Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 19:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: ny sub? svensk? SVS PB12 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
toldervej
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

Jeg har en denon avr 2309 og en KEF serie. 5 alu æg model HTS-2001 + psw2000 sub.
Nu skal jeg ud og have en ny sub da den jeg har er en slap fætter. Selve de små højtaler er ok syntes jeg, så dem vil jeg nok ikke skifte.

Den nye sub skal primært køre film. Rum er på ca. 60m2. jeg tænker den skal køre sammen med den gammle.
Jeg har kig på det mærke fra sverige  xtz.

Hvad tænker i?
Til top Vis toldervej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af toldervej Besøg toldervej's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Som den glade ejer af et sæt XTZ 93 WMT, tænker jeg: go for it.

deres 10.16 og 12.16 får gode anmeldelser med på vejen ang. pris/ydelse. Og 10.16'eren med en kampvægt på 26kg, lyder det som om den er bygget i ordentlige materialer, præcist som mine 93'ere :)

Skulle jeg selv ud og købe en aktiv sub, købte jeg uden tøven XTZ, uden dog at have hørt en.

Ellers skulle SVS ifølge mange her på forummet være det bedste indenfor subs

Held og lykke med jagten

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

toldervej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juni 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Tak for svaret.
svs er oppe i en anden pris eller hvad?
Jeg tror nok at den xtz kan gøre det for mig, så den snupper jeg.
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B2C/UI/Cata log/ItemView.aspx?Key=7227

Håber den dur til noget, for jeg er godt nok træt af den kef. fessen lille fætter:) 
Til top Vis toldervej's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af toldervej Besøg toldervej's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2009 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Er helt sikker på en XTZ 12.16, kan klare jobbet

Skriv endelig dine lytteindtryk når du engang får den hjem

Mvh

toldervej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

tjoo nu hoppede kæden af for mig, og jeg er kommet til at købe den her.

http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&a mp;subgroup=799&id=3395

Min kone går amok når hun ser den, men det skider jeg nu på

Nu er jeg jo så nok også nød til at købe nogen front højtaler også fra dem, men venter lige lidt da min kone skal have en ny symaskine, og så sniger jeg dem ind bagefter.

Men lige nu kan jeg ikke vente til min pakke kommer!!!!!!!!!!!!!!

For resten, så sider min kone altid siger til hendes legekammerater at hun ikke kan høre forskell på anlæg. Det skal jeg nok sørge for at det så bliver sidste gang lol.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

toldervej skrev:
http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&a mp;subgroup=799&id=3395Min kone går amok når hun ser den,
men det skider jeg nu påNu er jeg jo så nok også nød til at købe nogen front højtaler også fra dem, men venter lige lidt
da min kone skal have en ny symaskine, og så sniger jeg dem ind bagefter.Men lige nu kan jeg ikke vente til min pakke
kommer!!!!!!!!!!!!!! For resten, så sider min kone altid siger til hendes legekammerater at hun ikke kan høre forskell på anlæg.
Det skal jeg nok sørge for at det så bliver sidste gang lol.

Haha, min aftale med konen var bare hun kunne stå for indretningen af resten af huset, bare jeg fik lov at bestemme hvor mit
anlæg skulle stå og hvordan det skulle se ud .

Har ikk hørt noget specielt om SVS's højttalere, så måske du skulle kigge dig omkring i andre mærker også? :)

NEHusker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 13 Juni 2009 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
toldervej skrev:
http://www.lsound.no/nor/index.php?side=info&group=240&a mp;a mp;subgroup=799&id=3395Min kone går amok når hun ser den,
men det skider jeg nu påNu er jeg jo så nok også nød til at købe nogen front højtaler også fra dem, men venter lige lidt
da min kone skal have en ny symaskine, og så sniger jeg dem ind bagefter.Men lige nu kan jeg ikke vente til min pakke
kommer!!!!!!!!!!!!!! For resten, så sider min kone altid siger til hendes legekammerater at hun ikke kan høre forskell på anlæg.
Det skal jeg nok sørge for at det så bliver sidste gang lol.

Haha, min aftale med konen var bare hun kunne stå for indretningen af resten af huset, bare jeg fik lov at bestemme hvor mit
anlæg skulle stå og hvordan det skulle se ud .
Har ikk hørt noget specielt om SVS's højttalere, så måske du skulle kigge dig omkring i andre mærker også? :)

Det trick har jeg også brugt, bare jeg kunne bestemme hvor TV, anlæg, og højtalere skulle stå så måtte hun bestemme resten........... nu er det bare sådan at det nærmest dikterer hvor resten skal være

Er spændt på at hører hvor dan den lyder og om konen bliver frelst

Til top Vis NEHusker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NEHusker Besøg NEHusker's Websted

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Juni 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Tror hun får sig en slem forskrækkelse :D

toldervej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2009 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Respekt for den måde i manipulere jeres kvinder.
Kvinder har stort set intet positivt til overs for anlæg, det skulle da lige være når der er vild med dans, eller hit med sangen. Så er det til nød godt nok

Jeg er 40år gammel og har ikke glædet mig til at få gaver de sidst 25 år, men lige nu har jeg det som da jeg var 8 og ventede på julegaver. Satans også at der ikke bliver sendt pakker om søndagen!!

Jeg skal nok skrive mit indtryk når jeg får den hjem.
Glæder mig til at se eagel eye i blueray og høre bassen når den dron kommer i starten og fyre et missiel af  i knolden på de slemme!!!

Jeg spiller nogen gange ps3 "lidt umodent" men glæder mig til at høre lyden bla. i dead space og motor storm.

Jeg har ledt efter den test skive som hifi-klubben bruger til at vise kunder film klip. Den hvor bla. master and commander er på. Er der nogen der ved hvor jeg kan få fat i den?

Anzelz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Juni 2009 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

Den er mega vild, her er lille video af min inden jeg desvære solgte den Skulle bruge penge på en rejse. Den kunne
endda få min hovedpude til at bounce med musikken
http://www.youtube.com/watch?v=lt9M3h0k6AM

toldervej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

fik den igår:) den er så vild man skulle tro det var løgn!!!
Stor men smuk.

Jeg har nogen ældre bondehus vinduer med gammel kit. 2 stk glas er nu ved at falde ud fordi ruderne bevæger sig så kraftigt.
Den har en fysisk følelse når den spiller, jeg sværger på jeg kan mærke luften vibrere rundt om mig.
Gulvet et støbt med fliser, men når den går til den kan jeg mærke gulvet sitre LOL

Seriøst det her giver jern på. Lidt som at køre 270 på en ninja.

Negativt vil jeg sige, at man ikke kan have noget der kan rasle i sin stue for l**tet svinger med eller bevæger sig.
Mine KEF satellitter kan ikke rigtig følge med, så jeg må op med noget mere guld, og få dem skiftet.

Hvad ang. min kone så siger hun at hun ikke ved hvor hun skal være nu. Så den har lukket for hendes vrøvl. :)

Kan kun sige køb den!!

jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Juni 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret  

toldervej - hvis du stadig kan hører at hun brokker sig så har du ikek skruet højt nok op ;)

og tillykke med den nye sub :)
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

Torben-k
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Marts 2009
Sendt: 21 Juni 2009 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Det lyder godt....  Jeg får selv samme monster på onsdag og glæder mig....

SVS FAQ siden er god:
http://www.lsound.no/index.php?side=omoss&group=694& art=3140

Og jeg har er blevet henvist denne sider, der viser hvilke film man skal opleve som har rigtig meget dyb bas:
http://www.lsound.no/?group=795&art=3209

Til top Vis Torben-k's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Torben-k

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 August 2009 kl. 01:29 | IP-adresse registreret  

hej toldervej

jeg har overvejet at bestille sodan en sub,,, men er lidt usiker om den er stor og kraftig nok til vores stue som er på ca 50 m2 hoj til kip  samt er den åbnet til køken som er ca 30 m2... hvad vil du mine om den kan klare det

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

toldervej
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2009 kl. 09:38 | IP-adresse registreret  

det er faktisk en svær en at svare på, for det kommer jo an på akustiken i rummet.

Men den sparkerrøv, og jeg vil tro at min står i et rum på størrelse med dit så jeg kan ikke se hvorfor den ikke skulle.

Jeg har bondehus vinduer med enkelt lags glas, og hvis jeg bare skal give den lidt gas er jeg nød til at løsne hasper ellers  bliver kittene løs, og glas falder ud.

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 09 August 2009 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

tak for svar

hvad der angår af akustiken den er genske forefælig  da vi bo nu i nyt  bygget hus fra 08 ,, træ gulv, klinker i køkken, høj til kip ..... samt alt der der følge med minimalistiske stil .... men men men ,,, når vi snaker akustik der er  

så derfor har jeg mine bekymringer ang set op..

Til top Vis sonny73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sonny73

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes