Emne: Xtz spørgsmål - håber på hjælp!? ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
jp1983 Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
| Sendt: 08 November 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, Jeg har haft mange indlæg
på det sidste, men desværre er det ikke blevet til så mange svar.
Det skal dog ikke lyde som brok, da jeg godt ved, at mange kan have
deres grunde til ikke at svare + at man ikke skal svare uden man
føler man kan bidrage med noget, men nu håber jeg virkelig meget
på, at der er nogen der vil bidrage med svar.
Jeg er faldet
for XTZ højtalerne, selvom jeg har kigget meget på Harbosound også,
men jeg synes XTZ er pænere, hvilket også betyder noget for
mig.
Jeg har kigget på både XTZ 80 og XTZ 89. Hvad er
forskellen på disse tre serier? Link 89 m. subwoofer(10.16):
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=6829 89
u. subwoofer:
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?key=6944
89 m. subwoofer(10.16), men rent
satelitter:
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6827 Da det er gulvhøjtalere er mit
spørgsmål - er det nødvendigt med subwoofer? Vil jeg fortryde,
hvis jeg ikke ofre de små 2 tusinde mere for at få den med?
80
m. subwoofer(10.16):
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/Tra dePoint/B2C/UI/Catalog/ItemView.aspx?Key=5893
De
ser lidt store ud, hvis man skal have dem op og hænge? Er det
ligesådan med 89 modellen eller er den mindre? Hvordan placerer I
dem, hvis I har denne model eller 89(både front- og baghøjtalere)?
Derudover har jeg hørt at der i 80'eren er alm. diskant, mens der er
bånddiskant i 89'eren, hvilken betydning har
det?
Størrelsesmæssigt har jeg også kigget på 70'eren,
men så formoder jeg, at man går på kompromi med lyden?
Og mener I det er helt henne i hampen,
at jeg vil droppe Harbosound til fordel for XTZ, hvis I mener dette
kan det godt være, at jeg vil være lydhør, da jeg bestemt ikke
tror, at Harbosound er et dårligt dansk mærke! Hvis I
skulle give mig en anbefaling, hvad ville det så være? Jeg
overvejer at købe Onkyo 607 med samtidig, hvilket man vel sagtens
kan fra Sverige? Jeg vil gerne slippe billigst muligt, men vil
selvfølgelig også gerne have noget ordentligt, men det skal være
noget af det jeg har skrevet her. Er der desuden andre af deres
recievere(der er billigere) der kan anbefales?Så lige
til noget helt andet. Hvilket vægbeslag kan I anbefale til et
LG PQ3000 42"?
|
| Til top |
|
| |
kasper-n Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 121
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil lige sige efter som jeg ejer en onkyo 607 at du skal være opmærksom på om du har brug for preout for det understøtter den ikke. Ellers er jeg godt tilfreds med min, men jeg har desværre ikke så meget at sammenligne med. Vær i øvrigt opmærksom på at den bliver meget varm
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 13:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du hopper ind på www.prisjakt.nu kan du finde billeder af både 80 og 89'erne, så du kan danne dig et indtryk af størrelser
og udseende.
Personligt vil jeg mene at subwooferen er de ekstra penge værd, for at få lidt mere "go" i filmoplevelsen, men har du et
forholdsvist lille lytterum, er subben ikke nødvendig (såfremt du køber gulvfronter).
89'eren er blot en nyere og forbedret udgave af 80'eren.
I min bog er det slet ikke i hampen at vælge XTZ fremfor harbosound. Man får rigtig meget for pengene i XTZ i forhold til så
mange andre mærker.
Go for it. Du bliver ikke skuffet med dette mærke
|
| Til top |
|
| |
jp1983 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Er lidt vild med XTZ70 i sort. Kan de spille stuen op? De fylder ikke så meget - og er meget pæne. Jeg har ikke de helt store krav, men vil bare gerne have sorround effekten. Overvejede at lave det 6.1. Er det noget værd eller kan det ikke lade sig gøre?? (det vil være 5xXTZ70 og 1xXTZ80)
Men hvad med XTZ70 hele vejen, bortset fra suppen selvfølgelig?
Og hvad med 4 x XTZ70 og så suppleret op med en XTZ80 som center? Tænker lidt, at XTZ70 måske ikke er så god som center? Ville det gøre det meget bedre, at skifte XTZ70 ud med et par XTZ80 satelitter til fronten?
Hmm.. 8.16 eller 10.16, hvor stor er forskellen?
Håber på hurtigt svar, da jeg er ved at skulle bestille :)
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
jp1983 skrev:
Hmm... Er lidt vild med XTZ70 i sort. Kan de spille stuen op? De fylder ikke så meget - og er meget pæne.
Jeg har ikke de helt store krav, men vil bare gerne have sorround effekten. Overvejede at lave det 6.1. Er det noget værd eller
kan det ikke lade sig gøre?? (det vil være 5xXTZ70 og 1xXTZ80)Men hvad med XTZ70 hele vejen, bortset fra suppen
selvfølgelig?Og hvad med 4 x XTZ70 og så suppleret op med en XTZ80 som center? Tænker lidt, at XTZ70 måske ikke er så
god som center?Ville det gøre det meget bedre, at skifte XTZ70 ud med et par XTZ80 satelitter til fronten?Hmm.. 8.16 eller
10.16, hvor stor er forskellen?Håber på hurtigt svar, da jeg er ved at skulle bestille :)
|
|
|
Kender intet til XTZ 70, og har heller intet læst om dem.
W10.16 er langt bedre end den mindre, men også tilsvarende dyrere. Til prisen gør de det begge to godt, men du får hvad du
betaler for.
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af det du har nævnt ville jeg gå efter XTZ 89 5.1. Tror du får størst tilfredshed på denne måde. Ikke at jeg har hørt XTZ70,
men
bliver stærkt mistroisk når jeg ser pris og udseende. En sub er altid at fortrække til film, selv et sæt gode gulvhøjtalere kan
aldrig gøre det helt ud for en sub!
Ellers fornuftigt valg af mærke  Xtz er kendt for at give virkeligt meget lyd for pengene. Mere end du finder iblandt de
gængse mærker i hvert fald. Jeg vil lige gøre dig opmærksom på at XTZ nu også kan købes i DK: http://www.danstv.dk De har
godt nok ikke de mindste modeller, men jeg ville under alle omstændigheder tage ind og besøge dem for at få en ide om
hvordan skidtet spiller.
Hvis du har planer om på lidt længere sigt at smide flere penge i det, kunne det også være en mulighed at starte ud med
stereo + sub. Så kan du altid opgradere efterhånden.
Mht til dit valg af receiver kan jeg ikke sige så meget. Jeg er ikke selv meget for Onkyo 607 til musik, men som filmreceiver
gør den det fint. Vær dog opmærksom på som tidligere nævnt at denne IKKE har pre-out. Så altså ikke noget med at smide
en effektforstærker på når du gerne vil have lidt mere effekt. Dette giver en del andre mærker i samme prisleje.
|
| Til top |
|
| |
jp1983 Forum Bruger

|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak for det gode svar Hyl.dk Hvilken forstærker, i samme prisklasse, vil du kunne anbefale? Men XTZ 89 er bare noget dyrere, men kunne da godt være, at jeg skulle gå efter et 2.1 system. Hvilket ville kunne anbefales der? Tager gerne 2.1 først!
|
| Til top |
|
| |
Hyl.dk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 413
|
| Sendt: 09 November 2009 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stod jeg med omkring 5kilo til højtalere ville valget nok falde på et sæt XTZ 99.26 og så vente med subben. Disse højtalere er
kendt for at spille en meget solid bund og du vil derfor ikke komme til at mangle bas til alm musik osv, Til film er subben dog
stadig rar at have. Skal der spares ville valget falde på XTZ 93 WMT, sammen med en fornuftig sub,
Mht receiver er det jo nemt for mig at anbefale Marantz da jeg selv er glad for lyden. (Tapeconnection har vist en billig
demomodel SR 4003 til billige penge) Du skal vist op i Denon 2310 for at preout. Harman Kardon AVR 255 har vist også.
Som en joker højtaler kan du evt se efter Acoustic energy NEO 3. Dette er også virkelig en lille energibombe af en højtaler.
|
| Til top |
|
| |
jp1983 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidder lige og kigger lidt på siden(Fyndbörsen)
Ville dette være godt? Så er der 2.1, men ved ikke om det er noget værd? 99 W10.16 High Glossy Black - 3190,- sek 93 WMT Shielded - 1290,- sek 93.23/93 WMT - 2.290,- sek
har dog også tænkt på, at købe et par XTZ70 med i pakken pga. den lave pris, så man kan få sorround. De kan vel sagtens spille med - eller?
Ang. Marantz 4003, så har jeg kigget på den, men jeg har snakket med et par stykker, der mener, at jeg vil være ærgerlig over at købe den pga. de få HDMi indgange. Pt. har jeg dog kun en PS3 der skal køre over den!
Også lige til sidst, så har jeg også overvejet denne, da den skulle spillet godt - og da jeg ikke er det store geni inden for dette, så kan det måske være nok for mig? http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=5893
Kunne dog godt være fristet til 1000,- sek mere for 89 modellen http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=6827
Hvad vil jeg blive mest glad for - og vil jeg, som bare gerne vil have noget god lyd, kunne høre forskel? Eller skal jeg bare tage det "billige" af dem - og så købe en forstæker og så kører det?
|
| Til top |
|
| |
wildstyle Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2249
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 00:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du hørt nogle af XTZ's højttalere?
|
| Til top |
|
| |
jp1983 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej Oyster - og jeg er åben for andre forslag også. Problemet er, at jeg ikke kender nogen der har XTZ, men tilgengæld har jeg kun kunne læse godt på de forskellige fora! Har du nogle forslag? eller noget indspark?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 00:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jp1983 skrev:
Nej Oyster - og jeg er åben for andre forslag også. Problemet er, at jeg ikke kender nogen der har XTZ, men tilgengæld har jeg kun kunne læse godt på de forskellige fora! Har du nogle forslag? eller noget indspark?
|
|
|
Hvis du er frisk på at tage en tur til København, så kan du høre deres højttalere hos Dan's TV & Hifi-Center på Amagerbrogade. De er de første til at forhandle XTZ i DK. Det burde da være overkommeligt.  Jeg var inde og høre 99.26 for omkring en uge siden. Læs evt. mere her: http://www.danstv.dk/shop/frontpage.html
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg ikke hørt 80-serien, men jeg har selv 89 Front - og jeg kan i hvert fald sige, at den bånddiskant er lækker. Hvis du kan lide en god diskant, så vil jeg mene, at 89 er merprisen værd (som sagt dog uden at have hørt 80). Jeg har fået at vide fra XTZ selv, at det er den samme diskant, som de også bruger på deres dyre modeller.
70 har jeg heller ikke hørt - men jeg tror ikke meget på den. Dog er den sikkert udmærket som baghøjttaler, men jeg synes, du skal vælge noget bedre til front og center.
|
| Til top |
|
| |
jp1983 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 01:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oyster skrev:
jp1983 skrev:
|
|
|
Hvis du er frisk på at tage en tur til København, så kan du høre deres højttalere hos Dan's TV & Hifi-Center på Amagerbrogade. De er de første til at forhandle XTZ i DK. Det burde da være overkommeligt. 
Jeg var inde og høre 99.26 for omkring en uge siden.
Læs evt. mere her: http://www.danstv.dk/shop/frontpage.html
|
|
|
Jeg har desværre ikke kørekort, så jeg skal finde alternative måder at tage derinde på, men hvis nogen omkring Køge melder sig som ejere, så kunne det da være en mulighed. Men dermed ikke sagt, at jeg ikke vil se om det kan lade sig gøre! Hvad er din mening om 99.26eren?
dysterland skrev:
Nu har jeg ikke hørt 80-serien, men jeg har selv 89
Front - og jeg kan i hvert fald sige, at den bånddiskant er lækker.
Hvis du kan lide en god diskant, så vil jeg mene, at 89 er merprisen
værd (som sagt dog uden at have hørt 80). Jeg har fået at vide fra XTZ
selv, at det er den samme diskant, som de også bruger på deres dyre
modeller.
70 har jeg heller ikke hørt - men jeg tror ikke meget på den. Dog
er den sikkert udmærket som baghøjttaler, men jeg synes, du skal vælge
noget bedre til front og center. |
|
|
Hvad har du som baghøjtalere? Men er den pengene værd 89eren - og hvor stor er den(altså højtaleren)?? Kan du evt. tage et billede af dit setup, så jeg kan danne mig et indtryk? Tænker nemlig, at de er for store til væggen, så man i stedet skal have standere?
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 01:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
jp1983 skrev:
Jeg har desværre ikke kørekort, så jeg skal finde alternative måder at tage derinde på, men hvis nogen omkring Køge melder sig som ejere, så kunne det da være en mulighed. Men dermed ikke sagt, at jeg ikke vil se om det kan lade sig gøre!
Hvad er din mening om 99.26eren? |
|
|
Du kan bare tage toget til Nørreport og så bare med Metroen til Amagerbro eller Christianshavn. Så er der kun få minutters gang dertil, så det kunne ikke være meget nemmere.  Jeg hørte kun 99.26 kort, så det er ret svært at udtale sig. Men den lød til at spille ok. Hørte den på en rør-amp, men har ikke meget erfaring med den slags amps, så det gør det ikke nemmere for mig at vurdere hvordan XTZ'erne lød. Desuden er lytteforholdene på ingen måde optimale i butikken, men det giver da en idé om lyden.
|
| Til top |
|
| |
jp1983 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 01:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige et andet spørgsmål - ville Marantz 4003 være nok som reciever eller får jeg mere ud af at ofre de 6-700 mere for en Onkyo 607? Eller er der en helt tredje model indenfor den pris, som I mener er bedre/mere anbefalelsværdigt?
|
| Til top |
|
| |
jp1983 Forum Bruger

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 01:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oyster skrev:
Du kan bare tage toget til Nørreport og så bare med Metroen til Amagerbro eller Christianshavn. Så er der kun få minutters gang dertil, så det kunne ikke være meget nemmere. 
Jeg hørte kun 99.26 kort, så det er ret svært at udtale sig. Men den lød til at spille ok. Hørte den på en rør-amp, men har ikke meget erfaring med den slags amps, så det gør det ikke nemmere for mig at vurdere hvordan XTZ'erne lød.
Desuden er lytteforholdene på ingen måde optimale i butikken, men det giver da en idé om lyden. 
|
|
|
Du har ret, men der er stadig tiden der kan være en faktor... Arbejder eftermiddag... 12-?? , så derfor er det lige hvornår jeg skulle nå derind, så jeg også kan nå tilbage på arbejdet. Og i weekenderne er der som oftest fodbold, så det er lidt svært! :) Hvad er en rør-amp? Men efter hvad jeg kan læse, så får de højtalere ros stort set hele vejen rundt. Ved ikke lige med 99.26, men sådan generelt mærket! Iøvrigt har du da de fedeste højtalere, men ser ud til, at de ligger en del udenfor min prisrang... hehe ;)
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 10:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
jp1983 skrev:
Oyster skrev:
Du kan bare tage toget til Nørreport og så bare med Metroen til Amagerbro eller Christianshavn. Så er der kun få minutters gang dertil, så det kunne ikke være meget nemmere. 
Jeg hørte kun 99.26 kort, så det er ret svært at udtale sig. Men den lød til at spille ok. Hørte den på en rør-amp, men har ikke meget erfaring med den slags amps, så det gør det ikke nemmere for mig at vurdere hvordan XTZ'erne lød.
Desuden er lytteforholdene på ingen måde optimale i butikken, men det giver da en idé om lyden. 
|
|
|
Du har ret, men der er stadig tiden der kan være en faktor... Arbejder eftermiddag... 12-?? , så derfor er det lige hvornår jeg skulle nå derind, så jeg også kan nå tilbage på arbejdet. Og i weekenderne er der som oftest fodbold, så det er lidt svært! :)
Hvad er en rør-amp? Men efter hvad jeg kan læse, så får de højtalere ros stort set hele vejen rundt. Ved ikke lige med 99.26, men sådan generelt mærket!
Iøvrigt har du da de fedeste højtalere, men ser ud til, at de ligger en del udenfor min prisrang... hehe ;)
|
|
|
Ja, tiden kan selvfølgelig godt være et problem, men mon ikke lige du kan afsætte en enkelt eftermiddag til en tur på Amagerbrogade?  Jeg skal ikke gøre mig klog på rør, men du kan læse lidt om rør-amps (rør-forstærkere) her: http://en.wikipedia.org/wiki/Valve_amplifierJo tak, jeg er også glad for mine højttalere, hehe.
|
| Til top |
|
| |
Jakob M Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 154
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har været en glad ejer af et sæt 99.26 igennem et år og kan varmt anbefale dem. Ud over at de ser hamrende godt ud...så har de en super god diskant....og bunden er yderst imponerende.
Jeg overvejede selv på et tidspunkt at købe subberne til dem men vurderede at der ikke var behov for det. De er solgt nu og alle der har lyttet på min 99.26'er var overrasket over den dybe bund __________________ Mvh Jakob
|
| Til top |
|
| |
dysterland Forum Bruger

Bruger siden: 26 August 2008 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 769
|
| Sendt: 10 November 2009 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jp1983 skrev:
dysterland skrev:
Nu har jeg ikke hørt 80-serien, men jeg har selv 89 Front - og jeg kan i hvert fald sige, at den bånddiskant er lækker. Hvis du kan lide en god diskant, så vil jeg mene, at 89 er merprisen værd (som sagt dog uden at have hørt 80). Jeg har fået at vide fra XTZ selv, at det er den samme diskant, som de også bruger på deres dyre modeller.
70 har jeg heller ikke hørt - men jeg tror ikke meget på den. Dog er den sikkert udmærket som baghøjttaler, men jeg synes, du skal vælge noget bedre til front og center. |
|
|
Hvad har du som baghøjtalere? Men er den pengene værd 89eren - og hvor stor er den(altså højtaleren)?? Kan du evt. tage et billede af dit setup, så jeg kan danne mig et indtryk? Tænker nemlig, at de er for store til væggen, så man i stedet skal have standere? |
|
|
Jeg har ikke surround - jeg bruger 89 Front, altså gulvmodellen, som stereohøjttalere. Jeg tog billeder af setup'et, da jeg fik højttalerne - de er her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=75464&KW
Og jeg synes i den grad, at de er pengene værd
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|