| Sendt: 07 Marts 2010 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej!
Jeg har fået sådan én ind for at se, om jeg kunne hjælpe ejeren af pågældende apparat (TX-SV919) med at få den til at spille - og jeg mangler et godt råd vedr. dette.
Apparatat spiller ikke,
Jeg har tilsluttet strøm -hørt relæ klikke ind - der er lyd i displayet, højttalere sat på i stereokonfiguration - bøjlerne på bagsiden (pre out/main in) er på de rigtige pladser, men ikke en lyd gennem overhovedet - heller ikke en svag susen eller noget. Jeg sender lyd igennem via en Ipod til en valgt linieindgang (CD) og Ipod'en fejler intet og kablet er selvfølgelig i orden.
Hvad hulen gør jeg forkert? - jeg har studeret brugsvejledningen og den bringer mig ikke nærmere. Apparateter jo, som mange af disse typer, et overflødighedshorn af muligheder og indstillinger - og jeg håber, at jeg "bare" har sat noget forkert op (der er fjernbetjening med) - det, som jeg frygter er selvfølgelig, at der er alvorlige probs inde i apparatet.
Hvis ingen kan komme med de gylne hjælpeord - kender i så et værksted, som kan reppe Onkyo? - var det ikke HFK, som for år tilbage havde Onkyo?
Jeg er normalt hjemmevant i vintage Hifi - og der er godt nok et stykke vej fra Vintage Hifi til sådan et apparat.
Vh
Freddy
|