Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 23:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 807 og varme (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 27 December 2009 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen og godt nytår. Jeg går og overvejer at anskaffe mig en onkyo nr807 til at spille sammen med mit Teufel THX 5 system. Men planen er at den gerne skulle stå under en skænk på gulvet. Det betyder at den kommer forholdsvis tæt på undersiden af skænken ( 2 cm ca) men den får masser af luft bagtil og fra begge sider. Men da jeg tidligere har hørt de godt kan blive temmeligt varme ville jeg lige høre hvad i andre kyndige hifinørder syntes om det.

Til sidste vil jeg lige høre om der evt er andre ejere af denne forstærker der kunne tænke sig at fortælle om de har været tilfredse med dens billedbehandlig fra diverse tilsluttede kilder osv, og om hvordan internet radio funktionen fungerer i den.

På forhånd tak.

Mvh Michael.

Til top Vis mbs1979's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mbs1979

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 December 2009 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

tvivler på at 2cm fri luft ovenover er nok til den kan slippe af med varmen - hvad siger brugsanvisningen ?

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 December 2009 kl. 23:51 | IP-adresse registreret  

JA det er jo nok et godt spørgsmål eftersom jeg ikke har købt den endnu ;-) men det kan være den måske kan findes et eller andet sted på WWW. Jeg må lige google mig lidt frem.

Ole_M
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. The Elite

Bruger siden: 18 Februar 2007
Sendt: 27 December 2009 kl. 23:58 | IP-adresse registreret  

mbs1979 skrev:

Hej alle sammen og godt nytår. Jeg går og overvejer at anskaffe mig en onkyo nr807 til at spille sammen med mit Teufel THX 5 system. Men planen er at den gerne skulle stå under en skænk på gulvet. Det betyder at den kommer forholdsvis tæt på undersiden af skænken ( 2 cm ca) men den får masser af luft bagtil og fra begge sider. Men da jeg tidligere har hørt de godt kan blive temmeligt varme ville jeg lige høre hvad i andre kyndige hifinørder syntes om det.

Til sidste vil jeg lige høre om der evt er andre ejere af denne forstærker der kunne tænke sig at fortælle om de har været tilfredse med dens billedbehandlig fra diverse tilsluttede kilder osv, og om hvordan internet radio funktionen fungerer i den.

På forhånd tak.

Mvh Michael.

Det vil jeg ikke mene er noget problem. De er ikke særlig svære at drive dine Teufel, og 2 cm. ville jeg sige er nok.

Til top Vis Ole_M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ole_M

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret  

Ok det lyder super tusind tak for input. Men det er nemlig ikke nogle særligt svært drevne højtalere, men det er altid rart at høre andre folks mening.

Men hvis der er nogen der har nogle input omkring dens billedbehandling vil det også være rigtigt godt.

nuukies
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 28 December 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret  

Jeg har ingen problemer med min 805'r med 4 cm fri over, 2 cm til siderne og frit bagtil.

Du kan evt. bore nogle huller i bunden af din skænk, hvis det bliver for lunt.

Til top Vis nuukies's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nuukies

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 December 2009 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

Ok det lyder sgu super så satset jeg ikke på det bliver et problem.

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Bruger siden: 08 April 2006
Sendt: 28 December 2009 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

arrr 2 cm, det er sku nok ikke helt nok, når den er lukket inde i "kabinet", hvis man kan kalde det sænket gulv det. Jeg er sikker på at det mest forsvarligt ville være at følge de instruktioner som står i brugsanvisninger eller sørge for at der kommer utrolig meget frisk luft ind til den.

Min Marantz reciver har 4 cm luft fra toppen og op tilden træ plade som befinder sig over reciveren, hvor min center ligger på. og når jeg spiller højt, bliver min reciver utrolig varm også selvom at den får masser af frisk luft fra siderne og er på ingen måde lukket inde i et "kabinet" som din onkyo kommer til, så jeg vil nok ikke helt anbefalde at lukke den inde også selvom at den har masser af luft fra siderne. For husk nu, at varmen kommer jo ikke ud af siderne, men stiger opad, så derfor ville de små 2 cm ikke være nok eller godt for din onkyo, da der kan være mulighed for at den brænder samme pga. for meget varme eller at den slår fra hele tiden af samme årsag.

Vilstrup
Til top Vis Vilstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vilstrup

FireRooster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2008
Lokalitet: København
Sendt: 29 December 2009 kl. 00:01 | IP-adresse registreret  

Nedenstående manual, side 2, siger 20 cm over - 10 cm i siderne.

http://www.eu.onkyo.com/dl/1432665/Manual_TX-NR807_English.p df

Mvh. Hansen

Til top Vis FireRooster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FireRooster

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 29 December 2009 kl. 00:36 | IP-adresse registreret  

Se, det er jo ikke for sjov at producenten skriver det i manualerne til deres produkter, da de jo ved at deres produkter kan blive meget varme og kræver derfor meget luft

Vilstrup

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 29 December 2009 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Hmm ok så røg den ide. nå tilbage til tegnebrættet;-) MEn den blir nu på ingen måde lukket inde. der kommer til og være masser af luft bagtil og i siderne.

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 29 December 2009 kl. 01:02 | IP-adresse registreret  

mbs1979 skrev:
Hmm ok så røg den ide. nå tilbage til tegnebrættet;-) MEn den blir nu på ingen måde lukket inde. der kommer til og være masser af luft bagtil og i siderne.

varm luft stiger til vejrs .................    den trækker det måske ind fra bunden og siderne, men kan det ikke komme væk fra oversiden går det galt

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 December 2009 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Du kan bare bruge en lille blæser fra en computer (12v). Brug f.eks. en gammel oplader fra en mobiltelefon til at trække blæseren (ofte 9v). Du vil aldrig kunne høre blæseren og den skal bare køre hurtigt nok til at flytte luften henover forstærkeren, så får du aldrig problemer.

Har selv et ligende setup, da jeg har min ps3 stående inde i et møbel, hvor jeg har placeret en lille blæser bagerst i møblet. Min ps3 blir aldrig varm.

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Vilstrup
Forum Bruger
Forum Bruger
Bang & Olufsen sælger

Sendt: 29 December 2009 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

HEHE nu er der jo også en forskel på en PS3 og så en forstærker, da PS3eren ikke skal trække 5, 6 eller 7 højttalere plus at Ps3eren heller ikke skal spille højt. Så vil være så fræk at sige, at denne samligning kan man ikke helt bruge, da produkterne ikke helt bliver brugt på samme måde eller bliver stille de samme krav til, vedr. forbruget.

Vilstrup

Derre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 29 December 2009 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

FireRooster skrev:

Nedenstående manual, side 2, siger 20 cm over - 10 cm i siderne.

http://www.eu.onkyo.com/dl/1432665/Manual_TX-NR807_English.p df

Mvh. Hansen

De bruger garanteret samme manual til det amerikanske marked, hvor man på en mikrobølgeovn skal skrive at den ikke er beregnet til at tørre småbørn i. Dermed sagt, at de som regel overdriver sikkerhedsbeskrivelserne. Jeg ville godt turde lade den stå som du har beskrevet, desuden er der andre i tråden der har den stående på nogenlunde samme måde uden problemer.
Til top Vis Derre's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Derre

Roky
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 December 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret  

Vilstrup skrev:
HEHE nu er der jo også en forskel på en PS3 og så en forstærker, da PS3eren ikke skal trække 5, 6 eller
7 højttalere plus at Ps3eren heller ikke skal spille højt. Så vil være så fræk at sige, at denne samligning kan man ikke helt
bruge, da produkterne ikke helt bliver brugt på samme måde eller bliver stille de samme krav til, vedr. forbruget.

Jo, men nu er PS3=KRAFTIG PC og den bruger altså en hel del.

Da der er kommet en hel del forskellige versioner af PS3 efterhånden, er der ikke noget entydigt svar svar på effektforbrug,
men mellem 80-180 watt er ikke helt i vejen.

(på baggrung af følgende links):
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?
threadid=109535

ps3-og-nintendo-
wii/at_download/File+ps3+str%C3%B8mforbrug&hl=da&gl=dk&pid=b
l&srcid=ADGEESiubqHJbZMngrMxzEblbL00tNK7eZ77lfZe
FuH15Yr_Gtzw2xhaB5XsuCSGww8PmpNB55qT7KEDEbhWfaI4SnTRR5iFB23Y 2x4QvmQLSNU9Nr2X2Ztm8sK0xlN-
pWWoRjjklBeD&sig=AHIEtbS9dxWvWlmNy0ugHrIiOdLjZA1Yrw">Forkort et link

Selvom den Onkyo på papiret nok kan hive en del ud af stikkontakten, kan det da ikke være voldsomt meget under
"normale" lytteforhold.

Du kan godt stille den med 2 cm luft til toppen, men alt andet lige vil det det resultere i stærkt kortet levetid for produktet.
Til top Vis Roky's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Roky

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2010 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

ok mange tak for alle inputene men tror jeg dropper den ide med at sætte den inde under skænken og finder på en anden måde. Godt nytår til jer alle.

martec06
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2009
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Har selv en 807´er jeg har dog lidt vansklige højtaler (dali 850) og den bliver sgu godt varm;) men skal lige siges at den har en stor indbygget blæser i fronten...

Til top Vis martec06's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af martec06

mbs1979
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

martec06 skrev:

Har selv en 807´er jeg har dog lidt vansklige højtaler (dali 850) og den bliver sgu godt varm;) men skal lige siges at den har en stor indbygget blæser i fronten...

Ok er du ellers glad for den forstærker sådan i al almindelighed? og er den nem og have med at gøre i det daglige? Ligger nemlig lige på nippet til og skal til og bestille den her en af de nærmeste dage.

Wymax
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Januar 2010 kl. 17:16 | IP-adresse registreret  

Jeg tror at stort set alle AV-receivere kan få problemer med kun 2 cm luft ovenover - ikke kun Onkyo og andre af "de varme", og med 2 cm skal de fleste andre nok også blive varme.

Den med blæseren kunne sikkert klare sagen, så får du blæst luften ud til en af siderne.

Jeg har en 876, og den er jeg ret glad for. Nem at sætte op, lyder godt, fint billede.

Til top Vis Wymax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wymax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes