| Sendt: 29 Januar 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en B&W ASW1000 sub, som af en eller anden grund ikke spiller. Jeg er temmelig sikker på den ikke fejler noget. Den lyser grønt når jeg trykker kontakten på "on", og rødt når den står på Auto eller off/standby.
Hvis jeg går i NAD'ens setup og ændrer front højttalere fra "Large" til "small" så spiller sub'en. Den spiller "endnu mere" hvis jeg samtidigt ændrer "Enhanced bass" til On.
Kan også få den til at spille blot ved at ændre "Enhanced bass" til On - uden at ændre front til small.
Det mystiske er bare at jeg ikke har ændret i setup'en i mindst 1 år - i hvert fald ikke til hvad jeg ved af. Bemærker bare nu at suben ikke spiller. Det kan være uger eller få mdr den ikke har spillet. Håber nogen Hifi-gutter lige kan lure, hvad der kan være galt. Spørg endelig såfremt jeg kan komme med flere oplysninger.
Det gælder uanset om anlæg står til at spille over TV, DVD - ingen lyd på sub'en pånær, hvis jeg foretager nævnte ændringer. Har prøvet at tjekke volume bag på sub'en samt delefreq - lige fra lavest til højest - ingen ændringer. I Nad'ens setup står subwoofer freq til 70 Hz. Sub'en er tilsluttet med et 5m coax kabel (mener det hedder Ixos).
|