Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: DST HD/ DD trueHD på PS3 -hjælp tak!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mga1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 April 2009 kl. 19:57 | IP-adresse registreret  

Hej forum

Jeg har købt mig en PS3, primært til afspilling af blue ray titler. Jeg har også købt en ny surround forstærker - så langt så godt. Men jeg kan ikke trække de nye lydformater DTS HD og Dolby TrueHD ud af PS3eren??? Det skal siges at forstærkeren er understøtter de nye formater, og at jeg har testet med nolge blue ray titler som har de nye formater.

Jeg kan under lydinstillinger på PS3eren vælge en masse lydformater/muligheder, men af disse fremgår kun alm. Dolby 5.1 samt DTS samt en lang række PCM formater. Jeg har koblet enhederne sammen med et  HDMI kabel. Så Hhad er der galt? Understøtter PS3 ikke de nye lydformater? Kan nogen hjælpe med en forklaring eller løsning ville det være pragtfuldt.

Hilsen

Morten

Denon DVD A11
Dali Euphonia MS4
Dali Euphonia CS4
Dali Helicon Phantom
B&W PV1

Billede:
Samsung 40" M71B
Panasonic PT AE 3000
Til top Vis mga1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mga1

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 April 2009 kl. 20:48 | IP-adresse registreret  

PS3'en dekoder selv HD-lyden og dermed får du aldrig receiveren til at skrive andet end noget lignende 'Multi Ch PCM'. Indstil PS3'en til at sende PCM lyd ud (i så mange kanaler du nu skal bruge), og så skal du nok få alskens HD-lyd. PS3'en kan det hele.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Sendt: 09 April 2009 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

du kan kun sende HD lydformaterne ud af PS3 som PCM. Hvis du vælger bitstream er det kun DD eller DTS der kommer ud. Du kan altså ikke få receiveren til at skrive hvilket format der er i displayet. Du kan dog se det under afspilning på PS3'en

mga1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 April 2009 kl. 01:24 | IP-adresse registreret  

Tak for svarene-

Hvorfor kan man ikke få PS3eren til at skrive hvilke lydformat der udsendes i forstærkeren??? Men Bransch, du skriver at man kan se hvilket lydformat der der anvendes, under selve afspilningen på PS3eren, hvordan?

Morten

Denon DVD A11
Dali Euphonia MS4
Dali Euphonia CS4
Dali Helicon Phantom
B&W PV1

Billede:
Samsung 40" M71B
Panasonic PT AE 3000

Naiera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006
Sendt: 10 April 2009 kl. 10:02 | IP-adresse registreret  

Du kan ikke få receiveren til at skrive det for den er reelt ikke klar over hvilken slags lyd den modtager.

Under afspilning trykker du på 'Select' eller den dertil indrettede knap på fjernbetjeningen, og så får du et OSD frem hvor du blandt andet kan se hvad for en lydspor der afspilles.
Til top Vis Naiera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Naiera Besøg Naiera's Websted

mga1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Jeg fatter ikke en brik af ovenstående logik. Er der ikke nogen i dette prægtige forum der kan forklare en (næsten) novice som mig hvorfor der vises DTS og Dolby Digital på forstærkeren men ikke DTS HD og Dolby true HD?

Og hvorfor har jeg på PS3eren valget under lydopsætning, at anvende DTS og Dolby digital og en pokkers PCM formater, men ikke noget valg med hensyn til HD formaterne???

Morten

Denon DVD A11
Dali Euphonia MS4
Dali Euphonia CS4
Dali Helicon Phantom
B&W PV1

Billede:
Samsung 40" M71B
Panasonic PT AE 3000

act_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2008
Sendt: 13 April 2009 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Fordi en PS3 ganske enkelt kun understøtter alm. DTS og Dolby i bitstream (dvs. receiveren dekoder "lydfilen") og DTS Master og Dolby HD i PCM (dvs. PS3en dekoder "lydfilen")

Det er en hardware "mangel" og ikke noget software, så det vil altid væres sådan med din PS3 :)

Til top Vis act_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af act_dk

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 April 2009 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

mga1 skrev:

Jeg fatter ikke en brik af ovenstående logik. Er der ikke nogen i dette prægtige forum der kan forklare en (næsten) novice som mig hvorfor der vises DTS og Dolby Digital på forstærkeren men ikke DTS HD og Dolby true HD?

Og hvorfor har jeg på PS3eren valget under lydopsætning, at anvende DTS og Dolby digital og en pokkers PCM formater, men ikke noget valg med hensyn til HD formaterne???

Morten

Når du vælger enten DTS eller DD digital kan PS3'en sende bitstrømmen videre til receiveren, som så kan se hvad den modtager. Det kan den ikke med HD formaterne, den kan kun pakke dem ud til PCM. PCM-sporet er rent lyd og receiveren modtager så ingen information om hvilket format det er. Den kan bare se der er x antal kanaler der skal sendes de rette steder hen

mga1
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2009 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Okay! Logikken begynder at forståes 

Som jeg forstår det, betyder det at bitstream er et digitalt signal der ikke er dekodet i PS3eren men dekodes i forstærkeren, hvorfor der i forstærkeren kommer til at stå DTS eller Dolby Digital. 

Når der køres HD lydformatter dekoder PS3eren lyden og sender der dekodet signal til forstærkeren der sender lyden ud i højtaleren uden at dekode noget som helst, hvorfor der ikke står nogle oplysninger om lydformattet på forstærkeren.

Mange tak for hjælpen til alle der har været så venlig at deltage.

Iøvrigt Branch, kan jeg se at du har en Denon DVD3800BD. Jeg formoder at den kan sende HD lydformatter afsted som bitstream, uden problemer, korrekt? Har du en fornemmelse af PS3eren som blu-ray afspiller kontra BD3800? Jeg er klar over prisforskellen, men alligevel?

Morten

Denon DVD A11
Dali Euphonia MS4
Dali Euphonia CS4
Dali Helicon Phantom
B&W PV1

Billede:
Samsung 40" M71B
Panasonic PT AE 3000

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 April 2009 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

mga1 skrev:

Okay! Logikken begynder at forståes 

Som jeg forstår det, betyder det at bitstream er et digitalt signal der ikke er dekodet i PS3eren men dekodes i forstærkeren, hvorfor der i forstærkeren kommer til at stå DTS eller Dolby Digital. 

Når der køres HD lydformatter dekoder PS3eren lyden og sender der dekodet signal til forstærkeren der sender lyden ud i højtaleren uden at dekode noget som helst, hvorfor der ikke står nogle oplysninger om lydformattet på forstærkeren.

Mange tak for hjælpen til alle der har været så venlig at deltage.

Iøvrigt Branch, kan jeg se at du har en Denon DVD3800BD. Jeg formoder at den kan sende HD lydformatter afsted som bitstream, uden problemer, korrekt? Har du en fornemmelse af PS3eren som blu-ray afspiller kontra BD3800? Jeg er klar over prisforskellen, men alligevel?

Morten

nu understøtter min receiver så ikke HD formaterne, så jeg ser intet i displayet. Jeg bruger ps3'en til at spille på og denonen som multiafspiller. Hvis du ikke har tænkt dig at bruge analogudgangene skal du finde en anden afspiller

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes