Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 08:16   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp Til Valg af Nyt surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Basseger
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 10 September 2009 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Hey er nu her så håber folk vil hjælpe med en lille ting.. vil have et surround anlæg men aner egentlig ikke så vildt meget af hvad der er godt og hvad man skal holde fingrene fra.. det skal jo selvfølgelig være så kraftigt som muligt til de penge jeg vil smide i det..

er det nødvendigt med en subwoofer ved selvfølgelig godt man får en noget bedre lyd men det kan vel købes senere..

men egentlig er jeg nok på udkig efter en 5.1 reciever og nogle front center samt baghøjtaler i første omgang. har 3000 til 4000kr at gøre godt med evt noget brugt hvis der kan fås noget rimeligt til en god pris.

har selv fundet dette sæt hvad siger i til det forstærkeren er vel egentlig udemærket den har hdmi og alt det der.

http://cableman.dk/product.asp?product=2992

ellers er synes jeg eltax concept 500 front højtalerne spiller rigtig godt det var sådan et sæt jeg havde før men kan ikke rigtig finde dem til salg mere...

ellers vil jeg meget gerne høre hvad i ellers kan anbefale. ved pengene er små men er ikke nogen extremist der behøver det bedste af det bedste:-) bare noget der kan give lidt lyd fra sig når man vil se en god action/adventure film:-)

har forresten en helt ny 42" plasma skærm fra LG med Hdmi og optisk muligheder.

ps. måske nogen der kan fortælle mig lidt om det hdmi og hvad man egentlig skal bruge det til..

Lolianzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 11 September 2009 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har faktisk et komplet surround system tilsalg, og jeg vil væde med at det spiller 10x bedre end det Eltax anlæg der :P

Det består af:

Front: 2x System Audio 1150
Center: HS62
Baghøjtalere: HS62
Subwoofer: HarboSub 10 (10" sub)
forstærker: Denon 1507
dvd: random eltax afspiller.

sælger det hele for 3500kr

Skriv til min mail hvis du vil se lidt billeder Casperelorentzen@gmail.com
Til top Vis Lolianzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lolianzo

Basseger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 September 2009 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

nej tak leder efter noget lidt nyere.. der er nu ikke megen gang i dette forum troede nu folk var lidt mere villig til at hjælpe eller er der bare næsten aldrig nogen online medlemmer??

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 15 September 2009 kl. 10:01 | IP-adresse registreret  

Din prisklasse er ret uinteressant.

Du kan sagtens få komplette anlæg i denne prisklasse mange steder. Gå rundt og lyt. Du kan sagtens få noget, der kan give lyd fra sig når du vil se en film. Det
kan dit fjernsyn forresten også og der er sikkert ikke den store forskel i lydkvaliteten, selvom det nye system er i surround. Undskyld hvis det lyder en smule
hårdt, men det er desværre kendsgerningen.

Dit komplette surroundanlæg består af 5-6 højttalere, seks forstærkere (selvom er i samme kasse), en surround dekoder/dac og en masse kabel. Ud over dette
betaler du også for nogle papkasser, transport fra Kina og fortjeneste til forhandler, importør og forretning.

Med enkelte undtagelser er der ikke sket ret meget inden for produktion af højttalere og forstærkere i de sidste 30 år. Der skal stadig de samme komponenter i
en god forstærker og enheder+kabinet til en højttaler.

Så hvis du vil have et råd: Drop ideen om surround eller skyd væsentligt flere penge i projektet - specielt hvis det skal købes nyt.
Alternativt: Køb brugt og du kommer meget længere. Alderen er ikke væsentlig.
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

Brian Krist
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 16 September 2009 kl. 15:46 | IP-adresse registreret  

Du får hvad du betaler for, og her betaler du ikke særligt meget.. Det skal da nok spille, men som sshd siger, så er prisklassen ret uinteresant, da de små samleanlæg næsten er ens... Efter min mening.
Til top Vis Brian Krist's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brian Krist

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 18 September 2009 kl. 01:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes, du skal købe det Eltax sæt der, og så når du engang støder på et "gammelt" sæt System Audio højttalere, og hører hvor mange gange
bedre det lyder end Eltaxerne hjemme i stuen, vil du ærgre dig gul og blå - men så har du lært :)
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

Basseger
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 September 2009 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

hey har nu købt de eltax og må sige de spiller meget bedre til prisen end jeg havde regnet med.. surround recieveren er meget indviklet da den har så mange forskellige indstillinger men efter jeg fik kørt den auto indstilling med den mic der var med spiller det rigtig godt.. jeg er kun imponeret over lyden i forhold til prisen.. efterlyser jo ikke et anlæg til en 10.000 - 15.000 K som mange af jer mener er absolut nødvendigt for at spille lidt surround og som jeg bare ikke vil smide i et anlæg..

men måske i kan anbefale en god sub til rimelige penge. 1000-2000 K??

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes