Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 11:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Denon AVR 3310 vs AVR 3808A (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Clach
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

Hey alle sammen...

Jeg har fået mulighed for at købe en af disse to modeller...men jeg er lidt i tvivl om hvad der er det bedste valg...3808'ere en 1000 kr dyrere end 3310'eren, som jo så til gengæld er den nyeste model. Men kan 3310'eren noget som 3808'eren ikke kan?
Er der nogen af jer der kan komme med nogle gode råd erfaringer omkring disse to modeller...
De vil skulle spille på et sæt b&w 603s3'ere, sammen med en LCR600...

Claus
Til top Vis Clach's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clach Besøg Clach's Websted

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

3310 er den nye udgave af 2809 med netværksfunktion og ændret OSD.

3808 hedder i dag 4310 (seneste version har tilføjelse af Jpegs på netværket og ændret OSD, samt Denon Link4)

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Det er meget fint Rysz, men jeg tror vi er flere som gerne ville vide hvilken af de to du så vil anbefale?

Lyder lidt som om 3808 måske i virkeligheden er bedst, i og med det er en højere model. Eller er 3310 blevet forbedret i sådan en grad, at den alligevel er at foretrække?

Total forvirring med Denon's modelnummerudvikling i øvrigt

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Det er såmænd ikke mere forvirrende end så mange andre producenters produktkoder. Prøv du at forklare Samsung og Sony's program til Hr. og Fru DK 5-6 gange om dagen. Så er bliver man først knotten over produktkoder

Og mht. anbefaling. Jeg ville selv tage 3808, men nu afhænger det jo af flere ting. Er den ene brugt eller er de fra ny osv. ?? (siden den gamle er dyre)

Men generelt så meget power så muligt på B&W højttalerne og her er 3808 altså den kraftigste af de to.

Denon link4 fungerer kun sammen med de dyre Denon BD afspillere og Jpegs via receiveren ??

Remoten er til gengæld (efter min mening) blevet væsentlig forbedret på 3310, samt lidt mere logisk opbygning af OSD'en.

Der er ingen USB afspilning på 3310, mens den sidder på 3808 og æder endog FLAC den vej

Audyssey'en er bedre på 3310, men 7 kanal eq-justeringen på 3808 er bedre.

You choose....jeg kan blive ved med fordele og ulemper

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Kratz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Januar 2008
Lokalitet: København
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

He he, nej det er aldrig simpelt

Og det klassiske råd med at lytte selv gælder selvfølgelig stadig. Men nu blev jeg da i hvert fald en del klogere.

Og ja, Denon er bestemt ikke ene om at have umulige produktkoder (jeg vil måske snarere betegne Denon's som ulogiske snarere end uoverskuelige, da 3310 efter sigende afløser 2909 snarere end 3808). Min yndlingsaversion er fortsat Samsung. Jeg har for mange år siden opgivet at holde styr på deres produktkoder, og det gælder for samtlige kategorier!

Til top Vis Kratz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kratz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes