| Forfatter |
|
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som overskriften siger, er jeg interesseret i at vide om min Onkyo
tx-sr875 kan modtage et analogt signal fra en ekstern DAC, uden at
signalet skal gennem receiverens DAC med forringet lydkvalitet til
følge. Altså, er der analogt throughput på en Onkyo receiver?
|
| Til top |
|
| |
LilleNørd Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 384
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej er der en "source direct" knap burde den kunne, ellers må du bruge front L og front R på din 7ch input, derefter aktivere extern dekoder input (aktivere den 7kanals input) den burde kunne lade være med at "pille" ved dit signal.
vh. LN.
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er en knap der hedder "Pure Audio" men jeg kan ikke finde noget information om præcis hvilke kredsløb den slår fra. Hvordan ville du aktivere ekstern dekoder input hvis jeg bruger den anden løsning du foreslår? Jeg synes ikke jeg kan fnde den mulighed i nogen menu, eller er der noget jeg har overset?
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis din DAC har en analog udgang (de klasiske rød/hvide RCA-stik) benytter du bare den, så laver Onkyoen inge digitale narrestreger  __________________ /dreamz
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej dreamz, det har jeg hørt flere gange nu på de danske fora, men på de store internationale fora mener folk at der foregår en A/D/A konvertering med receiverens egen converter, idet næsten alle receivere skulle mangle muligheden for at bypasse DSP og digital volumenkontrol. Jeg har ikke kunnet finde noget brugbar information i onkyos manual eller på deres hjemmeside. Det skal siges at jeg ikke selv har prøvet at tilslutte en ekstern DAC endnu, men det kommer jeg formentlig til senere idag.
|
| Til top |
|
| |
dreamz Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 362
|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Derre skrev:
| Hej dreamz, det har jeg hørt flere gange nu på de danske fora, men på de store internationale fora mener folk at der foregår en A/D/A konvertering med receiverens egen converter, idet næsten alle receivere skulle mangle muligheden for at bypasse DSP og digital volumenkontrol. Jeg har ikke kunnet finde noget brugbar information i onkyos manual eller på deres hjemmeside. Det skal siges at jeg ikke selv har prøvet at tilslutte en ekstern DAC endnu, men det kommer jeg formentlig til senere idag. |
|
|
Det vil sige, at hvis du tilsutter en pladespiller vil Onkyoen også ADA konverterer? Eller en kassetebåndoptager? Det er da interessant, hvis det forholder sig sådan, for så er man jo stavnsbundet til forstærkerens indbyggede DAC. __________________ /dreamz
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er netop det der var min frygt, siden jeg ikke har kunnet finde nogen information hos onkyo turde jeg ikke føle mig sikker på at den ikke pillede ved signalet. Jeg laver en test med en ekstern DAC senere i dag, og så skal jeg nok melde tilbage med mine oplevelser.
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

|
| Sendt: 28 April 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan nu konstatere at min frygt blev bekræftet. Der var _ingen_ forskel på lyden ligemeget om jeg satte DAC'en til analog indgang eller til pre-input  Det er godt nok ærgeligt at man er bundet til den DAC der sidder i ens receiver hos Onkyo.
|
| Til top |
|
| |