| Forfatter |
|
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan få fat i en denon AVR 2808 for 5000kr med 5års garanti og ville høre om den vil fungere optimalt med min PS3? Det skulle gerne understøtte alle HD lydformaterne
Har fuldt en del forums, men synes hurtigt der kommer en del forviring omkring overførsel af lyd fra ps3'en
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er noget underligt noget med PS3, bitstream og alt muligt som vi jo ikke aner en disse om. Jeg lytter med her.
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
PS3 kan IKKE bitstream HD lyd, kun sende det ud som LPCM (den kan dog godt bitstreame alm. DD og DTS både via HDMI og spdif). Den nævnte kan sagtens bruges, men en 2807 kan også bruges og sandsynligvis findes billigere. I samme prisgruppe er det måske muligt at finde en 3806 som er en bedre receiver også med mulighed for LPCM via HDMI
__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| PS3 kan IKKE bitstream HD lyd, kun sende det ud som LPCM (den kan dog godt bitstreame alm. DD og DTS både via HDMI og spdif). Den nævnte kan sagtens bruges, men en 2807 kan også bruges og sandsynligvis findes billigere. I samme prisgruppe er det måske muligt at finde en 3806 som er en bedre receiver også med mulighed for LPCM via HDMI |
|
|
Men hvis man så finder en dedikeret afspiller kan det godt betale sig at købe en 2808.
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
brasch skrev:
| PS3 kan IKKE bitstream HD lyd, kun sende det ud som LPCM (den kan dog godt bitstreame alm. DD og DTS både via HDMI og spdif). Den nævnte kan sagtens bruges, men en 2807 kan også bruges og sandsynligvis findes billigere. I samme prisgruppe er det måske muligt at finde en 3806 som er en bedre receiver også med mulighed for LPCM via HDMI |
|
|
Men hvis man så finder en dedikeret afspiller kan det godt betale sig at købe en 2808.
|
|
|
Ja men nu i mit tilfælde ville jeg godt bruge en ps3, ville jo også godt ha surround til den. Hvis jeg skulle finde en dedikeret afspiller, kunne jeg bare bruge en samsung 2500 og bruge den med min gamle denon avr 2803
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
interfacelift skrev:
brasch skrev:
| PS3 kan IKKE bitstream HD lyd, kun sende det ud som LPCM (den kan dog godt bitstreame alm. DD og DTS både via HDMI og spdif). Den nævnte kan sagtens bruges, men en 2807 kan også bruges og sandsynligvis findes billigere. I samme prisgruppe er det måske muligt at finde en 3806 som er en bedre receiver også med mulighed for LPCM via HDMI |
|
|
Men hvis man så finder en dedikeret afspiller kan det godt betale sig at købe en 2808.
|
|
|
Ja men nu i mit tilfælde ville jeg godt bruge en ps3, ville jo også godt ha surround til den. Hvis jeg skulle finde en dedikeret afspiller, kunne jeg bare bruge en samsung 2500 og bruge den med min gamle denon avr 2803
|
|
|
Det ville jo ikke gøre forskel.
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 13 December 2008 kl. 23:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er jeg ikke helt med. men den samsung ville kunne sende lyden ud til recieveren via analog output
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 06:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil STÆRKT fraråde køb af dedikeret BD-afspiller, sandt nok at PS3 ikke kan Bitstreame de nye lyd formater, men så kan man jo køre dem over LPCM via HDMI.
Tilbage til hvorfor jeg fraråder køb af dedikerede afspillere, som det ser ud lige nu er PS3 den bedste BD-afspiller hvis man kigger på loading tider, 2 af mine bekendte har hver købt en BD-afspiller i henholdsvis Sony og Samsung, OG DAMN HVOR ER DE BARE LANGE MED LOADING TIDER...! Med PS3 får du en multi-medie maskine som er god ALLROUND, og det går bare snapt med tiden fra man indsætter skiven til den er færdig med at loade, plus den også er godt fremtids-sikret .
Mvh. __________________ Beauty Is In The Eye Of The Beholder
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 07:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:
| [QUOTE=interfacelift] [QUOTE=brasch]PS3 kan IKKE bitstream HD lyd, kun sende det ud som LPCM (den kan dog godt bitstreame alm. DD og DTS både via HDMI og spdif). Den nævnte kan sagtens bruges, men en 2807 kan også bruges og sandsynligvis findes billigere. I samme prisgruppe er det måske muligt at finde en 3806 som er en bedre receiver også med mulighed for LPCM via HDMI |
|
|
Men hvis man så finder en dedikeret afspiller kan det godt betale sig at købe en 2808.
|
|
|
Præcis, PS3 skal dekode lyden of sende den over PCM til recieveren  __________________ Beauty Is In The Eye Of The Beholder
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shujinko skrev:
interfacelift skrev:
CasperCU skrev:
| [QUOTE=interfacelift] [QUOTE=brasch]PS3 kan IKKE bitstream HD lyd, kun sende det ud som LPCM (den kan dog godt bitstreame alm. DD og DTS både via HDMI og spdif). Den nævnte kan sagtens bruges, men en 2807 kan også bruges og sandsynligvis findes billigere. I samme prisgruppe er det måske muligt at finde en 3806 som er en bedre receiver også med mulighed for LPCM via HDMI |
|
|
Men hvis man så finder en dedikeret afspiller kan det godt betale sig at købe en 2808.
|
|
|
Præcis, PS3 skal dekode lyden of sende den over PCM til recieveren
|
|
|
hvilket man også kan med en 2807 som nok til gengæld er billigere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
| Nu er jeg ikke helt med. men den samsung ville kunne sende lyden ud til recieveren via analog output |
|
|
jeg tvivler på det kan betale sig, da D/A konverterne sandsynligvis ikke er ret gode i de fleste afspillere __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 09:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
CasperCU skrev:
| Nu er jeg ikke helt med. men den samsung ville kunne sende lyden ud til recieveren via analog output |
|
|
jeg tvivler på det kan betale sig, da D/A konverterne sandsynligvis ikke er ret gode i de fleste afspillere
|
|
|
Fuldstændig enig __________________ Beauty Is In The Eye Of The Beholder
|
| Til top |
|
| |
Shujinko Forum Bruger


Bruger siden: 13 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 9
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
Jeg kan få fat i en denon AVR 2808 for 5000kr med 5års garanti og ville høre om den vil fungere optimalt med min PS3? Det skulle gerne understøtte alle HD lydformaterne
Har fuldt en del forums, men synes hurtigt der kommer en del forviring omkring overførsel af lyd fra ps3'en
|
|
|
Må forresten nok lige minde om at PS3 ikke understøtter DTS-HD...! __________________ Beauty Is In The Eye Of The Beholder
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shujinko skrev:
CasperCU skrev:
Jeg kan få fat i en denon AVR 2808 for 5000kr med 5års garanti og ville høre om den vil fungere optimalt med min PS3? Det skulle gerne understøtte alle HD lydformaterne
Har fuldt en del forums, men synes hurtigt der kommer en del forviring omkring overførsel af lyd fra ps3'en
|
|
|
Må forresten nok lige minde om at PS3 ikke understøtter DTS-HD...!
|
|
|
Det har den da gjort siden april (update 2.3) __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er svært at følge med i alt det pjat
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Shujinko skrev:
Jeg vil STÆRKT fraråde køb af dedikeret BD-afspiller, sandt nok at PS3 ikke kan Bitstreame de nye lyd formater, men så kan man jo køre dem over LPCM via HDMI.
Tilbage til hvorfor jeg fraråder køb af dedikerede afspillere, som det ser ud lige nu er PS3 den bedste BD-afspiller hvis man kigger på loading tider, 2 af mine bekendte har hver købt en BD-afspiller i henholdsvis Sony og Samsung, OG DAMN HVOR ER DE BARE LANGE MED LOADING TIDER...! Med PS3 får du en multi-medie maskine som er god ALLROUND, og det går bare snapt med tiden fra man indsætter skiven til den er færdig med at loade, plus den også er godt fremtids-sikret .
Mvh. |
|
|
Det er lige præcis af de grunde jeg gerne ville høre om den denon ville virke ordentligt  Plus jeg kan flytte min denon avr 2803 til computeren, så er der ordentligt lyd begge steder
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
og mange tak for alle svarene til Brasch jeg tror det bliver svært at finde en 2807 til under de 5000kr. der er også lige et par andre plusser Jeg er også i gang med at kigge efter en Denon pma 1500 og dcd 1500, så for design grunde(GAF) så ville det ikke være tosset hvis de så ens ud
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
CasperCU skrev:
og mange tak for alle svarene
til Brasch jeg tror det bliver svært at finde en 2807 til under de 5000kr.
|
|
|
næ, klik her __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
brasch Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller endnu bedre, en 3806__________________ Fars er bedst når mor rør den
|
| Til top |
|
| |
CasperCU Forum Bruger


Bruger siden: 05 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 822
|
| Sendt: 14 December 2008 kl. 19:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
| eller endnu bedre, en 3806 |
|
|
når for pokker da. troede virkelig ikke det var kommet så langt ned i pris! så kunne det være man skulle overveje det i stedet, Det ser ud til at i har ret i den kan æde alle HD formaterne fra PS3'eren  Så skal jeg bare lige tjekke hvad forskellene på de forskellige HDMI typer betyder. den har "kun" 1.1
|
| Til top |
|
| |