Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 23:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forstærker + 2*Front til 6000 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Tavs
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2009
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 28 August 2009 kl. 01:39 | IP-adresse registreret  

Hej forum,

Som mange andre er jeg faret vild i Hifi verdenen.

Jeg søger en forstærker der på sigt skal kunne håndtere surround sound og i første omgang 2*Fronthøjtalere da budgettet ikke kan bære mere lige nu

Jeg har kigget på disse DLS Flatbox til 5000 for 2 fra Tape Connection som de 2 fronthøjtaler, og hvad angår forstærker er jeg på bar bund.

Grunden til at jeg netop har kigget på disse højtalere er deres design. Hverken mig eller min kæreste er pjattede med de klassiske reol/gulvhøjtalere, og vil gerne have at højtalerne kan hænge på hver side af vores fladskærm.

Derfor søger jeg noget der designmæssigt er sort, aflangt og ikke for dybt (maks 18 cm).

jeg hørte højtalerne i Tape Connection i Århus, og i mine øre lyder de fantastiske, men det er svært at vurdere hvor godt de performer ved høj volumen osv. i en butik. 

Sammen med forstærker er det allerede nu svært at holde budgettet på 6000 hvis jeg køber højtalerne fra Tape Connection, da det kun giver 1000 kr. til forstærker.  Det kan selvfølgelig findes brugt og det jeg åben for og ellers må jeg udskyde forstærker indkøb til næste måned.

Mit fjernsyn er en Pana PX80 hvis det hjælper.

Ville I anbefale et andet højtalersæt når "kravene" til design tages i betragtning og prisen skal ligge mellem 3000 - 5000 for højtalerne alene?

Og hvad er Jeres bud på en forstærker?

Jeg håber at en af Jer har et godt forslag eller evt. en "blåstempling" af højtalerne fra Tape Connection. Først havde jeg nemlig besluttet mig for en soundbar fra Philips, men da jeg mest vil bruge højtalerne til musik fandt jeg hurtigt ud af at det ikke var den bedste løsning for pengene.

Jeg er altså tilbage på bar bund igen

På forhånd tak for hjælpen og et godt forum/Thorbjørn
Til top Vis Tavs's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tavs

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes