Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: kabel til mk3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kastro
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2010 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

Hej...

Jeg har lige købt http://www.av-precision.dk/1251468207.html samt denon 1910 fra hifiklubben. Jeg bruger pt. blot alm strømkabel, men overvejer at skifte over til noget dedikeret højttalerkabel. Jeg aner bare ikke om der skal være forskal på det til sub, front, og bag ? og tyggelse osv. Jeg vil gerne ofre omkring 500 kr på det, og skal bruge omkring 40m, jeg har set nogle steder hvor man kan få en rulle for 400, med en tyggelse på 1.5, men aner jo ikke noget om kvaliteten. Jeg kigger også kun på hvide kabler, da konen ikke skal slå mig ihjel :)

Hvis i har nogle gode råd, eller link til hjemmesider vil jeg blive utrolig glad

På forhånd tak

Mvh Kim

schmeling
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Januar 2010
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2010 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Supra laver nogle i hvid i 1.6 mm, som sikkert kan brugse. Man kan få det hov AV-connection, og det er vel egentlig et meget godt kabel.

Jeg har selv forsøgt med 220v kabel og lyttet det op imod mine nuværende kabler, og nogen vil sikkert sige, at man ikke kan høre forskel, men det kunne jeg. Meget endda, og 220V kablet lød forfærdeligt, og det gik meget ud over den øverste diskant, men det er bare mit indtryk, og det er på et sæt fuldtone højttalere (VA Haydn) og jeg tror egentlig at indtrykket er meget afhængigt af hvilke højttalere man har, og hvilken smag man har, for det jeg syntes lød bedst på mit setup lyder måske værst for nogle andre, så jeg vil egentlig råde dig til, at starte med, at købe kabel til et par af enhederne. Teste det op imod dit 220V kabel og se om du kan høre forskel. Hvis du ikke kan, så behold 220V kablet, for så er det jo spild af penge, og der er lige så mange meninger, som der er mennesker om det, og nogen kan ikke høre forskel og andre kan, så find ud af hvilken gruppe du  selv er i, inden du går ud og bruger en masse penge.

Og til lige den sub, så ser den ud til at have indbygget forstærker, så der skal du vel have noget phono kabel.
Til top Vis schmeling's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af schmeling

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes