Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 11:02   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: spar penge i tyskland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ozzy34
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 14 December 2008 kl. 18:40 | IP-adresse registreret  

Hej.

Har idag søndag d.14-12-2008 bestilt en onkyo tx-sr806 fra tyskland og allerede fået bekræftigelse på levering med ups på tirsdag.

Det kan man sku kalde hurtig service , så vil anbefale denne side http://www.schlauershoppen.de/ der fik jeg forstærker for 724 euro incl levering

Til top Vis ozzy34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy34
 
keras
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 15 December 2008 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Den står nu til 899 euro?
Til top Vis keras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keras
 
ozzy34
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 15 December 2008 kl. 07:45 | IP-adresse registreret  

ja det kan jeg se nu men igår gav jeg 724,40 euro se her

1 x Onkyo TX-SR806 (black) THX™ Ultra2 Plus AV-Receiver [ SR 806 ]
[ONKTX806b] 675,00 EUR

Sub-Total: 675,00 EUR
Shipping And Handling: 29,90 EUR
COD charge: 19,50 EUR
Total: 724,40 EUR
 

så har været heldig prisen er åbentbart gået op

Til top Vis ozzy34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy34
 
Kasch
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Marts 2007
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 14
Sendt: 15 December 2008 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Hvis man tjekker Onkyo 806 på www.idealo.de, så kan den fåes fra 673 euro, dog ex levering.
Til top Vis Kasch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasch
 
JCBDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 15 December 2008 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Når du modtager den, giver du så ikke lige en melding om hvad du synes om den? Jeg overvejer nemlig også at bestille en fra Tyskland - i DK koster den 10K hos de autoriserede forhandlere!
Til top Vis JCBDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JCBDK
 
rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2315
Sendt: 15 December 2008 kl. 12:10 | IP-adresse registreret  

Har en kammerat der købte 606'eren og sparede gode penge via idealo.de
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver
 
ozzy34
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 15 December 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

har lige fået melding fra ups at den kommer imorgen kl 13.

Oghelt sikkert pengende værd havde en 805 før og den var god , så det kan vel ikke blive være

Til top Vis ozzy34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy34
 
JCBDK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 15 December 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Betalte du med VISA?
Til top Vis JCBDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JCBDK
 
ozzy34
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 15 December 2008 kl. 13:55 | IP-adresse registreret  

nej kontant ved modtagelsen og garanti/reklamation er det samme som ved visa betaling
Til top Vis ozzy34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy34
 
ML77
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 15 December 2008 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

ozzy34 skrev:

har lige fået melding fra ups at den kommer imorgen kl 13.

Oghelt sikkert pengende værd havde en 805 før og den var god , så det kan vel ikke blive være



Hvorfor skifter du til 806'eren?

Jeg synes da jeg har hørt at komponenterne i skulle være lidt "ringere" end 805'eren
Til top Vis ML77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML77
 
Kenneth S.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Juni 2007
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 120
Sendt: 15 December 2008 kl. 17:49 | IP-adresse registreret  

Sparede også selv mange penge på min Onkyo tx-sr604, da jeg bestilte den i Tyskland, til det der svarede til 2300kr. Det var gennem www.digital-versand.de

__________________

If it works, don't fix it
__________________
Til top Vis Kenneth S.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth S.
 
ozzy34
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 16 December 2008 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Så kom forstærker endelig  Nu skla den stå og få stue tempratur og så det igang med opsætning.

Vender tilbage i aften med en update på om den levere varen

Til top Vis ozzy34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy34
 
keras
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 30
Sendt: 17 December 2008 kl. 04:08 | IP-adresse registreret  

ozzy34 skrev:

Så kom forstærker endelig  Nu skla den stå og få stue tempratur og så det igang med opsætning.

Vender tilbage i aften med en update på om den levere varen

Så er det blevet aften

Til top Vis keras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af keras
 
m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 718
Sendt: 21 December 2008 kl. 09:50 | IP-adresse registreret  

keras skrev:
ozzy34 skrev:

Så kom forstærker endelig  Nu skla den stå og få stue tempratur og så det igang med opsætning.

Vender tilbage i aften med en update på om den levere varen

Så er det blevet aften

Det har det været mange gange han har nok travlt med opsætningen. Lad os nu høre hvad du synes om din nye reciver.

m@dsen



__________________
Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
Til top Vis m@dsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af m@dsen
 
ozzy34
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 21 December 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Hej igen.

Ja har ikke lige haft tid til at skrive(det er jo juletid=sne bajer LOL).

Nu er jeg endelig færdig med opsætning, har leget en del med del frekvenser og andet sjovt på forstærker, og må sige nu spiller det max.

I surrround tager den kegler , syntes dialog går meget klart igennem selv ved kraftig action, hvor man ellers godt kan opleve at dialogen bliver "tværet" ud.

Selv de små detaljer får den med og hele lydbilledet panorere fint rundt.

Jeg testede med både bluray og alm. dvd(Hulk-pirates of the carribean-the dark night-saving privat ryan)

Må sige specielt med saving privat ryan var der ingen tvivl om onkyoèns potientalle kuglerne fløj bogstavelig talt rundt om ørene på mig, måtte næsten dukke mig nogle gange(hvem der dog bare havde en skyttegrav i stuen)Hele dialogen flyd fint og mistede ikke grebet om samtalen på noget tidspunkt.

Ved stereo gør den det også godt, selvfølgelig mangler der noget i forhold til en ren stereo forstærker, men syntes detalje rigdommen er fin for en surround reciever.

Specielt ved pure audio viser den at den ligger i den fornuftige ende.

Selve opsætning er rimelig nem hvis man har lidt flair for det, mit største problem var at få sub indstillet ordenligt, men skal også sige jeg køre med dobbelt sub så det gør det ikke nemmere, men lidt tålmodighed så er den der.

Min konklusion er at onkyotx-sr806 er et fornuftigt køb til pengende, den har masser kræfter og taber ikke pusten syntes jeg.

Opsætning er rimelig nem, også får begyndere.

muligheden for at indstille hver kanal med delfrekvenser er super da man kan få et meget bedre lydbilled.

Audysse mikrofonen virker også fint hvis man ikke har modet på selv at indstille.

Hvis nogle har spørgsmål til forstærker så skriv endelig så skal jeg gerne svare.

Så til alle jer der overvejer spring ud i det i vil ikke blive skuffet.

GOD JUL

Til top Vis ozzy34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy34
 
ML77
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 01 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 40
Sendt: 21 December 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hvad oplever du af forskel fra 805'eren til denne?
Til top Vis ML77's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ML77
 
ozzy34
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 12
Sendt: 21 December 2008 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

806 er bedre til at styre lyden.

Den er også thx ultra 2 certificeret.

Billed behandling har også fået en overhaling, og den grafiske side på osd er meget bedre opbygget.

målemikrofon har også fået en kraftig overhaling.

Kredsløb i forstærker er også forbedret.

Den bliver lun men ikke i forhold til 805

Til top Vis ozzy34's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ozzy34
 
Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 21 December 2008 kl. 18:24 | IP-adresse registreret  

hej jeg har også tænkt mig at bestille en 806 hos http://www.schlauershoppen.de/
men hvad med garanit (hvis nu man skal bruge den)!
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted
 
Cybergringo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Juni 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 22 December 2008 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

hej
har bestillt en 806 til ca 5k incl fragt
Til top Vis Cybergringo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cybergringo Besøg Cybergringo's Websted
 
Mech0z
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 179
Sendt: 22 December 2008 kl. 16:50 | IP-adresse registreret  

Så trælst det er så dyrt i DK så vi næsten er tvunget til at købe i udlandet med mindre vi vil betale 25-50% mere for varen 

__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis Mech0z's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mech0z
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes