Hey
Jeg har en Denon AVR-1910 surround reciever og en CW VE-28S sub (+ nogle andre højttalere). Der går et Argon sub kabel
mellem dem. Og det skal lige nævnes, at jeg er forholdsvist grøn, når det kommer til hifi
Det spiller super i musik, men jeg er begyndt at ligge mærke til noget mærkeligt ved lyden i film og spil. Jeg så
Transformers 2 her den anden dag med et par kammerater, men lagde hurtigt mærke til, at der ingen bund var ved hverken
eksplosioner eller når de kæmpe maskiner rammer jorden i filmen!? Sub'en spillede kun dybe toner i musikken, og altså
ikke effekterne (som jo er det fede). Jeg prøvede at skrue op for wooferen, men så spillede den bare den dybe
underlægningsmusik endnu højere. Ligeledes lagde jeg mærke til i går da jeg spillede Xbox360, at lyden næsten ikke var der
da jeg slog en modstaner - som om, at lydsporet til sub'en bare ikke var der.
Jeg er næsten sikker på, at det er en fejl 40, da jeg som sagt er ny til det her. Men selvom jeg prøvede at skifte frem og
tilbage mellem Dolby PLII og DTS NEO6 dekoderne, så var der ikke rigtig nogen forandring.
Er der nogen, der har en idé til, hvad jeg har indstillet forkert? Jeg har på fornemmelsen, at det er sådan et problem, der
kan fikses ved at trykke på den rigtige knap el.lign.
Tusind tak på forhånd!