Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 20:35   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: NAD T-775HD, skratter? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 August 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Opsætning:

TDC kabel tv harddiskoptager (Kiss KMM-3010) tilsluttet NAD T-775HD med HDMI kabel (lyd+billede). HDMI kabel fra NAD til Samsung tv (billede). NAD T-577 Blu Ray afspiller tilsluttet NAD med HDMI kabel (lyd+billede).

Højttalere:

Front (B&W 803) bi-amp. NAD indstillet til bi-amp. af fronthøjt.

Center (B&W cdm7) single

Surround (B&W cdm9nt) single

Sub (B&W asw 850) sub kabel

Når jeg skifter kanal på harddiskoptageren skratter mine surroundhøjttalere. Jeg har forsøgt at køre lyden fra harddiskoptageren til Nad via optisk kabel (og coaxial) - ingen ændringer.

Hvorfor kommer den skrattende lyd når jeg skifter kanal? Er det fordi NAD har fjernet nogle modstandere i deres reciever? Hjælp ! ! !

Jeg har tidligere haft Denon avr-3802 - ingen lyd når jeg skiftede kanaler på harddiskoptageren.

I øvrigt synes jeg at NAD T-775HD er meget svær at sætte op - jeg har svært ved at tyde det der "NAD" sprog. Nogen der har en vejledning/kan give vejledning så jeg kan få den optimale lyd både når jeg ser tv og bruger min blue ray afspiller? Hjælp ! ! !

Til top Vis Fadøl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fadøl

Yhde
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Sendt: 25 August 2010 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Jeg kan sagtens hjælpe dig med denne maskine, jeg er selv ejer af en NADT765HD og kender den udenad. Hvad er dine opsætnings-problemer.

Ang. kanalskift, vil der altid komme en "mindre" skratte lyd, MEN den må ikke være meget høj.
Til top Vis Yhde's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Yhde

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft en 765 i snart 3 år og har aldrig været ude for at den skratter, og jeg forstår ikke helt det med opsætningen. Den er da meget selvforklarende, og ellers er manuelen da ikke super ringe.

Men jeg vil da meget gerne prøve at hjælpe med din opsætning, der er bare lidt svært uden direkte at vide hvad der irriterer dig :)

Mhs. til skratten ved jeg virkelig ikke hvad der skulle være galt andet end at din KISS sender skratten afsted og din denon på en eller anden måde har ignoreret det og nad'en bare sender det ud uforstyret. Skratter højtalerne på dit samsung tv hvis du forbinder kiss'en direkte til det? Mit gæt er det er din KISS der skratter, specielt hvis den ahr en analog tv-tuner, der er nemlig rigtig mange af dem der skratter når man skifter kanal.

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 August 2010 kl. 08:26 | IP-adresse registreret  

Yhde skrev:
Jeg kan sagtens hjælpe dig med denne maskine, jeg er selv ejer af en NADT765HD og kender den udenad. Hvad er dine opsætnings-problemer.

Ang. kanalskift, vil der altid komme en "mindre" skratte lyd, MEN den må ikke være meget høj.

Denne skrattende lyd ved kanalskift - er det et generelt problem for NAD's surround recievere? Synes lyden er ret markant ved kanal skift (har fundet ud af at det er alle højt. minus sub. der registrere lyden). Kan man (firmaet NAD?) evt. fjerne denne skrattende lyd?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 August 2010 kl. 08:35 | IP-adresse registreret  

Hvis det er et problem for dig, så burde du indlevere den til tjek for at sikre at der ikke er noget galt med den.

Ved omskiftning på en NAD kan der forekomme en mindre "lyd" - den kan godt være markant, men som regel kun hvis der er skruet MEGET højt op. I daglig brug har det dog ingen praktisk betydning, og er meget sjældent et problem.

Der kan være flere årsager til at du kan høre lyden, men for at få fastslået om det er et generelt holdbarhedsproblem på din 775, burde du som sagt indlevere den.

Hvad angår opsætningen så er det næsten til højrebenet - NAD er ikke dem, der bruger de mest avancerede opsætninger, og de er derfor relativt lige til. Ellers kan du enten spørge herinde omkring det specifikke problem, eller rette henvendelse til nærmest Hi-Fi Klub.

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2010 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Ney_ skrev:
Jeg har haft en 765 i snart 3 år og har aldrig været ude for at den skratter, og jeg forstår ikke helt det med opsætningen. Den er da meget selvforklarende, og ellers er manuelen da ikke super ringe.

Men jeg vil da meget gerne prøve at hjælpe med din opsætning, der er bare lidt svært uden direkte at vide hvad der irriterer dig :)

Mhs. til skratten ved jeg virkelig ikke hvad der skulle være galt andet end at din KISS sender skratten afsted og din denon på en eller anden måde har ignoreret det og nad'en bare sender det ud uforstyret. Skratter højtalerne på dit samsung tv hvis du forbinder kiss'en direkte til det? Mit gæt er det er din KISS der skratter, specielt hvis den ahr en analog tv-tuner, der er nemlig rigtig mange af dem der skratter når man skifter kanal.

Nej mit tv skratter ikke når jeg skifter kanal på min kiss modtager. Kan det handle om min strømskinne? Jeg har en med afbryder (rød lampe tænd/sluk). Sikkert ikke af god kvalitet.

Hvis jeg nu får en hd harddisk fra TDC - har den digital tv-tuner?

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 September 2010 kl. 17:52 | IP-adresse registreret  

Fadøl skrev:

Hvis jeg nu får en hd harddisk fra TDC - har den digital tv-tuner?

Jep, men hvis der er noget i vejen med NAD'en vil det nok ikke hjælpe dit problem. Men din TV oplevelse vil sikkert blive væsentlig bedre

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2010 kl. 20:14 | IP-adresse registreret  

Synes ikke længere at den der "skratten" er så markant - tror man vender sig til den (og hvis lyden er høj nok bliver den skrattende lyd overdøvet ). Damn en fed lyd mine front højttalere har fået - det er noget de kunne li' - mere power

MEN jeg har brug for en guide i forhold til at sætte min bluray afspiller op - en NAD t-577. Igen synes jeg at NAD's "sprog" er ulogisk. Hvordan indstiller jeg afspilleren i forhold til dvd film, bluray film og til afspilning af cd'er?

Og hvordan indstiller jeg NAD T-775HD til at afspille cd fra min blueray afspiller (altså så den skifter til stereo automatisk når jeg gerne vil høre en cd)?

Opsætning på NAD T-775HD:

Source 1: TDC TV, lyd/billede: hdmi kabel.

Source 2: Bluray, lyd/billede: hdmi kabel.

Source 3: Cd (Blueray?), lyd? Billede?

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 September 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

BTW har jeg pt ikke mulighed for at få hd-tv - min forbindelse er for langsom. Og jeg tror desværre ikke at selskabet (ville ikke nævne nogle firmanavne *host* TDC *host*) smider en hurtigere linie ud til mig foreløbig.

Jeg har udskiftet min strømskinne til en uden afbryder og harddiskoptageren har fået sin egen stikkontakt (har dog ikke hjulpet på den skrattende lyd ved kanalskift).

Fadøl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 September 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

Jeg har fundet ud af at min NAT T-775HD skratter når der trykkes på mute/unmute og når jeg ser tv skratter den til tider (som om lydsignalet fra harddiskoptageren ikke er stabil/konstant?) f.eks. mellem forskellige indslag når jeg ser DR Update eller Tv2 News (midt i udsendelserne). Den skratter også når jeg skifter mellem de forskellige lydmuligheder f.eks. fra stereo til Dolby Pro Logic. Gad vide om det kan laves???  

Især den skrattende lyd der af og til kommer når man ser tv er da ualmindelig irriterende...

Ney_
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 September 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Fadøl skrev:

Jeg har fundet ud af at min NAT T-775HD skratter når der trykkes på mute/unmute og når jeg ser tv skratter den til tider (som om lydsignalet fra harddiskoptageren ikke er stabil/konstant?) f.eks. mellem forskellige indslag når jeg ser DR Update eller Tv2 News (midt i udsendelserne). Den skratter også når jeg skifter mellem de forskellige lydmuligheder f.eks. fra stereo til Dolby Pro Logic. Gad vide om det kan laves???  

Især den skrattende lyd der af og til kommer når man ser tv er da ualmindelig irriterende...

Jeg tror altså du skal have den ind forbi en hifiklub inden garantien udløber, fordi det lyder altså helt helt forkert

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes