Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 03:06   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til 5.1 setup!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Martin1454
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 28 December 2009 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Heey there!

´jeg står her og har været såå heldig jeg har fået et sony-blu-ray-home-theater-5.1-surrround-sound-speaker-set( eller noget ligende)

det er altsår et af de der blu ray 5.1 hjemme biografer...

nu skal jeg så ha alt andet tilsluttet....

jeg køre med HDMI fra PC,XBOX 360 og PS3 til tv'et( de 3 ting jeg vil ha 5.1 på) og fra tv'et til afspillern/forstærkern/blu ray'en/ hvad man kalder den... der har jeg et Digital Optisk stik....

men jeg får stadig ik 5.1 i mine 3 konsoller...

jeg har prøvet et par muligheder, og af lyd tilslutning "In" er der kun Optic cable, og 2 gange Phono(tror jeg de hedder-)

her er der et link til sættet: http://www.sony.dk/product/hch-systems-with-blu-ray-disc/bdv -e300#pageType=TechnicalSpecs

hvordan får jeg sat alle mine 3 ting til med 5.1???

Til top Vis Martin1454's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Martin1454

clasu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 28 December 2009 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Det tror jeg ikke du får, med mindre dit tv kan køre signalet videre ubehandlet...

Jeg vil tro tv'et downmixer til stereo, og så sender stereo-signalet videre gennem det optiske kabel.

alternativt kan du køre billedet via hdmi til tv, og så køre lyden optisk fra dine kosnsoller via en spillter http://www.av-connection.dk/?ML=424 til
Bluray dimsen.
Til top Vis clasu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clasu

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 28 December 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

der er ikke ret mange tv i dag, som kan sende lyd retur til reciveren via HDMI kablet, da den software som befinder sig i tvet, er en software 1,3a, hvilket ikke er den korrekte software til at sende lyden retur via HDMI kablet, den sw som der kræver, er den ny 1,4 sw, hvor der er muligt at sende både lyd og billed begge veje. Men det kræver også at din sony reciver/ting har den samme sw, men det tror jeg ikke at den har. den har nok kun også 1,3a sw.

Der er ingen muligheder for at opgrader eller at ligge en ny sw i ingen af tingende.

Vedr. dine konsoller, skal du nok kigge på dine indstillingere både på din Sony/ting og så på dine konsoller, for at se om indstillingerne er korrekte til at sende 5,1 lyd ud og modtage det via den indgang på din sony ting.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes