| Forfatter |
|
CBJ1991 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Marts 2010 Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej jeg har for nyligt købt en Denon AVR 1910 sammen med KEF 2005.3 surround sættet. Det ser lækkert ud alt sammen, men kan sku ikke få noget bass ud af subwooferen.
Har købt dette kabel til at forbinde reciever med sub: http://www.hifiklubben.dk/produkter/kabel/subwooferkabel/arg on_5084s_kabel_3_meter.htm
Pluggede det ind bag i recieveren, hvor der står Subwoofer pre out. Og den anden ende ind i subwooferen sammen med et tilhørende Y kabel.
Har kørt en test som medfulgte recieveren og den springer let hen over sub'en. Så den må på en eller anden måde ikke være forbundet. Selvom om den lyser rødt omme bag på, hvor den burde lyse grøn, hvis jeg f.eks. så en film. Har læst manual og kan ikke se hvad jeg har gjort forkert. Så håber der er en som ved hvad jeg gør galt.
Vh Christoffer
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du valgt rigtige indgang bagpå forstærkeren og bagpå subben? Husk at slutte den til "ja" i menuen og instille den derinde, med crossover freg 80hz osv.
|
| Til top |
|
| |
CBJ1991 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet alle den indgange subben nu har. Bag på recieveren har jeg kun prøvet at have den i den der subwoofer pre out port. Kan den evt sidde andre steder? Og ja den står på YES inde i menuen.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm det er svært at sige, når man ikke kan få lov at rode med det selv. Har du tændt subben? Hvis den står på standby funktionen, så prøv at sætte den over på on. Ellers så prøv at skrue godt op på forstærkeren, og så vrid lidt i kablerne bagpå den, for at se om der evt. kunne være en løs forbindelse.
Ellers så kan jeg ikke lige se hvad det skulle være. Det er pre out du skal bruge på forstærkeren, og in på subben.
|
| Til top |
|
| |
CBJ1991 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmm ja. Den er tændt ja. Hvor sætter jeg den fra standby funktion til on?
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der vel og mærke er sådan en funktion. Mon ik. Det er der på de fleste. Er der ik en knap on/standby/off?
|
| Til top |
|
| |
CBJ1991 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Synes ikke at kunne finde sådan en knap. Bag på subben er der en Power on/off tast, ingang til Line input L og R, en Phase man kan rykke fra 0* til 180*, en EQ man kan rykke fra 0dB til 6dB til 12dB samt 2 en Volume kanp og en Crossover knap.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er der nok ikke så. Det mener jeg faktisk heller ikke der var på min gamle B&W. Men de indgange og kanpper du nævner, har ikke nogen indflydelse på probelmet.
Kan ikke lige se problemet for mig. Prøv at ring til HFK i morgen, og hør om de ved hvad der kan være galt Det kunne tyde på, subben på en eller anden måde ikke får noget signal fra recieveren.
Var den ny din Denon?
|
| Til top |
|
| |
CBJ1991 Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Marts 2010 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den er helt nye. Det samme er subben. Men ja jeg må prøve at ringe til dem. Tak for hjælpen ellers ;)
|
| Til top |
|
| |
CBJ1991 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå nu fik jeg den da til at virke i de test man kan køre fra recieveren. Men når jeg så klikker ind på Youtube og tager en subwoofer test kan den slet ikke høres. Men den er koblet til kan jeg da konkludere.
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gætter på, at det er galt med indstillingen på receiveren. Man kan meget nemt lave fejl på det punkt, desværre.
Står alle dine højtalere på SMALL? På visse receivere vil kun LFE-sporet blive sendt til subben, hvis f.eks. fronterne er sat til LARGE. Så, hvis der ikke er et LFE-spor, kommer der intet ud af subben. Man kan omgå det, men det er en helt tredje historie...
|
| Til top |
|
| |
CBJ1991 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg mener at nogle af højtalerne stod på SMALL. Skal alt bare stå på LARGE?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
CBJ1991 skrev:
| Jeg mener at nogle af højtalerne stod på SMALL. Skal alt bare stå på LARGE? |
|
|
Nej, omvendt. Højttaler indstillingen skal på receiveren være valgt til SMALL for at få sendt LFE signalet ud til subwooferen. Hvis der er valgt LARGE, forudsætter receiveren, at højttalerene har en størrelse, som kan håndtere bas, og derfor gør subwoffer unødvendig. (Disse forhold gør sig i hvertfald gældende på min Pioneer receiver.)
|
| Til top |
|
| |
CBJ1991 Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Marts 2010 kl. 14:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Well, der havde vi synderen. Front speakerne stod på LARGE. Har sat dem til SMALL og bassen lyder som en drøm nu.
I skal have tusind tak for hjælpen. Det tager lidt fidusen af surround når der ikke er bass. Så jeg er sku en glad mand nu :)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 29 Marts 2010 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk burde moderne receivere kunne sende et evt. seperat LFE-lydspor til subben, osse selvom de andre højtalere står på LARGE. Det vil så kun ske, såfremt DVD'en har et seperat LFE-lydspor .
Glæder mig, at dit problem blev løst, CBJ.
|
| Til top |
|
| |