Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 18:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Hjælp til køb af Surroundsystem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fredsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2009
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 11:39 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har en fornemmelse at dette er stedet til at få gode råd og vejledning.

Vil starte med at fortælle hvad jeg har af nuværende apperater.

Fjernsyn:  http://xyvio.dk/product.asp?product=2 Og lidt flere specifikationer: http://xyvio.dk/getdoc.asp?id=11&md5hash=3637ACA8EA484F5 1015C26B842B906A0

DVD Afspiller: En ganske alm billig afspiller

Som i kan se er der indbygget PC i fjernsynet, Hvor man så kan skifte imellem PC/Fjernsyn billede, lyden fra PC`en kører gennem et alm lydkort som ikke er 5.1 eller 7.1 og lyden fra fjernsynet kører gennem de alm fjernsyns højtalere, og skulle gerne have koblet begge dele til en surround forstærker for at kunne se film fra harddisken i surround men også for at kunne se TV/DVD i surround.

Af højtalere har jeg et sæt JBL LX1000 som er et 3 vejs system med 2 x 12" Bas enheder i hver højtaler, og havde tænkt at benytte dem som fronthøjtalere ?

(Kan ikke udelukkes at jeg dropper mine JBL og satser på noget der fy,der mindre, evt. højtalere der kan hænges på væggen)

Så det jeg vel egentlig mangler er:

1 x Forstærker

2 x Baghøjtalere

1 x Subwoofer (Hvis nødvendigt ?)

1 x Diskant (Hvis nødvendigt ?)

Jeg er virkelig på bar bund her, hvad vil i anbefale mig ?

Med hensyn til budget så behøver det ikke være "Top state of the art" men et godt system til overkommelige penge.

Til top Vis fredsgaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredsgaard

cktoft
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

Det nytter ikke noget at smide penge efter et fornuftigt sourrond-setup hvis du vil fodre det med signal fra din billige dvd-afspiller, så den skal også skiftes.

Mht subwoofer kommer det an på hvilke højtalere du vælger - hvis du går efter små der kan hænges på væggen skal du have en.

Prismæssigt bliver du nødt til at skrive hvor penge du vil bruge - der er meget blandende meninger om hvad et godt system er
Til top Vis cktoft's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af cktoft

fredsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 12:06 | IP-adresse registreret  

Okay :)

- Jeg vil bruge MAX 6000.- på det.

- De store gulvhøjtalere skal væk.

- Med hensyn til DVD afspiller så er der DVD Drev i TV/PC`en er det okay at bruge ?

keras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Marts 2009 kl. 15:05 | IP-adresse registreret  

fredsgaard skrev:

Hej.

Jeg har en fornemmelse at dette er stedet til at få gode råd og vejledning.

Vil starte med at fortælle hvad jeg har af nuværende apperater.

Fjernsyn:  http://xyvio.dk/product.asp?product=2 Og lidt flere specifikationer: http://xyvio.dk/getdoc.asp?id=11&md5hash=3637ACA8EA484F5 1015C26B842B906A0

DVD Afspiller: En ganske alm billig afspiller

Som i kan se er der indbygget PC i fjernsynet, Hvor man så kan skifte imellem PC/Fjernsyn billede, lyden fra PC`en kører gennem et alm lydkort som ikke er 5.1 eller 7.1 og lyden fra fjernsynet kører gennem de alm fjernsyns højtalere, og skulle gerne have koblet begge dele til en surround forstærker for at kunne se film fra harddisken i surround men også for at kunne se TV/DVD i surround.

Hvis det ikke er 5.1 eller 7.1 lyd der kommer ud af "lydkortet" kilden, så har du da ikke meget at bruge en surround forstærker til?

Af højtalere har jeg et sæt JBL LX1000 som er et 3 vejs system med 2 x 12" Bas enheder i hver højtaler, og havde tænkt at benytte dem som fronthøjtalere ?

(Kan ikke udelukkes at jeg dropper mine JBL og satser på noget der fy,der mindre, evt. højtalere der kan hænges på væggen)

Så det jeg vel egentlig mangler er:

1 x Forstærker

2 x Baghøjtalere

1 x Subwoofer (Hvis nødvendigt ?)

1 x Diskant (Hvis nødvendigt ?)

Jeg er virkelig på bar bund her, hvad vil i anbefale mig ?

Alternativt kunne du jo købe en "alt i en løsning" eksempelt vis Pioneer http://www.pioneer.dk/dk/products/42/100/42/overview.html 

Disse ved jeg pt er billigere i UK end DK.

Så får din stue et ensartet look, til en billig penge og en nem løsning.

Med hensyn til budget så behøver det ikke være "Top state of the art" men et godt system til overkommelige penge.

Til top Vis keras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keras

fredsgaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Marts 2009 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Hmmm...

Der medfølger et stik som går fra lydudgangen på PC`en og ind i TV`et det vil sige at både PC Lyd og TV lyden kan køre gennem TV`et... Så tænker jeg at hvis der bliver sat en Surround forstærker til TV`et så kan både TV og PC køre med Surround lyd ?

Kan godt være jeg er helt galt på den her....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes