Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 10:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Fladskærm, Com etc. vs Ældre Forstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
OliverHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 16 December 2009 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hey Kloge Hifi-hoveder.

Jeg er ved at indrette min lejlighed kreativt og pønser på at købe et vintage/retro anlæg fra NAD, Technics el.l. og male det i spændende farver. Jeg er desværre bare uforskammet grøn i hifi-verdenen og aner ikke, hvordan mulighederne er for at tilslutte et sådant system til computer, fladskærm, dvd-afspiller og så videre. Tænkte, at folk som jer kunne være mig behjælpelig med det. :)

På forhånd tak

Oliver

Til top Vis OliverHansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OliverHansen

jan_stevns
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 16 December 2009 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Vintage/retro - og spændende farver, hører ikke helt sammen, så kan man ligeså godt købe noget flimflam fra elgiganten :)

men uden de større problemer skulle du da kunne slutte de andre ting til,  afhængig af hvad du vil

OliverHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Haha flim-flam fra Elgiganten ville lige præcis være det sidste, der passede ind sammen med resten af lejligheden. Skal nok få det til at se godt ud. :)

Det lyder godt, at det kan lade sig gøre. Kan jeg få en kort forklaring på hvordan? Hvilke kabler der skal købes og sådan. Selvfølgelig afhænger det af indgangene i det enkelte system, men går ud fra, at der da må være et begrænset antal af standard-indgange. ;)

Til top Vis OliverHansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af OliverHansen

Peter.C
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 August 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 December 2009 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Din fladskærm, computer osv. har sikkert en analog linie udgang. Det er denne du skal bruge tilat tilslutte til forstærkeren. Det skal svjv være meget gammelt eller specielt hvis ikke der er analoge RCA indgange.

OliverHansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 December 2009 kl. 00:58 | IP-adresse registreret  

Okay cool. Med analog udgang mener du vel minijack-udgangen i computeren f.eks.? Går ikke ud fra, at der er mini-jack indgang i en NAD-forstærker fra 80'erne. Skal jeg have investeret i noget tilpasnings-stik-kabel-ting eller hvordan? Jeg er helt ude og svømme, hvad angår teknikken i hifi. :)

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 December 2009 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Min computer har en to-kanals stereoudgang med RCA/phonostik, og det har min fladskærm osse. De skal bare forbindes til linieindgange i forstærkeren. Du skal så bare bruge to sæt stereo RCA/phono kabler .
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes