Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 18:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: opskalering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Boyec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

jeg skal have mig en ny receiver.

Jeg har så fundet ud af at min viden om alt det nye grej slet ikke er opdateret.

Jeg gik så ind i hifi-klubben i herning hvor jeg mødet en ung gut der vidste om mulugt mindre end mig om det FØJ for en skuffelse.

Derfor søger jeg lidt hjælp her.

Jeg kan se at mange af producenterne slår på at de kan opskalere billedsignaler til 1080i.

Men er det ikke det samme som hvis jeg bare sætter mit tv til at opskalere.

Jeg forstår i øvrigt ikke det smarte i at tilslutte alle mine video afspillere til min receiver. Hvorfor ikke bare tilslutte dem til tv.

Ang de nye HD lydformater jeg kan huske da man gik fra dolby pro logic til digital og dts der var forbedringen meget stor men er den ligeså stor fra dts til dolby true hd.

Håber der er nogen der kan hjælpe 

Til top Vis Boyec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boyec

kaizer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2005
Status: Offline
Sendt: 03 Oktober 2009 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

En af grundene til at det er populært et receiveren kan opskalere (og endnu bedre hvis den kan lave et somposite, S-video og component til HDMI), er at du kun har brug for at trække et kabel til TV'et. Alt. skal du trække færre kabler, hvis du f. eks. har 3 enheder tilslutte med HDMI. Så skal der stadig kun et HDMI kabel til TV'et.

Det er ikke nødvendigvis en fordel at have receiveren til at opskalere, hvis billedsiden (TV eller projektor) gør arbejdet bedre.

Ang. HD lyd, kommer det vist an på hvor gode højtalere du har. Mange vil sikkert sige at de sagtens kan høre forskel, men jeg ved ikke hvor meget man skal tro på det. Det er de færreste der vil indrømme at de ikke kan høre forskel, når de har brugt mange penge på udstyr der kan håndtere HD lyd. Personligt kan jeg ikke høre SÅ stor forskel, men kan sagtens høre forskel på Dolby Prologic til DD og DTS.

Til top Vis kaizer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaizer

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes