elfernovich skrev:
| Jeg har bare et lille 21 " tv, som jeg regner med skal kasseres når pengene er til det.. Nej, jeg har en Denon cd afspiller... |
|
|
Køb en billig nu og køb så en dyrere og bedre, når du udskifter dit tv.
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det så ikke spild af penge? Den har jeg nu er som sagt også billig, og kan lige så godt fungere som en ny billig. Den jeg skal ud og købe skal kunne holde i et godt stykke tid, hvor jeg ikke behøver en ny afspiller... Jeg vil nemlig bygge et surround sæt op, lidt hen ad vejen..????
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Problemet er at udviklingen indenfor dvd-afspillere går rygende stærkt. Det er efter min mening en dum ide at gå ud og købe en dyr afspiller (læs: over kr. 1000) hvis du alligevel ikke kan se forskel på dit 21" tv.
Så derfor, vent med at købe dvd-afspiller indtil du får et nyt tv (som så kan udnytte potentialet ved en god dvd-afspiller), eller køb en billig til et par hundrede kr. nu og opgrader til en dyrere når du får nyt tv. Husk på, at du til næste år får meget mere "afspiller" for kr. 1000 end du gør nu 
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det kan der selvfølgelig være noget om... Vil det så sige at jeg skal købe tv sammen med dvd afspiller? Hvis jeg skal det hvilket tv vil du så foreslå jeg kan købe, som er omkring 28" og kan udnytte Denon´s dvd afspiller som jeg har set på?
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
elfernovich skrev:
| Ja, det kan der selvfølgelig være noget om... Vil det så sige at jeg skal købe tv sammen med dvd afspiller? Hvis jeg skal det hvilket tv vil du så foreslå jeg kan købe, som er omkring 28" og kan udnytte Denon´s dvd afspiller som jeg har set på? |
|
|
billedrør eller fladskærm?
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedrør..???? Har ikke råd til andet som studerende.. :(
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville smide de sidste penge efter Denon'en....jeg har selv købt sådan en dvd til et par hundrede og det er sgu noget rigtigt skrammel for at sige det mildt, den lyder ad helvede til, sætter ud på DTS-lydspor når det virkeligt går hedt for sig og laver iøvrigt ofte pixel- og grafikfejl når der panoreres hurtigt  . Den kan bruges i sommerhuset eller campingvognen - hvis man ellers har det, ellers er anvendeslesmulighederne for disse produkter begrænset. Hold dig langt væk fra dvd-afspillere under 800-1000 kr...... __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
Jeg ville smide de sidste penge efter Denon'en....jeg har selv købt sådan en dvd til et par hundrede og det er sgu noget rigtigt skrammel for at sige det mildt, den lyder ad helvede til, sætter ud på DTS-lydspor når det virkeligt går hedt for sig og laver iøvrigt ofte pixel- og grafikfejl når der panoreres hurtigt . Den kan bruges i sommerhuset eller campingvognen - hvis man ellers har det, ellers er anvendeslesmulighederne for disse produkter begrænset. Hold dig langt væk fra dvd-afspillere under 800-1000 kr...... |
|
|
men bemærker man det på en 21" skærm? 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
elfernovich skrev:
| Billedrør..???? Har ikke råd til andet som studerende.. :( |
|
|
hmm....kender ikke så meget til 28" i billedrør. Spørg evt. Otto hos tapeconnection. De har et bredt udvalg og en god service.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 18:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Acer skrev:
Jeg ville smide de sidste penge efter Denon'en....jeg har selv købt sådan en dvd til et par hundrede og det er sgu noget rigtigt skrammel for at sige det mildt, den lyder ad helvede til, sætter ud på DTS-lydspor når det virkeligt går hedt for sig og laver iøvrigt ofte pixel- og grafikfejl når der panoreres hurtigt . Den kan bruges i sommerhuset eller campingvognen - hvis man ellers har det, ellers er anvendeslesmulighederne for disse produkter begrænset. Hold dig langt væk fra dvd-afspillere under 800-1000 kr...... |
|
|
|
|
|
Ja, hvis man ser efter . Lyden er iøvrigt lige ringe uanset skærmstørrelse __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 18:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Acer skrev:
| Jeg ville smide de sidste penge efter Denon'en... |
|
|
|
|
|
Ja, du vil helt sikkert kunne se forskel. De helt billige afspillere er ingenting værd. Billedet er generelt elendigt, med dårlige farver og hakkende bevægelser. Lyden er som regel også ude af sync med billedet. Køb en ordentlig afspiller, f.eks. den Denon du har set på. Fordi du har fortjent det!  __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Hurtig Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3070
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
På et lille 21" tv, der fortjener udskiftning når økonomin er til det, kan du absolut ikke se forskel på en billig og en dyr DVD-afspiller.
Gem hellere pengene, til når du opgraderer dit TV.
Lad os antage at du står mellem valget af en DVD til 200 og en til 2000,-. Så sparer du 1800,-. Om et år eller senere når du skifter dit tv, kan du for de 1800 du har sparet, få en væsentlig bedre maskine, end hvis du bruger de 2000 i dag. Og da du alligevel ikke kan se forskellen på dit nuværende tv, kan du jo lige så godt vente, og så få noget endnu bedre. __________________ Keine Hexerei, Nur Behändigkeit
Nuværende setup: SONY CDP-X303ES (Drev), DIYDAC, DOXA 012 (Pre), DOXA 70B SE mod.(Power), DALI Grand DIVA
|
| Til top |
|
| |
TapeConnection Lukket konto

Lukket efter brugers ønske!
Bruger siden: 30 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4163
|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
elfernovich skrev:
| Er det værd at betale de cirka 7-800 kroner mere for denon´en? Og er den så meget bedre end de billige afspillere? |
|
|
Det er faktisk meget simpelt: En DVD-afspiller til en tusse ER en billig afspiller. Så findes der ultra-billige afspillere, men for at svare på om de ekstra kroner er givet godt ud, så kunne man jo starte med at spørge hvorfor du er træt af den gamle? __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|
| Til top |
|
| |
elfernovich Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er meget sart angående brændte film, hvor den kun kan læse én bestemt dvd skive som er meget træls. Samtidig kunne jeg også godt tænke mig en ny afspiller da jeg indenfor det nærmeste stykke tid, vil have investeret i et nyt tv, ny forstærker og højtalere.
Gav det et hint til et svar, Otto? 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
perejvind skrev:
jdg1 skrev:
Acer skrev:
| Jeg ville smide de sidste penge efter Denon'en... |
|
|
|
|
|
Ja, du vil helt sikkert kunne se forskel. De helt billige afspillere er ingenting værd. Billedet er generelt elendigt, med dårlige farver og hakkende bevægelser. Lyden er som regel også ude af sync med billedet. Køb en ordentlig afspiller, f.eks. den Denon du har set på. Fordi du har fortjent det! 
|
|
|
Jeg spørger igen....på en 21" skærm (der sikkert er af tvivlsom kvalitet) ved normal afstand? 
Du har godt nok et falkeblik så 
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Oktober 2005 kl. 21:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
jdg1 skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
|
Ja, hvis man ser efter . Lyden er iøvrigt lige ringe uanset skærmstørrelse
|
|
|
men han skal jo ikke spille cd'er på den 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 01 November 2005 kl. 12:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Acer skrev:
jdg1 skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
|
Ja, hvis man ser efter . Lyden er iøvrigt lige ringe uanset skærmstørrelse
|
|
|
men han skal jo ikke spille cd'er på den 
|
|
|
Næ, men den genrelle lydkvalitet er elendig....både på film og koncert dvd'er...eks. på Phil Collins Farewell Tour på nummeret drums, drums and drums (hedder det vist nok ) f**ker min Fyborg-ting fælt op i DTS , kan slet ikke følge med og laver lydudfald. På DD går det en smule bedre, men stadig med spontane udsættere 
Sådan noget elendigt skrammel kan man ikke bygge en anstændig hjemmebio på , men man får hvad man betaler for - så kan jeg lære det ! __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |