Sendt: 08 Februar 2010 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en lidt pudsig opstilling og vil gerne have lidt tilbagemeldinger vedr. antallet af baghøjttalere:
Rummet er et stort og langt luftsrum med skrå vægge og hanebånd. Der er lavet skunke i siderne. Hanebåndene er ca 2 meter over gulvet og med 1,5 meter mellem hvert hanebånd.
Fronthøjttalerne er sat op OVER hanebåndene (der er lavet en afsats i hver ende af rummet) Baghøjttalerne er sat op på modsatte afsats. Dvs at der pt er til 5.1 med 5 højttaler.
Nu er rummet altså ret langt.....
Ville det ikke være fornuftigt at sætte en række højttalere op ned igennem rummet (7.1)?
Hvor mange skal jeg nu satse på....
Grejet er en ældre denon reciever (7.1) og 4 stk jamo-pro-300 (bruger 3 til front) 2 stk X-power til bagkanal og et par PA-subber til bunden. Jeg har rigeligt af power (+ flere ekstra effektblokke, hvis behovet skulle opstå!), men jeg er lidt usikker på hvordan jeg skal lave sidehøjttalerne. Lige nu er jeg ved at renovere et par 8" med piezo, som jeg kan lege med, men jeg tror at jeg skal bruge flere....
Sidehøjttalerne skal nemlig gerne være lidt mere diskrete end de andre 80'er monstre :-), jeg har overvejet lidt forskelligt, men hvad synes i?
Opsættet bruges kun lejlighedsvis, når mange skal se lidt sport samtidigt. (og det skal helst ikke koste en formue ;-)
Hilsen
Thomas
|