| Forfatter |
|
ozzy34 Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Har idag søndag d.14-12-2008 bestilt en onkyo tx-sr806 fra tyskland og allerede fået bekræftigelse på levering med ups på tirsdag.
Det kan man sku kalde hurtig service , så vil anbefale denne side http://www.schlauershoppen.de/ der fik jeg forstærker for 724 euro incl levering
|
| Til top |
|
| |
keras Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den står nu til 899 euro?
|
| Til top |
|
| |
ozzy34 Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det kan jeg se nu men igår gav jeg 724,40 euro se her
1 x Onkyo TX-SR806 (black) THX™ Ultra2 Plus AV-Receiver [ SR 806 ] [ONKTX806b] 675,00 EUR Sub-Total: 675,00 EUR Shipping And Handling: 29,90 EUR COD charge: 19,50 EUR Total: 724,40 EUR
så har været heldig prisen er åbentbart gået op
|
| Til top |
|
| |
Kasch Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 14
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man tjekker Onkyo 806 på www.idealo.de, så kan den fåes fra 673 euro, dog ex levering.
|
| Til top |
|
| |
JCBDK Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du modtager den, giver du så ikke lige en melding om hvad du synes om den? Jeg overvejer nemlig også at bestille en fra Tyskland - i DK koster den 10K hos de autoriserede forhandlere!
|
| Til top |
|
| |
rskriver Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2315
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en kammerat der købte 606'eren og sparede gode penge via idealo.de
|
| Til top |
|
| |
ozzy34 Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
har lige fået melding fra ups at den kommer imorgen kl 13.
Oghelt sikkert pengende værd havde en 805 før og den var god , så det kan vel ikke blive være
|
| Til top |
|
| |
JCBDK Forum Bruger


Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Betalte du med VISA?
|
| Til top |
|
| |
ozzy34 Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
nej kontant ved modtagelsen og garanti/reklamation er det samme som ved visa betaling
|
| Til top |
|
| |
ML77 Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
ozzy34 skrev:
har lige fået melding fra ups at den kommer imorgen kl 13.
Oghelt sikkert pengende værd havde en 805 før og den var god , så det kan vel ikke blive være |
|
|
Hvorfor skifter du til 806'eren? Jeg synes da jeg har hørt at komponenterne i skulle være lidt "ringere" end 805'eren
|
| Til top |
|
| |
Kenneth S. Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 15 December 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sparede også selv mange penge på min Onkyo tx-sr604, da jeg bestilte den i Tyskland, til det der svarede til 2300kr. Det var gennem www.digital-versand.de
__________________
If it works, don't fix it
__________________
|
| Til top |
|
| |
ozzy34 Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 16 December 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom forstærker endelig Nu skla den stå og få stue tempratur og så det igang med opsætning.
Vender tilbage i aften med en update på om den levere varen
|
| Til top |
|
| |
keras Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 17 December 2008 kl. 04:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
ozzy34 skrev:
|
Så kom forstærker endelig Nu skla den stå og få stue tempratur og så det igang med opsætning.
Vender tilbage i aften med en update på om den levere varen
|
|
|
Så er det blevet aften 
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger


Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
keras skrev:
ozzy34 skrev:
|
Så kom forstærker endelig Nu skla den stå og få stue tempratur og så det igang med opsætning.
Vender tilbage i aften med en update på om den levere varen
|
|
|
Så er det blevet aften 
|
|
|
Det har det været mange gange han har nok travlt med opsætningen. Lad os nu høre hvad du synes om din nye reciver.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
ozzy34 Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen.
Ja har ikke lige haft tid til at skrive(det er jo juletid=sne bajer LOL).
Nu er jeg endelig færdig med opsætning, har leget en del med del frekvenser og andet sjovt på forstærker, og må sige nu spiller det max.
I surrround tager den kegler , syntes dialog går meget klart igennem selv ved kraftig action, hvor man ellers godt kan opleve at dialogen bliver "tværet" ud.
Selv de små detaljer får den med og hele lydbilledet panorere fint rundt.
Jeg testede med både bluray og alm. dvd(Hulk-pirates of the carribean-the dark night-saving privat ryan)
Må sige specielt med saving privat ryan var der ingen tvivl om onkyoèns potientalle kuglerne fløj bogstavelig talt rundt om ørene på mig, måtte næsten dukke mig nogle gange(hvem der dog bare havde en skyttegrav i stuen)Hele dialogen flyd fint og mistede ikke grebet om samtalen på noget tidspunkt.
Ved stereo gør den det også godt, selvfølgelig mangler der noget i forhold til en ren stereo forstærker, men syntes detalje rigdommen er fin for en surround reciever.
Specielt ved pure audio viser den at den ligger i den fornuftige ende.
Selve opsætning er rimelig nem hvis man har lidt flair for det, mit største problem var at få sub indstillet ordenligt, men skal også sige jeg køre med dobbelt sub så det gør det ikke nemmere, men lidt tålmodighed så er den der.
Min konklusion er at onkyotx-sr806 er et fornuftigt køb til pengende, den har masser kræfter og taber ikke pusten syntes jeg.
Opsætning er rimelig nem, også får begyndere.
muligheden for at indstille hver kanal med delfrekvenser er super da man kan få et meget bedre lydbilled.
Audysse mikrofonen virker også fint hvis man ikke har modet på selv at indstille.
Hvis nogle har spørgsmål til forstærker så skriv endelig så skal jeg gerne svare.
Så til alle jer der overvejer spring ud i det i vil ikke blive skuffet.
GOD JUL
|
| Til top |
|
| |
ML77 Forum Bruger

Bruger siden: 01 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 40
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad oplever du af forskel fra 805'eren til denne?
|
| Til top |
|
| |
ozzy34 Forum Bruger


Bruger siden: 23 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
806 er bedre til at styre lyden.
Den er også thx ultra 2 certificeret.
Billed behandling har også fået en overhaling, og den grafiske side på osd er meget bedre opbygget.
målemikrofon har også fået en kraftig overhaling.
Kredsløb i forstærker er også forbedret.
Den bliver lun men ikke i forhold til 805
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 21 December 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej jeg har også tænkt mig at bestille en 806 hos http://www.schlauershoppen.de/ men hvad med garanit (hvis nu man skal bruge den)!
|
| Til top |
|
| |
Cybergringo Forum Bruger


Bruger siden: 25 Juni 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 146
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej har bestillt en 806 til ca 5k incl fragt
|
| Til top |
|
| |
Mech0z Forum Bruger


Bruger siden: 01 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 179
|
| Sendt: 22 December 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så trælst det er så dyrt i DK så vi næsten er tvunget til at købe i udlandet med mindre vi vil betale 25-50% mere for varen
__________________ Min Hjemmebio
|
| Til top |
|
| |