Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2025 | 23:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DVD, HD-DVD, Blu-ray
 HIFI4ALL Forum : DVD, HD-DVD, Blu-ray
Emne Emne: Problemer med H/K dvd30 *hjælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 30 September 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej .

jeg har lige købt en hk dvd 30 til at matche min avr7000 ,,,, begge dele er lige købt og jeg har ikke nogen erfaring med nyere dvd-afspillere og surround recievere.

begge dele funger' upåklageligt undtaget når jeg skal afspille DVD lyd , så falder lydniveu'et markant.

jeg har prøvet med min gamle dvdmaskine den gør det samme. Og de underlige er hvis man putter en cd i en af maskinerne så spiller de begge to helt fint.

jeg har forbundet dvd'en med et rca kabel fra FR + FL til dvd indgangen i recieveren ( har ikke fået købt et coax kabel endnu .... kan de være derfor ? )

skal lige siges mit gamle anlæg som bestod af denon pra-1200+poa 2400 samt den omtalte "gamle dvdmaskine"spillede helt fint med samme lydniveu både til film og musik.

håber i kan hjælpe mig .... det driver mig til vanvid at jeg ikke kan finde ud af det.

lige et ektra spm. da jeg fik dvdmaskinen gjorde jeg den kodefri ved at trykke en kode ..og ganske rigtigt åd den skiven . men da der begyndte og komme et billede fandt jeg ud af at de var sort/hvid ?? filmen var region 1 jeg prøvede derefter en adnet region 1 film ...den var også sort hvid ... alle mine film i region 2 virker fint og brændte dvd skiver virker også godt.

*update

jeg var igang med at høre en cd ... og da jeg kiggede over på fjernsynet var cd-menuen på dvdmaskinen også blevet sort/hvid ... jeg slukkede for den og tændte den igen ....og nu er der farve igen ...hvad sker der .... ?

Til top Vis fubu2709's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fubu2709

Thunderhawk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 30 September 2005 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

Med hensyn til lyd nevuet. er det meget den falder eller er det lidt ?

hvis det er lidt kan det skylles at AVR-7000 yder 110 w par kanal i 2 kanaler men "kun" 100 w par kanal i 5 kanaler.

Grunden til at billedet er sort / hvid kan være at dit fjernsyn ikke undestøtter NTSC som de amerikanske reg 1 film er instillet i men kun PAL som reg 2 er indspillet i.

Til top Vis Thunderhawk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunderhawk Besøg Thunderhawk's Websted

fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Thunderhawk skrev:

Med hensyn til lyd nevuet. er det meget den falder eller er det lidt ?

hvis det er lidt kan det skylles at AVR-7000 yder 110 w par kanal i 2 kanaler men "kun" 100 w par kanal i 5 kanaler.

Grunden til at billedet er sort / hvid kan være at dit fjernsyn ikke undestøtter NTSC som de amerikanske reg 1 film er instillet i men kun PAL som reg 2 er indspillet i.

tak for din hjælp ..men der er deværre ikke helt nok :(

pga. jeg kører i stereo intil videre så det kan ikke være det med wattene og det med farven eller mangler på det .... ja ... med samme fjernsyn virker det på min gamle dvd-afspiller. ?

fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

YES ...tak thunderhawk .... jeg gik bare ind i setup og skiftede til PAL ...så virker region 1 med farver :) ....

så mangler jeg bare det med lyden....

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 09:32 | IP-adresse registreret  

tror det er pga Coax

men synes nu også at min DVD22 spiller højere med musik, men måske det er bedrag, for i musik er der jo knald på med det samme, hvor der i film når der er tale sekvenser jo automatisk er "lidt" lyd.

når jeg høre musik er det højt ved -30 og skal skrue ca op til -20 før jeg synes det virker højt i film, men sker der så noget i filmende er -30 højt. Så har den næsten altid på -30.

Så tror det er pga lydsporende på DVDen er mixet så når der er action scener så er der mere lyd end når der er stille scener.

Et godt eksempel er Gladiator i starten, der skal man virkelig lytte efter hvad de siger, men når de så kaster de ildkugler så brager det bare derudaf.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

fubu2709
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Oktober 2005 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

nå ok ...det er nok derfor .... kan da også være det er min hjerne der driller ... er næsten sikker på at det gamle anlæg spillede lige højt med musik og film.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes