Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
Har lige fået købt en Nad T747 surround forstærker og har fået det hele sat op osv. til 5.1
Måden det er sat op på er HDMI kabel fra PS3'eren til HDMI 1 i T747'eren og derfra HDMI OUT til tv'et.
Problemet er at når jeg så vælger Scource 1 på forstærkeren kan jeg kun høre Stereo eller Multi Ch PCM, kan ikke få lov til
at høre DTS, DD eller noget andet format.
Har sat PS3'eren til PCM Linear og har også prøvet med Bitstream, intet virker...
Får billedet og stereo lyd men så heller ikke andet...
Har lavet setup med microfon og rettet det til, det er alt.
Når jeg trykker Display/info viser den "Audio Output format = None" og "Speaker Setup = 0.0/0"
Hvordan skal man indstille den forstærker/PS3 så jeg kan få DTS, DD, DTS-Hd eller TrueHD?
Bruger siden: 18 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 109
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 02:10 | IP-adresse registreret
Hej,
Multi ch PCM er ,så vidt jeg ved, måden at høre DTS HD og DD HD når du vil bruge PS3érens dekoder(men der kommer ikke til at stå DD eller DTS i forstærkerens display).
Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
Sendt: 30 Juli 2010 kl. 02:56 | IP-adresse registreret
Okay ja kan godt se han har fat i noget kan godt høre Surround signalet nu på Multi Ch PCM.
Men så har jeg lige et andet spørgsmål...
Nu hvor jeg har set lidt Avatar Blu-ray med DTS-HD kan jeg høre at min Sub næsten ikke spiller (Den får signal men det er
ikke meget) Skal sætte Tone control til +10 db og Speaker level til +12 db plus jeg også skal skrue helt op for knappen bag
på subben for at få det mindste rumlen...
her snakkes om en Dali Concept 12 Sub.
På min gamle Yamaha RXV-1500 skulle den kun lige tændes på 30% eller lign og så stod ruderne næsten ud af huset...
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum