Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 20:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Ny forstærker + afspiller (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
whiteout
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

jeg skal til at rydde op i mit hi-fi og havde tænkt mig at simplificere tingene lidt. Derfor er jeg på udkig efter en forstærker og noget at afspille medier med.

Jeg havde til at starte med overvejet noget alt-i-én, á la NAD's Viso 5, og den kigger jeg stadig lidt på. Jeg har dog andre overvejelser med:

- kan jeg få noget bedre til færre penge ved at droppe alt-i-én?
 - kan det betale sig at købe Blu-ray på det her tidspunkt? Jeg har ret mange DVD'er og ingen Blu-ray film, så det skulle være ren fremtidssikring.

Design (og ikke alt for store dimensioner) er ret vigtigt for mig - og det er lyd og billede afgjort også. Jeg har budget på omkring 8-10K vil jeg sige. Jeg behøver ikke 7.1, men DTS/DD og hvad der nu ellers er standard nu om dage er et must. Jeg har ikke andet yderligere input end en Mac Mini og en Wii, og outputter til et alm. plasma-TV (ikke full HD endnu, men det bliver det nok skiftet ud med en dag).

På forhånd tak!

PS. Hvis der er nogle gode bud på små/diskrete højttalere med god lyd, så sig også gerne til. Jeg har et setup i B&W's gamle 600-serie (bl.a. 603-gulvhøjttalere i front og en stor 12" sub, og det fylder ret meget), så hvis der er noget der er lidt mere diskret men ikke er et markant skridt nedad lydmæssigt, er jeg lutter øren.
Til top Vis whiteout's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af whiteout

whiteout
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juni 2009 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Slet ingen der har input til dette eller erfaringer i den boldgade?

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 09:45 | IP-adresse registreret  

Umiddelbart vil jeg sige at hvis du også er til konsol så er en ps3 et godt bud som BD afspiller. Der har du også mulighed for at gemme musik osv.
Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

whiteout
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juni 2009 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

Tak for svar. :)

Jeg har allerede en Wii og det er mere end rigeligt konsol til mig, så en PS3 er ikke aktuel for mig. Har også i forvejen en Mac Mini jeg bruger som HTPC.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes