| Sendt: 29 August 2009 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
Jeg står overfor et mindre problem jeg håber der er nogle af jer der kan hjælpe med. Men først vil jeg lige beskrive mit anlæg. Højtalere har jeg 5.1. sæt Jamo D8 serie med de store fronter. Jeg har en Denon avr 2808 som surroundreciever og en Sony KDL46x4500 fladskærm. Herudover Har jeg en Playstation 3 som jeg benytter til DVD, Spil, musik og Blu ray, jeg har Argons DAB adaptor så jeg kan høre digital radio og en docking station fra denon til min Ipod. For at samle det hele har jeg købt logitechs multifjernbetjening harmony one.
Min målsætning er at kunne betjene mit anlæg med et tryk fra een fjernbetjening, hvis jeg eksempelvis vil høre musik (CD/MP3 fra playstation) Det er relativt let at kode dette ind i min fjernbetjening, så fladskærm, playstation og reciever tænder og går i gang med at spille. Det er således ikke det der volder problemer. For at give et overblik planlægger jeg på at dele det op i fem "aktiviteter"
- Se fjernsyn (Det er kun fjernsynet der tænder)
- Se en DVD (PS3, fjernsyn og reviever tænder, reciever skal indstilles til surround)
- Høre musik (PS3, fjernsyn og reciever taænder, men output skal være stereo direct)
- Spil et spil (som ved DVD, reciever til surround men recieverindstillingen ændres til game)
- Hør radio (Reciever og dab adaptor tændes)
Der hvor jeg er kørt fast er når jeg vil anvende min playstation til flere aktiviteter. Mere specifikt handler det om opsætning af min reciever. Fjernbetjeningen "Vælger" en "Mode" på recieveren der så er indstillet til den aktivitet jeg vil bruge. Men jeg kan ikke få min reciever til at bruge det samme input under to forskellige "modes". Hvis jeg eksempelvis "assigner" hdmi indgang 2 (ps3) til en mode og gør det samme ved en anden mode, så forsvinder den fra den første jeg lagde den ind på. nu håber jeg ikke det blev for kryptisk.
Det jeg indtil videre har konkluderet er at det kræver en indgang pr. aktivitet, men kan det være rigtigt når nu en playstation giver mange flere muligheder? Den eneste mulighed jeg ser nu, skønt jeg ikke mener at den er optimal er at slå spil og musik sammen til en aktivitet, lave en ekstra optisk forbindelse til recieveren fra ps3, hvor jeg så vil have mit stereo signal til at køre igennem. understøtter det forøvrigt 2.1. eller er det kun 2.0.?
Jeg har tænkt over om mit projekt er lidt for ambitiøst kan det overhovedet lade sig gøre?, hvis ikke, findes der så en anden reciever der kan?
Afslutningsvis vil jeg lige sige at jeg gerne uddyber, hvis det blev for kryptisk. Jeg ser frem til gode råd og vejledning. På forhånd tak!
|