Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo 875 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
zemtec
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2009
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 15 September 2009 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej alle.

Jeg går og overvejer at købe en Onkyo 875 fra en kammerat.

Spørgsmålet er om det kan svare sig at købe en 7.1 Surround receiver, hvis man kun vil bruge 5.1 setup?

Og vil Onkyo 875 være god til Stereo og musik en hel aften fx. hvis man holder fest?

Ellers er der nogen der har erfaringer med netop 875eren?

MVH
Zemtec
Til top Vis zemtec's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zemtec

MadsC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 15 September 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

7.1 betaler du ik mere for når den er brugt,+ altid rart at ha flere kanaler til senere udvidelse af ens system.

875 spiller alt med rigtig godt styr på det hele, den er neutral i lyden måske lidt til den lyse side i lyd. Jeg tror ikke man finder en Surround receiver der spiller bedre i den klasse 10000kr. klassen

Det eneste negative ved den er nok varme udviklingen, den skal stå for sig selv åbent ikke lukket inde i et skab. Den bliver forholdsvis rimelig varm ved længere tids brug.

Selve designet er måske ikke det flotteste, samlignet med feks. pioneer.. eller kun ros fra mig, men hvad skal du give for den?

Til top Vis MadsC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MadsC

zemtec
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

3000 kr. så det er fristende.

Men den skal også være god til Stereo nemlig, ellers skal jeg ud og have stereo forstærker også.

zemtec
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 September 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

MadsC skrev:

7.1 betaler du ik mere for når den er brugt,+ altid rart at ha flere kanaler til senere udvidelse af ens system.

875 spiller alt med rigtig godt styr på det hele, den er neutral i lyden måske lidt til den lyse side i lyd. Jeg tror ikke man finder en Surround receiver der spiller bedre i den klasse 10000kr. klassen

Det eneste negative ved den er nok varme udviklingen, den skal stå for sig selv åbent ikke lukket inde i et skab. Den bliver forholdsvis rimelig varm ved længere tids brug.

Selve designet er måske ikke det flotteste, samlignet med feks. pioneer.. eller kun ros fra mig, men hvad skal du give for den?

Har du prøvet at høre stereo en hel aften på den med okay volume? Hvordan opfører den sig så?

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 17 September 2009 kl. 21:36 | IP-adresse registreret  

zemtec skrev:
MadsC skrev:

Nu lyder det som om, du skal bruge stereomode til fester ?

Til det formål er den lige så god som enhver anden stereoforstærker, er min påstand .

Det med om den ene er bedre end den anden til stereo er altså hvis du sidder og lytter koncentreret til musikken. Når man groft sat op afspiller sine MP3filer fra sin bærbare til fest så er det ikke lige kanalseparation og alt det andet som der lægges vægt på.

Til den pris vil jeg ikke tøve med at slå til.

Men okay nu lytter jeg også gerne til musik i surroundudgaver (SACD) hvilket jo er fyfy for stereofanatikere .

Har du prøvet at høre stereo en hel aften på den med okay volume? Hvordan opfører den sig så?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes