| Forfatter |
|
Jonas47 Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2007 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 235
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 18:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godaften.
Jeg har haft min Onkyo 906 i ca en måned. Indtil videre har jeg altid haft forstærkeren til at stå på "Multichannel" når jeg har set DVD og Blu ray på PS3.... Her kommer mit problem så. Jeg har fået nye fronter og ville lige køre en auto-setup.... Efter den var lavet virkede lyden flad i forhold til hvad den plejer (specielt meget mindre smæk på LFE-sporet). Da jeg så satte den over på Pure Audio eller Direct kom dynamikken tilbage.
Men hvad skal receiveren stå på? Er det fint nok at lade den stå på Pure Audio nu hvor PS3 ikke sender bitstream???
Forstår ikke hvad der er gået galt.
Har alle højtalere til 80Hz og subben ligeså. Hvis jeg kigger på Subwooferens enheder ser det ud til at de arbejder mere når den står på multichannel i forhold til enten Pure Audio eller Direct, men der kommer bare ikke samme lydtryk eller punch fra den???!
Nogen der kan hjælpe?
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 19:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er problemet med aut. setup, den fjerner altså noget dynamik - jeg slog min fra da jeg havde en Onkyo 905 og tilbage kom lyden! Kan ikke lige huske hvor i menuen man slår den fra, men det kan lade sig gøre - og det er svaret på dine bønner...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 02 September 2009 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay, men det er bare underligt at det virkede før :( Kan det måske have noget at gøre med den nye software jeg har downloadet til PS3? Ellers må jeg jo bare ud og have fat i en decibel-måler... Men er det ikke også lidt det den selv gør ved lyden når den kører pure-audio?
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu prøvede jeg at gå ind og tage "Dynamic EQ" fra (går ud fra at det er den der indstiller højtalerene når man kører auto-setup), og så kom alt bassen tilbage igen... men men... Receiveren bruger vel også auto-setup til at tilpasse lyden til rummet? Vil man miste mange detaljer i film osv ved at fjerne dynamic EQ? Hvad gør I andre Onkyo ejere derude??:)
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den dynamiske EQ er jo typisk det der laver rumtilpasningen! Så hvis det ikke lyder godt så er det jo bare af med skidtet  __________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes at selve lyden er ret fed, men bassen er nærmest ikke til stede... Har prøvet at justere på subwooferens volume, men det giver intet til lyden  Forstår det bare ikke når det virkede så fint med de andre fronter....
|
| Til top |
|
| |
Asklepios Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 611
|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 22:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas Bork skrev:
| Nu prøvede jeg at gå ind og tage "Dynamic EQ" fra (går ud fra at det er den der indstiller højtalerene når man kører auto-setup), og så kom alt bassen tilbage igen... men men... Receiveren bruger vel også auto-setup til at tilpasse lyden til rummet? Vil man miste mange detaljer i film osv ved at fjerne dynamic EQ? Hvad gør I andre Onkyo ejere derude??:) |
|
|
Jeg bruger aut. setup til at "grovtune" anlægget. Derefter slår jeg den fra, al info om HT placering oma. gælder stadig. Det er en EQ, så det gør ikke så meget ved film...  __________________ Mange hilsener
Simon
B&O, ProAc, Rega & Sonos
Atlas
|
| Til top |
|
| |
Jonas47 Forum Bruger

|
| Sendt: 03 September 2009 kl. 23:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay... Jeg må jo bare prøve mig lidt mere frem for at se hvad der virker bedst så  Tak for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |