Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Dimensionering af anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jetk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 September 2009 kl. 20:32 | IP-adresse registreret  

Hej surround eksperter.

Jeg skal installere et 5.1 surround anlæg i et værelse på 3,75 X 3,50 m med center,front og baghøjtalere placeret på de 3,75m lange vægge.

alle højtalere undtagen subwoofer skal være vægmoterede

jeg ville gerne have et anlæg uden DVD/Bluray afspiller da jeg gerne vil købe det separat.

Hvor kraftigt et anlæg er nødvendigt for at være let overlegent uden at være overkill

StefanR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 September 2009 kl. 23:05 | IP-adresse registreret  

Hej jetk, og velkommen til.

Der er RIGTIGT meget at vælge mellem. Så hvis du skriver lidt mere om hvad du rent faktisk har brug for (og ikke mindst hvor stort et budget du har at gøre med).

Heldigvis kan du "nøjes" med lidt uden at gå på kompromis.
Dit rum er ikke meget stort, og du vil "kun" have små højttalere (de kræver ofte mindre end solide gulvhøjttalere).

Et god økonomisk surroundreciever, kan f.eks. være en Marantz 4003. Den har forbindelser nok til de fleste, og fungerer godt.
Personligt foretrækker jeg NAD som så også kan blive lidt dyere (men de har for vane ikke at være helt i spidsen med funktioner og tilslutningsmuligheder).

Højttalere kan være næsten hvad som helst. Det bedste er at du får lyttet til nogen du synes ser gode ud.
I Hifiklubben kan det f.eks. være B&W (mine foretrukne) eller f.eks. Audiovector (selv de billigste af deres modeller spiller rigtigt flot trods en lille størrelse).

At vægmontere højttalere er ikke noget problem. Du skal bare ofte selv købe et ekstra beslag til det da de sjældent følger med højttaleren (bare så du er opmærksom på det).

Håber dét kan hjælpe dig lidt på vej.

/Stefan

Til top Vis StefanR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StefanR

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes