| Forfatter |
|
Moby Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 59
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen.
Jeg er den lykkelige ejer af en Dali euphonia subwoofer, men har et lille problem, jeg ikke kan gøre mig klog på. Jeg har en konstant brummen fra subwooferen. Hvad er det lige jeg har gjort forkert med indstilling?
PS jeg er lidt grøn i de tekniske ting ang hi fi
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvor høj er den brummen? Mine mx350ére brummer også lidt. Det kan aktive subwoofere godt gøre. Det er jo en kraftig forstærker der sidder deri. Selvfølgelig skal det ikke være til gene når der er stille passager i film.
|
| Til top |
|
| |
virious Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Oktober 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1508
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er dine kabler ordnet? En ormegård kan virkelig sætte gang i brummeriet.
|
| Til top |
|
| |
sunmusic Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juni 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1065
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 00:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
en så dyr subwoofer bør ikke have brum fra forstærkeren. jeg har selv haft samme problem med min tidligere billige subwoofer. Det afhjulpet med et godt skærmet subwooferkabel der kunne klare sig gennem det tiltagende kabelrod.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
sunmusic skrev:
en så dyr subwoofer bør ikke have brum fra forstærkeren. jeg har selv haft samme problem med min tidligere billige subwoofer. Det afhjulpet med et godt skærmet subwooferkabel der kunne klare sig gennem det tiltagende kabelrod.
|
|
|
Det kan de altså godt brumme en anelse (kan kun høres når man stikker hovedet helt ned til dem) Har en kammerats DD18 der også gør det. Men vi snakker en meget lille brum, du ikke hører med mindre du stikker hovedet ned til enheden.
|
| Til top |
|
| |
Moby Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvis der slet ikke er noget lyd synes jeg det er ret højt. man kan endda lige hører det mens der kører film hvis man er obs. på det.
Jeg har ikke nogen ormegård og alle mine kabler er afskærmet og i super kvalitet.
|
| Til top |
|
| |
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 18:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Moby skrev:
|
Altså hvis der slet ikke er noget lyd synes jeg det er ret højt. man kan endda lige hører det mens der kører film hvis man er obs. på det.
Jeg har ikke nogen ormegård og alle mine kabler er afskærmet og i super kvalitet.
|
|
|
Hvor langt sidder du fra din sub?
|
| Til top |
|
| |
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at pille dine antennestik ud, både radio og tv.
mit brum kommer derfra, har derfor jordet skærmen på antennekablerne og det hjalp meget. __________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
| Til top |
|
| |
Moby Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
Moby skrev:
|
|
|
|
Hvor langt sidder du fra din sub?
ca 5 meter |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Moby Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
|
prøv at pille dine antennestik ud, både radio og tv.
mit brum kommer derfra, har derfor jordet skærmen på antennekablerne og det hjalp meget.
|
|
|
Jeg kører ikke antennestik på dette anlæg. Det er en dedikeret biograf. Jeg har lige prøvet at tage signal kablet af og den brummer stadig. Dvs at de må være noget med strømmen. Jeg kan bare ikke se hvor det skulle være galt da der er jordforbindelse og alle kabler er afskærmet.
|
| Til top |
|
| |
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
| Sendt: 22 December 2009 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
1..: Skru ned for den mekaniske volumen på Sub'en, og op på forstærkeren. 2..: Dit Subwoofer-signal-kabel er ikke ordentligt afskærmet. Du kan med fordel bruge antenne-kabel, da det er ekstremt suverænt afskærmet. Og hvis et antenne-kabel kan overføre såvel DC som frekvneser i Mega - måske Giga - hertz-området, så rækker det sikkert osse i området fra 10hz og vel til et sted mellem 100 og 150 hz. 3..: Du kan risikere, at subwooferen reagerer på nogen uheldige magnetfelter fra lysnet-kabler eller el-installationer der hvor den står. Prøv at flytte den ud midt i rummet, og se om den stadig brummer.
Vær opmærksom på, at det som er et godt kabel til "lyd" sandsynligvis er ganske ringe, eller kun middelmådigt til aktive subwoofere. For at du kan teste om det er selve Sub'en der er fejl i, skal du kortslutte indgangen. Det kan gøres med en HF-Tæt kortslutningsprop, eller på nogen sub's er det nok og skrue helt ned. Der vil sandsynligvis være en ganske svag mekanisk brum fra transformatoren i sub'en, men ikke noget at tale om...
JBLfan __________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
| Til top |
|
| |