| Sendt: 14 Februar 2010 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle. Jeg har en lidt ældre NAD T-753v2 surround forstærker, som jeg er rigtig glad for. Dog overvejer jeg en effekt til. Jeg har siddet lidt og kigget på de nye modeller af surround forstærkere fra NAD, og har nogle forskellige spørgsmål. Bær over med mig, hvis nogle af spørgsmålene er "dumme"
1. Min forstærker er "kun" opgivet til 6x70 watt, men vejer lidt over 20 kg. De nye NAD forstærkere vejer halvdelen, men har næsten dobbelt så mange watt. Er det NAD der er begyndt og opgive watt på en anden måde eller er det technologien?
2. Jeg synes de nye NAD forstærkere ser rigtig lækre ud, og kunne måske overveje at købe en, hvis der altså er den store forskel på en ny og min. Det som jeg synes er den største forskel er at de nye modeller kan afspille digitale lydspor, hvilket min ikke kan. Derudover er der det der automatiske kalibrering (staveplade) som selv indstiller ens højtalere i surround. Men kan man få sådan en salgs mikrofon til min gamle?
3. og sidste. Ville jeg få en stor forbedring ved at investerer i en ny forstærker? Og hvilke fordele og ulemper taler for og imod?
Ved godt folk bare vil hjælpe, men i behøver ikke at komme med eksempler på andre surroundforstærkere som jeg kunne prøve. Jeg er utrolig glad for NAD og er (en af de få?) som synes deres design er rigtig fedt. (især på deres nye modeller ;-) )
/Bisgaard
|