Sendt: 30 Oktober 2010 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har p.t. et aldeles vellydende 5.1 setup, bestående af DALI Concept 2 fronter, Concept Center, Concept 1 baghøjtalere og en Aegis Evo subwoofer. Det hele blir drevet af en NAD T743 - ikke ligefrem et kraftværk, men den lyder rigtig fint.
Ny flytter jeg dog til en større lejlighed med en noget større stue (33 m2, kvadratisk), og vil gerne ha noget med lidt (en del... ) mere riv i - primært til film og Xbox. Jeg havde i den forbindelse oprindeligt besluttet mig for et komplet Jamo 5.1 setup med 606'ere som fronter (anmeldelse her - dog kun med 1 sub), da det ligner et rigtig godt setup til pengene - og samtidig indenfor NAD'ens grænser at drive.
Nu har jeg dog læst en del om XTZ's linje af højtalere, og setuppet i ovenstående anmeldelse ligner OGSÅ et rigtig godt (bedre?) køb for pengene, omend de måske er lidt mere voldsomme at se på i stuen (dog igen kun med 1 sub).
Med udgangspunkt i at jeg ikke vil investere i ny forstærker lige nu (men indenfor et år eller 2), hvad siger I så - vil Jamo'en give mig mærkbart mere smæk for skillingen end mit nuværende DALI, og kan NAD'en overhovedet drive XTZ-sættet?
Jeg er meget i vildrede, især da jeg bor i Odense og derfor ikke umiddelbart har mulighed for at lytte på XTZ'sættet.
Venlig hilsen
Andreas
|