Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: B&W 685 Theatre reciver? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tjazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2010
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Hey Folkens.

Jeg håber der var en venlig sjæl her inde, der kunne hjælp med lidt hifi indsigt (som jeg tydlig vis mangler stort på). Jeg har selvfølelig lavet et utal af søgninger, men syntes ikke helt jeg har fundet løsningen på mit svar.

Jeg har besluttet mig for at købe B&W 685 5.1 Theatre systemet hos HIFI-Klubben. Men jeg er blevet lidt i tivl om en Denon 2310 reciver har nok power til denne setup.

I HI-FI klubben siger de at det lige og lige er nok. Men alle tråde og diskutioner syntes alle at have valgt minimum 3310 modellen eller tilsvarende? Jeg ville nok være lidt ked af at komme op i en +8k reciver, men heller købe det rigtige første gang end noget jeg ikke vil blive glad for.

Er der nogen der kan komme med lidt indput her til? Hvad ville i vælge af reciver her til?

Ps. undskylder for at komme med endnu et "ny bruger hjælp mig" indlæg. Men jeg skal gøre mit bedste for at bidrage, når jeg engang før det hele hjemskaffet og op og køre :)

Til top Vis Tjazz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tjazz

Tjazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Februar 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

Nå det var jo ikke meget feedback jeg fik, men det sker jo

Jeg er nu nået lidt længere i det at jeg har fået skaffet mig b&w 685 front højtalerne.
Men jeg mangler stadig denne her forbandet reciver. Nu har jeg så lige fået den dejlige nyhed at Denon reciverne ikke kan leveres før om ca. 2 mdr.

Så derfor er jeg begyndt at kigge på alternative recivere i samme prisleje. Hvilket har bragt mit til enten.

NAD T747
Onkyo TX-NR807

Så vidt jeg kan læse mig frem til vinder 807 i features. Imens T747 virker mest strømstærk.

Er der noget jeg har overset i denne sammenhæng?

Skal siges at den primært skal bruges til Film + Xbox.

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

Har du diskuteret dit behov for lydtryk med Hifi Klubben? Det afhænger jo af dine lyttevaner (og rummets størrelse), hvor meget effekt du har behov for. Jeg kender ikke Onkyo godt nok, men de har vist et positivt ry, måske bortset fra, at de kan blive noget varme. NAD plejer at kunne levere effekt i forhold til deres pris, så hvis det er vigtigt, var det en mulighed. Du kan osse overveje, hvilke faciliteter du i realiteten har behov for - surroundreceivere har som regel mange, man aldrig kommer til at bruge.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Karsten91
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2009
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

køb højttalerne i hifiklubben. og så køb noget rotel :) et andet sted hvor de sælger det. eller køb det brugt 
Til top Vis Karsten91's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Karsten91

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 07:04 | IP-adresse registreret  

Tjazz skrev:
Hey Folkens.

Jeg håber der var en venlig sjæl her inde, der kunne hjælp med lidt hifi indsigt (som jeg tydlig vis mangler stort på). Jeg har selvfølelig lavet et utal af søgninger, men syntes ikke helt jeg har fundet løsningen på mit svar.

Jeg har besluttet mig for at købe B&W 685 5.1 Theatre systemet hos HIFI-Klubben. Men jeg er blevet lidt i tivl om en Denon 2310 reciver har nok power til denne setup.

I HI-FI klubben siger de at det lige og lige er nok. Men alle tråde og diskutioner syntes alle at have valgt minimum 3310 modellen eller tilsvarende? Jeg ville nok være lidt ked af at komme op i en +8k reciver, men heller købe det rigtige første gang end noget jeg ikke vil blive glad for.

Er der nogen der kan komme med lidt indput her til? Hvad ville i vælge af reciver her til?

Ps. undskylder for at komme med endnu et "ny bruger hjælp mig" indlæg. Men jeg skal gøre mit bedste for at bidrage, når jeg engang før det hele hjemskaffet og op og køre :)

Mine oplevelser med 685 i min tid i klubben, og flere af mine kolegaers oplevelser, er at du først rigtig hører hvad den højttaler kan når man smider en NAD M3 på den. Hvilket er lidt sindsygt da det ikke er den klasse højttaleren er stilet efter. Men sådan er det bare tit med B&W de er ikke specielt forstærkervenlige. Jeg selv har en 3808 som driver noget af ca. samme karakter, og den har bare ikke kræfter nok hvis man gerne vil op på biograf niveau, derfor har jeg nu effektforstærkere på front kanalerne. Og det kan måske virke lidt vildt, men jeg skal love for det giver bonus i sidste ende.

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Busk
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977

Bruger siden: 05 April 2006
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 11 Februar 2010 kl. 07:13 | IP-adresse registreret  

http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/forstarker/nad_ t955_effektforstarker_grafit.htm

Prøv at få en Demo med denne på og så bruge 2310 som forforstærker, du kunne jo starte med den plan du allerede har og så senere opgradere med denne, det ville du blive glad for .

Busk

B&W Nautilus 800 Sig. TE

www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
Til top Vis Busk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Busk Besøg Busk's Websted

Tjazz
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Februar 2010 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

@mollecon.
Yes, det har jeg. De anbefaler sådan set en Denon 3310.. med mindre jeg har flere penge, selvfølelig :p

@
Karsten91
Lige ved et hurtigt øjekast ser Rotel desværre ud til at være noget over mit budget :s

@Busk
Det lyder godt nok vildt, håber da godt nok ikke at jeg skal op i noget i den prisklasse :s
Desværre har HI-FI klubben slet ikke en 2310 hjemme, så jeg har ikke rigtigt mulighed for at samligne.

Men jeg tror nu jeg er kommet frem til, at jeg vil købe mig en 3310 fra elgiganten, nu hvor hifi klubben ikke kan levere. Så må jeg jo bare håbe på at der ikke bliver problemer med den.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes