Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 08:49   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til subwoofer tilslutning (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mr P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 27 November 2009 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen.

jeg håber at der er nogle af jer der kan hjælpe en nød som mig.  Jeg har af min kæreste fået en Yamaha rx-v1800 surround forstærker som jeg er ved at sætte til men jeg kan godt nok ikke finde en tilslutningsmulighed for en passiv subwoofer?

Jeg har tilsluttet min aktive sub til den udgang der nu skal bruges og så har jeg sat resten op til et 7.1 setup men ville nu også gerne montere min passive sub som jeg har placeret lige bag ryggen på sofaen.  Lidt sådan for at "mærke" lydeffekterne i filmen da jeg ikke lige har kassen til at købe en buttkicker for.

Til top Vis Mr P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr P

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2009 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Det er jo lidt svært at rådgive, når man ikke får en bjælde at vide om den passive subwoofer. Men har den udgang for to sattelitter, er det jo blot at slutte den til forstærkerens front-udgange og sætte fronthøjtalerne til subben. Men det kræver nok lidt kilometer kabel. Om det så i øvrigt vil give den effekt, du ønsker, er jeg stærkt i tvivl om.
Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3

Mr P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2009
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

defac3 skrev:
Det er jo lidt svært at rådgive, når man ikke får en bjælde at vide om den passive subwoofer. Men har den udgang for to sattelitter, er det jo blot at slutte den til forstærkerens front-udgange og sætte fronthøjtalerne til subben. Men det kræver nok lidt kilometer kabel. Om det så i øvrigt vil give den effekt, du ønsker, er jeg stærkt i tvivl om.

Sorry den manglende info, nej der er ikke udgang til sattelitter, det er en ren sub (Dragster beregnet til bilstereo ) en jeg bare havede liggende i kælderen som jeg tænkte at jeg måske kunne bruge til dette formål

Til top Vis Mr P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr P

defac3
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009
Lokalitet: København
Sendt: 27 November 2009 kl. 15:21 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke foreslå andet end en separat forstærker til subwooferen. Der er forslag her:

http://frequence-shop.dk/produkter/30-sub---amp-plate-amps/

Du skal have et Y-link i subudgangen på forstærkeren, og fordeler dem til de to woofere.

Til top Vis defac3's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af defac3

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 November 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Hej P og velkommen til.

Det lyder da som en helt fornuftig kæreste du har
Jeg vil slutte mig til defac3 og råde dig til at skaffe en ekstra forstærker.

Den eneste måde du får subwoofersignalet ud af forstærkeren er via subwoofer udgangen (som kun er til aktive subs) ELLER ved at sætte forstærkere op til ikke at bruge en sub, så den sender signalet ud til fronterne i stedet. Jeg er ret sikker på det ikke er muligt at kombinere de to løsninger. Oven i dét vil du også ende med at skulle lave noget delfilter halløj for at bil-sub'en kan dele højttalerudgange med de andre højttalere.

Så find en ekstra
Der er i virkeligheden ikke de store krav til den, og du bør sagtens kunne nøjes med en brugt af slagsen. Du kan så selv bestemme om du vil bruge en brugt bilforstærker sammen med en 220v/12v strømforsyning, eller om du vil bruge en alm. Der er frit slag.
Kig evt. i den blå avis. Der kan du snildt finde noget til under 1.000,-

Hvis du vil købe nyt, kan du f.eks. købe en som defac3 linker til.
Du kan også overveje sådan en lille handy sag her:
http://www.tapeconnection.dk/Hifi.aspx?id_category=2&pro duct_number=9002011

Men det korte med det lange er, find en ekstra forstærker

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes