| Forfatter |
|
hamido Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 11 September 2009 kl. 13:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Håber i kan bidrage med lidt vejledning. Jeg har længe hungret efter at udskifte min 10 år gamle Technics reciever...
Jeg
har længe haft et godt øje til Onkyo, da de er blevet omtalt så godt.
Jeg har kigget lidt på priser på de forskellige modeller fra England.
Onkyo 805 brugt: ca. 4222,-
Onkyo 875 brugt: ca. 4645,-
Onkyo 876 ny: ca. 6756,-
Onkyo 876 brugt: ca. 5067,-
Onkyo 807 ny: ca. 6756,-
Onkyo 905 brugt: ca. 5911,-
Pt. har jeg følgende højtalere:
Front højtaler: Jamo E350, long term power: 100W, short term: 140W, 8 Ohm.
Baghøjtaler: Jamo E6SUR: Long t: 70W, Short t: 100W, 6 Ohm
Sub: E6SUB, 10"
Jeg vil gerne udskifte fronterne i nærmeste fremtid til evt. et par Dali Ikon 6 eller XTZ 99.36...
Det hele skal spille sammen med en PS3 samt min HTPC. Vægten lægges primært på film, men hører også en del musik via HTPC'en.
Min stue er ca. 25 kvm stor.
Jeg er ret blank på dette område og håber derfor i kan hjælpe med at vejlede med hvilken reciever der er bedst til
pengene. Jeg er åben for andre mærker i samme prisklasse.
På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun anbefale Onkyo på det varmeste. Har købt en Onkyo TX 906 for 2 mdr. siden, og den spiller bare fantastisk. Min afspiller er også en PS3. Har også hørt en Onkyo 875 på et par Ikon 7 som fronter - og her lød filmlyden lækker. Jeg kører selv med B&W CM1 som fronter. Til film har jeg ikke hørt noget der lyder bedre til pengene (men det er jo en smagssag) Valgte selv Onkyo fordi jeg mest bruger anlægget til film, MEN synes heller ikke at den gør det dårligt i stereo med de små højtalere 
Hvis du kan leve med at receiveren er lidt stor og bliver ret varm (kan ikke placeres i et TV-møbel med dårlig udluftning) så er det en super maskine 
|
| Til top |
|
| |
hamido Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jonas, tak for dit svar.
Jeg tror valgret bliver en 876 refurbished, fra UK til ca. 5500,- inkl. levering. Det må siges at være en god pris. Det jeg bliver lidt nervøs over, er at du skriver at den bliver meget varm og skal have god udluftning.
Hos mig vil den skulle stå i et tv mødel med ca. 10 cm luft for oven. Vil dette blive noget problem, og i så fald skal jeg have installeret blæsere i møblet?
Nogen 876'ejere som har problemer med varmen?
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 13 September 2009 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan desværre sagtens blive et problem.... Min 906 står ovenpå mit TV-bord, og den bliver altså RET varm hvis man har set en film med lidt volume på... Selv ved lav volume har de Onkyoer med at blive varme... Kunne ikke forestille mig at situationen var meget anderledes med 876, da det også er sådan med en 875.... Jeg synes ikke at det gør noget og det skader heller ikke receiveren, da den jo er testet og lavet til at klare varmen. Ville bare "advare" dig... MEN da det så er sagt, så lyder den altså bare for fantastisk i film! Lyder også som en rigtig god pris du har fundet den til, og til de penge bliver det (efter min mening) ikke bedre. Jeg fik min 906 for 8600,- i Tyskland og det er de bedste penge givet nogensinde...
|
| Til top |
|
| |
hamido Forum Bruger

|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min gamle forstærker bliver også ret varm, kan ikke holde hånden på den og den har spillet dagligt i snart 10 år... så mon ikke at det vil gå med varmen.
Men tak for feedback.
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
Bruger siden: 08 April 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 307
|
| Sendt: 14 September 2009 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey mester.
Har du prøvet at kigge for eksempel på Marantz, de ligger i nogenlunde samme prisleje som det du allerede har kigget på... __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
hamido Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
|
Hey mester.
Har du prøvet at kigge for eksempel på Marantz, de ligger i nogenlunde samme prisleje som det du allerede har kigget på...
|
|
|
Nej jeg har ikke rigtig kigget på dem. Får man det samme for pengene som ved en Onkyo 876? Samme antal Watt og opscalering osv.?
Har mest koncentreret mig om Onkyo da de har været så populære gundet det man får for pengene. Men hvis du har gode erfaringer med nogle bestemte Marantz modeller vil jeg gerne høre det.
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
hamido skrev:
Vilstrup skrev:
|
Hey mester.
Har du prøvet at kigge for eksempel på Marantz, de ligger i nogenlunde samme prisleje som det du allerede har kigget på...
|
|
|
Nej jeg har ikke rigtig kigget på dem. Får man det samme for pengene som ved en Onkyo 876? Samme antal Watt og opscalering osv.?
Har mest koncentreret mig om Onkyo da de har været så populære gundet det man får for pengene. Men hvis du har gode erfaringer med nogle bestemte Marantz modeller vil jeg gerne høre det.
|
|
|
Marantz har måske ikke helt lige så mange watt som sine konkurrenter, men Marantzs wattes opgivelse er lige så korrekt som de andre og selvom at den har færre watt, da de også over hele frekvens området, men Marantz har også en opscalering så der er ingen forskel på det punkt.
Jeg har selv Marantz SR 6003, og det er helt klart en fed og lækker model, men den er allerede blevet erstattet af ny model som hedder SR 6004, hvor der er bedre video kredsløb samt egen stømforsygning til video kredsløbet og bedre strømforsygning.
Så jeg vil helt klart anbefalde Marantz SR 6004. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men jeg har så også haft Marantz i små 4 år og jeg er på ingen måde blevet skuffet, men derimod blevet mere og mere glad for mærket og overrasket over den oplevelse som de kan levere ud til ens højttalere, af klarhed samt kontrol over højttalerne og masser af krafter til mange af de krævende højttalere.
Jeg startede ud med en Marantz SR 4500 og købte så her sidste år i november min nuværende reciver Marantz SR 6003 og har på ingen måde fortrudt  __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
MadsC Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 128
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Onkyo TX-SR875 vs Pioneer SC-LX71 hvilken er det bestbuy..
Jeg har selv sr875 men overvejer at skifte den ud med pio, alt min andet grej er pioneer..
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 13:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Personligt ville jeg nok vælge Pioneer, da de helt klart har et federe design samt så er det ICEpower som sidder i Pioneeren og det er der ikke i Onkyo, men onkyo har så endenligt aldrig tiltalt mig.
__________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
hamido Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vilstrup skrev:
|
Men jeg har så også haft Marantz i små 4 år og jeg er på ingen måde blevet skuffet, men derimod blevet mere og mere glad for mærket og overrasket over den oplevelse som de kan levere ud til ens højttalere, af klarhed samt kontrol over højttalerne og masser af krafter til mange af de krævende højttalere.
Jeg startede ud med en Marantz SR 4500 og købte så her sidste år i november min nuværende reciver Marantz SR 6003 og har på ingen måde fortrudt 
|
|
|
Ingen tvivl om at Marantz ser rigtig lækker ud - er ret vild med designet på SR 6004 - men har kun kunne fínde den til 8300,- herhjemme http://www.av-connection.dk/?PGr=3330&ML=579
Hvor Onkyo 876 har jeg fundet til 5500,- med levering fra UK - dog refurbished...
8300,- er desværre uden for mit budget - og jeg tror ikke når går fra en ca. 10 år gammel reciever at jeg ville kunne høre den store forskel på de 2...
Men jeg sætter stor pris på dine inputs, og jeg vil gerne høre flere inputs fra andre ejere...
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey igen.
Du kan stadig godt få Marantz SR 6003, og den kan købes ved Tape Connection til omkring 6200kr af det jeg husker... så prøv da evt. at kigge på den. og designet på SR 6003 vs SR 6004 er ens design mæssigt, det er bare indmadden som er blevet ændret. __________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
hamido Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 15:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har nu taget springet og bestil en Onkyo 876... Synes at den havde nogle fede features end Marantz 6003 - og har læst mange gode ting om den...
Så nu glæder jeg mig bare som et lille barn 
Tak til jer alle for inputs
|
| Til top |
|
| |
Vilstrup Forum Bruger

Bang & Olufsen sælger
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hehe det forstår jeg godt, det er altid fedt med nyt legetøj. Jeg går selv og venter på at min center højttaler kommer hjem, den er bestilt men ikke kommet endnu og det er den sidste brik i min hjemmebio, så er min bio blevet opgraderet lydmæssigt.
__________________ Mvh.
Vilstrup
|
| Til top |
|
| |
hifimastermore Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
hey hvor fandt du 876 til 5500 ?
|
| Til top |
|
| |
hamido Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fandt den via amazon.co.uk - det er en refurbished model - altså den er ikke sprit ny.
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2009 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med den  Er sikker på at du nok skal blive tilfreds - håber jeg i hvert fald
|
| Til top |
|
| |
hifimastermore Udelukket fra forum

Bruger siden: 13 August 2009 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 38
|
| Sendt: 16 September 2009 kl. 01:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
oki jeg kan ikke finde ud af om jeg køber en 876 eller en 906 eller venter en ugs tid og går efter 3007 til 12000 kr i tyskland
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 17 September 2009 kl. 18:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan kun tale godt for 906. Overvejede også 876, men valgte i sidste ende 906 nu hvor den er blevet så billig
|
| Til top |
|
| |