Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 21:01   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Analog throughput på Onkyo receiver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 28 April 2010 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Som overskriften siger, er jeg interesseret i at vide om min Onkyo tx-sr875 kan modtage et analogt signal fra en ekstern DAC, uden at signalet skal gennem receiverens DAC med forringet lydkvalitet til følge. Altså, er der analogt throughput på en Onkyo receiver?
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

LilleNørd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 28 April 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

Hej er der en "source direct" knap burde den kunne, ellers må du bruge front L og front R på din 7ch input, derefter aktivere extern dekoder input (aktivere den 7kanals input) den burde kunne lade være med at "pille" ved dit signal.

vh. LN.

Til top Vis LilleNørd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LilleNørd

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 09:22 | IP-adresse registreret  

Der er en knap der hedder "Pure Audio" men jeg kan ikke finde noget information om præcis hvilke kredsløb den slår fra. Hvordan ville du aktivere ekstern dekoder input hvis jeg bruger den anden løsning du foreslår? Jeg synes ikke jeg kan fnde den mulighed i nogen menu, eller er der noget jeg har overset?

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2010 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

Hvis din DAC har en analog udgang (de klasiske rød/hvide RCA-stik) benytter du bare den, så laver Onkyoen inge  digitale narrestreger Wink

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 09:54 | IP-adresse registreret  

Hej dreamz, det har jeg hørt flere gange nu på de danske fora, men på de store internationale fora mener folk at der foregår en A/D/A konvertering med receiverens egen converter, idet næsten alle receivere skulle mangle muligheden for at bypasse DSP og digital volumenkontrol. Jeg har ikke kunnet finde noget brugbar information i onkyos manual eller på deres hjemmeside. Det skal siges at jeg ikke selv har prøvet at tilslutte en ekstern DAC endnu, men det kommer jeg formentlig til senere idag. 

dreamz
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 12 Marts 2007
Lokalitet: København
Sendt: 28 April 2010 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Derre skrev:
Hej dreamz, det har jeg hørt flere gange nu på de danske fora, men på de store internationale fora mener folk at der foregår en A/D/A konvertering med receiverens egen converter, idet næsten alle receivere skulle mangle muligheden for at bypasse DSP og digital volumenkontrol. Jeg har ikke kunnet finde noget brugbar information i onkyos manual eller på deres hjemmeside. Det skal siges at jeg ikke selv har prøvet at tilslutte en ekstern DAC endnu, men det kommer jeg formentlig til senere idag. 

Det vil sige, at hvis du tilsutter en pladespiller vil Onkyoen også ADA konverterer? Eller en kassetebåndoptager? Det er da interessant, hvis det forholder sig sådan, for så er man jo stavnsbundet til forstærkerens indbyggede DAC.

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret  

Det er netop det der var min frygt, siden jeg ikke har kunnet finde nogen information hos onkyo turde jeg ikke føle mig sikker på at den ikke pillede ved signalet. Jeg laver en test med en ekstern DAC senere i dag, og så skal jeg nok melde tilbage med mine oplevelser.

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Jeg kan nu konstatere at min frygt blev bekræftet. Der var _ingen_ forskel på lyden ligemeget om jeg satte DAC'en til analog indgang eller til pre-input 

Det er godt nok ærgeligt at man er bundet til den DAC der sidder i ens receiver hos Onkyo.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes