| Forfatter |
|
AJOsss Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blev henvist her fra et andet forum, da folk herinde skulle være meget kyndige  Har lige købt et sæt KEF Reference One over dba. Skal bruge en forstærker til dem, men da jeg aldrig har ejet hverken højtalere eller forstærkere er jeg helt tabt. Nogen der kunne have et bud på hvad der ville passe mig bedst? Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 9424
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først og fremmest er det vigtigt at vide om du skal bruge dem sammen med en surroundforstærker eller en stereoforstærker.
Det er er rigtig god højttaler, med en behagelig lyd. Men, de kræver meget af forstærkeren. En meget strømstærk 50 watt's forstærker er et absolut minimum. Da jeg ikke kender specielt meget til surround vil jeg gerne anbefale en stereofortærker, men skal det være nyt eller brugt, og hvad må det koste?
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plejer altid at kigge efter noget brugt, da der altid er lidt penge at spare der. Tror bare det skal være stereoforstærker da jeg bare har de to højtalere der skal sættes til mit tv og evt anlæg. Prisen ved jeg ikke så meget om, aner ikke hvad det skal koste. Skal bare lyde godt, men ikke være overkill, men heller ikke underkill (hvis der er noget der hedder det  ) Men er der nogle mærker der er gode, og nogle der bare er spild af penge? Tak for svar indtil videre. Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 15:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
En NAD vil være et godt bud. Den kunne være C370 til C375 (hvor 370 er den ældste og 375 er den nyeste) og modeller imellem. En Cayin 252b kunne også være et bud.
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay kan se der er en inde på dba der har en C370 til salg.
Men den burde være god til mig?
Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
AJOsss skrev:
Okay kan se der er en inde på dba der har en C370 til salg.
Men den burde være god til mig?
Mvh Michael |
|
|
Det tror jeg ikke du vil fortryde. Jeg kender begge del ganske godt, men har ikke hørt dem sammen.
Kef er lidt til den bløde side og NAD lidt til den hårde side (dog uden at blive skarp i lyden). Jeg tror det vil være en god kombination. Marants laver også rigtigt gode forstærkere, men de er også til den bløde side, så det tror jeg bliver for meget af det gode.
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay så vil jeg se om jeg kan få købt det. Tusind tak for hjælpen  Hvis det ikke lykkedes kan det være jeg vender tilbage
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Velkommen til omvendt land 
Ak og ve, de højtalere jeg troede jeg havde var nogen jeg skulle ud og hente idag. Da jeg kom ud til sælger og skulle have testet dem, virkede den ene højtaler ikke ordenligt. Så nu skal jeg til at finde mig et andet sæt. De højtalere var ellers super smukke at se på, og den der virkede ordentligt lød da også skide godt. Så nu er jeg på udkig efter nogen der minder om dem, både udsensmæssigt og lyd mæssigt. Håber selvfølgelig min nyfundne ekspertven Kjeldsen har nogle bud til mig  Andre er selvfølgelig også velkomne med forslag. Mvh Michael
|
| Til top |
|
| |
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
AJOsss skrev:
Velkommen til omvendt land 
Ak og ve, de højtalere jeg troede jeg havde var nogen jeg skulle ud og hente idag. Da jeg kom ud til sælger og skulle have testet dem, virkede den ene højtaler ikke ordenligt. Så nu skal jeg til at finde mig et andet sæt.
De højtalere var ellers super smukke at se på, og den der virkede ordentligt lød da også skide godt. Så nu er jeg på udkig efter nogen der minder om dem, både udsensmæssigt og lydmæssigt.
Håber selvfølgelig min nyfundne ekspertven Kjeldsen har nogle bud til mig 
Andre er selvfølgelig også velkomne med forslag.
Mvh Michael
|
|
|
Det er mig som er den uheldige sælger Beklagr virkelig besværet - sidst jeg har brugt den virkede den perfekt. Der må være gået noget løst da jeg flyttede dem efter at have fået nye. Virker som om dele flteret er gået i stykker da det kun var diskanten som ikke spillede. Men de må ryge en tur på lossepladsen. Æv!
Ved faktisk ikke hvlke andre højttalere som minder om dem? De har en meget behagelig og detaljeret lyd og en bas der er svær at finde andre stede i så "små" højttalere.
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ofte sidder kablerne med kabelsko. Mon ikke sådan en på diskant eller filter er hoppet af. Måske sidder der også en skrue fra terminal til filter der kan være gået løs.
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså hvid vi kunne få dem fikset, ville jeg da helst det, er blevet meget lun på dem  Det gør ondt helt inde at de bare står til kassering. Sjovt du også var herinde Jonas, selvfølgelig ikke overraskende med alt det grej og gøjl du havde stående  Ellers har jeg kigget lidt rundt på dba, men som sagt er jeg jo ikke inde i det her, så ved ikke helt hvad for mærker der er gode. Dette er dem jeg har kigget på som jeg synes så fine ud: JBL Model XTI 80 B&W Model 601 s3 B&W Model DM 309 Audio Pro Model Black Diamond
|
| Til top |
|
| |
Kjeldsen Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL og KEF er to helt forskellige verdener! Har aldrig hørt Audio Pro.
Jeg ved desværre intet om at skille højttalere osv ad, men hvis det bare er en ledning der er gået løs, lyder det jo som en rimelig let løsning!
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spiller sikkert godt uden tvivl, men de er sku ikke det kønneste jeg har set desværre. Kunne det være muligt at få repareret de andre evt. hifiklubben og måske et bud på ca. pris? Edit: Ja det var det jeg tænkte jonas, ville næsten være synd hvis de bare skulle smides ud.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du er vild med kef, så bør du i hvert fald ikke kigge på jbl, super bas men noget anderledes lyd en kef, B&W er tætter på, men spendor kunne også være en mulighed. Syntes at der var en som forslog snell, nu er det lang tid siden jeg har hørt et sæt snell, men dem jeg har hørt har været mudret i bunden (så hvidt jeg husker, det er 10 år siden). vedr. forstærker så bør du finde en strømstærk model, hvilket ikke er ens betydende med mange watt, en af mine favorit modeler, når der skal skeles til prisen er Primare I 30 eller forgængeren A30,1.
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 24 September 2009 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Dan det vil jeg da også prøve at kigge lidt nærmere på  Har prøvet at sende en mail til hifiklubben med problemet og om de evt. kan fikse det. Så hvis du kan vente lidt med at smide dem ud Jonas ville det være super. Ellers kan jeg godt komme igen imorgen og hente dem. Om ikke andet har jeg en fader der elsker at pille ting fra hinanden, så kan han lege lidt med dem.
|
| Til top |
|
| |
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3923
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 06:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvord lød de entlig, hvorledes opfattes problemet ?
__________________ Husk det er kun en hobby
|
| Til top |
|
| |
AJOsss Forum Bruger

|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Hvord lød de entlig, hvorledes opfattes problemet ? |
|
|
Jeg er ikke den mest kyndige på området, kunne bare høre den ene ikke spillede helt som den anden. Vil hellere referere til hvordan Jonas opfattede problemet:
Kode:
| sidst jeg har brugt den virkede den perfekt. Der må være gået noget
løst da jeg flyttede dem efter at have fået nye. Virker som om dele
flteret er gået i stykker da det kun var diskanten som ikke spillede. |
|
|
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
dan a. skrev:
| Hvord lød de entlig, hvorledes opfattes problemet ? |
|
|
Diskanten spillede ikke med. Der var godt med bas/mellemtone, men som om der var en ellre anden løs forbindelse til diskanten. Prøvede begge indgangsterminaler, men samme resultat med begge.
Men ser man på diskanten er den fuldstændig intakt og der er intet som tyder på at den fysisks fejler noget.
|
| Til top |
|
| |

Jonas tager en pause!
|
| Sendt: 25 September 2009 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativt kan du se efter nogle Infinity Kappa 80 højttalere... De er godt nok lidt større, men synes de har en lignende spillestil. (Jeg havde dem for 8 år siden  ). Nogle gange dukker der et sort sæt på på dba. De kræver som KEF'erne dog også en kraftig forstærker. Af frygt for at gøre folk sure i tråden, så ville jeg ikke sætte en NAD forstærker sammen med nogle af modellerne...
|
| Til top |
|
| |