| Forfatter |
|
iniquityDK Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEj
JEg har fået mig en yamaha rx-v1900 og har sat min ps3 til med et hdmi 1.3 kabel. Og regnede med at få den hd lyd der er på bluray. med den
viser ikke noget kun at det er pcm lyd.
Nogen der ved hvad man skal gøre?
|
| Til top |
|
| |
Haapanen Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 103
|
| Sendt: 01 December 2009 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at trykke select mens du afspiller en bluray. hvilket lydformat står der i toppen ?
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

Bruger siden: 12 Oktober 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 285
|
| Sendt: 02 December 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
PCM kan sagtens være HD-lyd. Det er i så fald bare dekodet HD-lyd. Med mindre din PS3 er en af de nye slim-modeller, så er det den eneste form for HD-lyd, du kan få (men den er også helt fin). __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du har den gamle version af PS3, så kan den kun sende LPCM ud og ikke HD.
Men har du den nye version af PS3 (slim) så kan du godt modtage HD signalerne.
men lydmæssigt er der forskel på disse formater, hvilket jeg har testet sammen med en kammerat og vi kunne høre en forskel, på LPCM og det orginale lydspor. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
| Sendt: 03 December 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
|
Hvis du har den gamle version af PS3, så kan den kun sende LPCM ud og ikke HD.
Men har du den nye version af PS3 (slim) så kan du godt modtage HD signalerne.
men lydmæssigt er der forskel på disse formater, hvilket jeg har testet sammen med en kammerat og vi kunne høre en forskel, på LPCM og det orginale lydspor.
|
|
|
PCM er ukomprimeret HD lyd og lige så godt som Master DTS osv. __________________ Vin & Vinyl
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige præcis! Pierre har ret. Det er muligt, at Vilstrup har oplevet en forskel, men det kan sagtens være en fejl i opsætningen. At påstå at en PS3 ikke kan sende HD-lyd ud er helt og aldeles forkert. LPCM er ukomprimeret lyd og leveres det af en korrekt opsat PS3, så er det bare et færdigt udpakket signal. Kommer det fra en HD-lydkilde som eksempelvis DTS HD Master, så ER det HD-lyd! __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
Derre Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2008 Lokalitet: Nordsjælland
|
| Sendt: 04 December 2009 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den forskel vilstrup kunne høre skyldes at PS3 slim sender PCM lyd ud ved en lavere lydstyrke en når man bitstreamer, derfor vil bitstreames opleves som bedre, men reelt er det bare højere
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
En kammerat og jeg, har lavet en lille test, hvor vi tog en PS3 (gamle version) og samlignede den med en Panasonic DMP-BD35 og der kunne PS3 ikke levere den samme lydoplevelse som Panasonicen kunne. Hvilket er den forskel som jeg snakker om.
Og det skal lige siges, at der ikke er nogen fejl i hverken min eller min kammerats opsætning, da vi både har testede det hjemme hos mig og så også oppe hos ham og det var samme oplevelse... __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

|
| Sendt: 08 December 2009 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
| Hvis du har den gamle version af PS3, så kan den kun sende LPCM ud og ikke HD. |
|
|
Vilstrup skrev:
| Og det skal lige siges, at der ikke er nogen fejl i hverken min eller min kammerats opsætning, da vi både har testede det hjemme hos mig og så også oppe hos ham og det var samme oplevelse... |
|
|
Jeg vil ikke påstå, at der ikke er en forskel. Der er flere meldinger om, at man bedre kan lide lyden fra en "almindelig" BD-afspiller end en Ps3. Men du modsiger dig selv i de to ovenstående indlæg, for hvis du siger, at en Ps3 ikke kan sende HD-lyd ud, så HAR du faktisk sat den (eller din receiver) forkert op. En Ps3 kan nemlig godt sende HD-lyd ud - den dekoder det bare først og sender det som ukomprimeret PCM til receiveren. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er et faktum at ps3 dekoderen ikke er ret god. det testede ve nede ved av presision for ca et år siden. vi brugte en røvfuld avspillere ,lige fra ps3 til pioneer lx 91. Vi var 10 personer ,og foreskellen fra dårligst til bedste var ret så markant. jeg har lige skiftet fra sony bdp 550 til Oppo bdp 83. Også her er der forskel. dog i mindre grad. vi testede også med bitstream, og her kunne vi ikke høre forskel mellem de forskellige afspiller . konklusionen på det shootout var ,ar det er ligegyldig hvor dekodningen forgår. Ps3 og panasonic bdp50 var ubetinget dårligere til at sende pcm over i forsrærkeren end resten af feltet. faktisk vil jeg postulere at en rgftig god afspillere vil få et bedre resultat ved at sende et core signal over via coax
pioneer lx 91 og nad afspilleren var de bedste til at dekode. Nogle fortrak nad, andre pioneer
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
Vilstrup skrev:
| Hvis du har den gamle version af PS3, så kan den kun sende LPCM ud og ikke HD. |
|
|
Vilstrup skrev:
| Og det skal lige siges, at der ikke er nogen fejl i hverken min eller min kammerats opsætning, da vi både har testede det hjemme hos mig og så også oppe hos ham og det var samme oplevelse... |
|
|
Jeg vil ikke påstå, at der ikke er en forskel. Der er flere meldinger om, at man bedre kan lide lyden fra en "almindelig" BD-afspiller end en Ps3.
Men du modsiger dig selv i de to ovenstående indlæg, for hvis du siger, at en Ps3 ikke kan sende HD-lyd ud, så HAR du faktisk sat den (eller din receiver) forkert op. En Ps3 kan nemlig godt sende HD-lyd ud - den dekoder det bare først og sender det som ukomprimeret PCM til receiveren.
|
|
|
Så dum som jeg nu er, så stiller jeg bare dette spørgsmål. Hvordan kan jeg/vi lave en forkert opsætning?
Jeg prøvede både med bitstream og pcm på ps3 og på vores panasonic bd afspiller, og vi kunne stadig høre forskel, hvor vi efter vores mening, mener at panasonicen er bedst. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
Yoda skrev:
Vilstrup skrev:
|
|
Vilstrup skrev:
|
|
Jeg vil ikke påstå, at der ikke er en forskel. Der er flere meldinger om, at man bedre kan lide lyden fra en "almindelig" BD-afspiller end en Ps3.
Men du modsiger dig selv i de to ovenstående indlæg, for hvis du siger, at en Ps3 ikke kan sende HD-lyd ud, så HAR du faktisk sat den (eller din receiver) forkert op. En Ps3 kan nemlig godt sende HD-lyd ud - den dekoder det bare først og sender det som ukomprimeret PCM til receiveren.
|
|
|
Så dum som jeg nu er, så stiller jeg bare dette spørgsmål. Hvordan kan jeg/vi lave en forkert opsætning?
Jeg prøvede både med bitstream og pcm på ps3 og på vores panasonic bd afspiller, og vi kunne stadig høre forskel, hvor vi efter vores mening, mener at panasonicen er bedst.
|
|
|
det er netop ikke rumfartsteknologi. der er ikke så meget man kan sætte forkert op i afspilleren. Man skal dog huske at koble dynamic kompresion fra.
min opfattelse er at den mere dynamik og opløslighed man for med hd formaterne, går tabt når dekodningen forgår, i det her tilfælde ps3 og panasonic bd50.
Vi er ihvert fald enige
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 09 December 2009 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er dejligt at høre at der nogen som har haft samme oplevelse som en selv  Skønt at vi er enige  __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
p.las Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
Det er dejligt at høre at der nogen som har haft samme oplevelse som en selv Skønt at vi er enige |
|
|
vi var faktisk 10 personer
her har du rækkefølgen . Med den dårligste først
ps 3 - panasonic bd50 - denon bd1800 - denon bd3800 - nad blu-ray - pioneer lx 91
recieveren som var en denon 3808 (så vidt jeg husker)den lå et sted mellem denon 3800 og nad
det er self dekodningen vi snakker om
vi havde en fornemmelse af at denon bd1800 havde en bug
der er en længere tråd på recordere omkring shootoutet
off topic : er du glad for din sub?
|
| Til top |
|
| |
Yoda Forum Bruger

|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 09:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
Yoda skrev:
Vilstrup skrev:
|
|
Vilstrup skrev:
|
|
|
|
|
Jeg prøvede både med bitstream og pcm på ps3 og på vores panasonic bd afspiller, og vi kunne stadig høre forskel, hvor vi efter vores mening, mener at panasonicen er bedst. |
|
|
Du kunne have "glemt" at slå formaterne til, og du kunne være kommet til at sende PCM ud i 2 kanaler (hvilket medfører, at receiveren spiller lyden som Pro Logic). Jeg tror dog gerne, at du har sat den helt rigtigt op. Jeg benægter ikke, at du og din ven har haft en bedre oplevelse med andre afspillere - det er der mange andre, der også har. Jeg har blot et problem med, at du (fejlagtigt!) skriver, at en PS3 ikke kan sende HD-lyd ud. For det kan den godt. __________________ Min DVD/HD-samling
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yoda skrev:
Vilstrup skrev:
Yoda skrev:
Vilstrup skrev:
|
|
Vilstrup skrev:
|
|
|
|
|
Jeg prøvede både med bitstream og pcm på ps3 og på vores panasonic bd afspiller, og vi kunne stadig høre forskel, hvor vi efter vores mening, mener at panasonicen er bedst. |
|
|
Du kunne have "glemt" at slå formaterne til, og du kunne være kommet til at sende PCM ud i 2 kanaler (hvilket medfører, at receiveren spiller lyden som Pro Logic). Jeg tror dog gerne, at du har sat den helt rigtigt op.
Jeg benægter ikke, at du og din ven har haft en bedre oplevelse med andre afspillere - det er der mange andre, der også har. Jeg har blot et problem med, at du (fejlagtigt!) skriver, at en PS3 ikke kan sende HD-lyd ud. For det kan den godt.
|
|
|
Jeg har ikke skrevet noget fejlagtigt.... vi havde på ingen måde glemt at sætte noget op inde i menuen, da vi inden havde HD lyd ud i alle kanaler plus at vores reciver selv skifter efter som det er 5.1 eller stereo lyd...
Men er du nu sikker på at den gamle version kan sende HD formater ud? for det ejg har læst flere steder, så er LPCM på ingen måde det samme som DTS HD og DD HD, da kodning af de forskellige formater ligger forskelligt og bliver behandler forskelligt og derved lyder forskelligt. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 14:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Vilstrup skrev:
Det er dejligt at høre at der nogen som har haft samme oplevelse som en selv Skønt at vi er enige |
|
|
ps 3 - panasonic bd50 - denon bd1800 - denon bd3800 - nad blu-ray - pioneer lx 91
recieveren som var en denon 3808 (så vidt jeg husker)den lå et sted mellem denon 3800 og nad
|
|
|
Oki, det har du ret i, det er kodning af famterne vi snakker om og som jo bliver behandlet forskelligt.
Off Topic, YES jeg er mega glad for min sub, har du også en M&K MX 350??? eller hvilken har du  __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 10 December 2009 kl. 14:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Vilstrup skrev:
|
|
|
|
|
Det er sku længe siden at ejg har hørt en sub som spiller så godt som min gør, udover en velodyne DD18, men det er også en anden pris __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |