Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 10:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Logitech Z5500 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sypherian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2009
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 07:40 | IP-adresse registreret  

Jeh har nada forstand på surround opsætning og så videre, og da det viorkede til at være nogle kløgtige mennekser der er herinde så ville jeg spørge om hjælp.

Overvejer at investere i et sæt af logitechs z5500, men ville gerne have det sådan så ps3, wii og eventuelt en DVD afspiller kunne køre lyden igennem højtalerne på en eller anden måde, der er en optisk udgang på mit fjernsyn så kan det eventuelt tilsluttes højtalerne så alt lyd der føres fra konsollerne til fjernsynet så føres over igennem den optiske forbindelse eller skal det klares på en anden måde?

Ved der er noget optisk på ps3'en og den er koblet til fjernsynet via HDMI, men er lidt mere i vildrede med hensyn til wii'en lige nu er den tilsluttet fjernsynet via standard left right og video kablet men ved så ikk om man kan få et kabel der kan tilsluttes en hdmi port.

Håber i kan hjælpe mig

Hilen

Sypherian

Til top Vis Sypherian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sypherian

kasper-n
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

Nu ser jeg mig nu ikke som særlig kløgtig men jeg vil da gerne give dig et svar alligevel. Da z-5500 har en indbygget forstærker vil jeg tilslutte ps3 direkte til z-5500 via optisk, DVD afspilleren via coaxial (eller få fat i en optisk splitter da der kun er en indgang på z-5500). Din Wii kan tilsluttet via mini jack så der skal du bare ha en rca->minijack. Om du kan bruge din optisk out fra dit TV aner jeg ikke.
Z-5500 er ikke det bedste surround anlæg til prisen men til ca. 2k får du nok ikke så meget bedre. Det skræmmende er at det kan spille næsten ligeså højt som mine B & W højtalere.
Til top Vis kasper-n's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper-n

Sypherian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2009
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 Juni 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

kasper-n skrev:
Nu ser jeg mig nu ikke som særlig kløgtig men jeg vil da gerne give dig et svar alligevel. Da z-5500 har en indbygget forstærker vil jeg tilslutte ps3 direkte til z-5500 via optisk, DVD afspilleren via coaxial (eller få fat i en optisk splitter da der kun er en indgang på z-5500). Din Wii kan tilsluttet via mini jack så der skal du bare ha en rca->minijack. Om du kan bruge din optisk out fra dit TV aner jeg ikke.
Z-5500 er ikke det bedste surround anlæg til prisen men til ca. 2k får du nok ikke så meget bedre. Det skræmmende er at det kan spille næsten ligeså højt som mine B & W højtalere.

Ja det er et ellers højt ydende surround sæt til de penge en kammerat har det til sin computer og efter hans erfaringer er det også kanont som et surroundsæt til stuen, ved der har været noget med at bassen summer, men har idag et creative G500 sæt som har holdt i snart 5 år og det spiller stadig som nyt som om jeg ikk skulle gå hen og være heldig med logitech sættet :-)

Mange tak for dit input det var en stor hjælp så har jeg en mulighed hvis det er det med optisk fra fjernsyn til sættet ikk virker, var lidt i tvivl med kvalitet af toslink kablet men har købt det anden billigste der er og det er trods alt kun 2½ meter jeg skal bruge.

Gir jer lige feedback med mine erfaringer omkring toslink forbindelse mellem fjernsyn og logitech sættet vedrørende om det virker osv.

Til top Vis Sypherian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sypherian

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes