| Forfatter |
|
amnesia Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
| Sendt: 06 December 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at jeg har købt nyt TV og bygget mediecenter, med henblik på at se HD film - så er det også blevet på tide at finde noget surround - så man kan få det fulde udbytte af filmene. Derfor har jeg kigget lidt rundt efter noget brugt, da jeg er af den overbevisning at man får mest for pengene ved at gå denne vej. Af udstyr der skal tilsluttes har jeg bl.a. min xbox 360 samt mit mediecenter - begge skulle gerne tilsluttes med optisk kabel. Jeg har bl.a. kigget på følgende: http://www.guloggratis.dk/radio-tv/anlaeg/annonce/4022544Vil det være et helt skidt køb? Eventuelt hvis man kan presse ham lidt ned i pris, da det umiddelbart ikke er det nyeste udstyr, og hvis jeg selv afhenter. Hvis der er nogen af jer der er stødt på noget andet godt brugt, som er til salg for en rimelig penge - så må i gerne pege mig i den retning :-)
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er osse et udmærket brugt forum her på sitet. Bortset fra dine programkilder, hvilke behov har du så mht. surround? Der er mange ting at tage i betragtning; dine lyttevaner, dit lytterum, krav til størrelse af højtalere, kvalitet, økonomi o.s.v.
Det er altid svært at tage stilling til helt konkrete anlæg - medmindre der tilfældigvis er en på forum, der kender det. Beskriv dine behov nøjere... 
Brugt er en fin ide - jeg har gjort det ofte, og er egentlig aldrig blevet skuffet.
|
| Til top |
|
| |
amnesia Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes jeg har kigget en del i brugtforummet, men ikke fundet noget i mit prisleje - hvilket ligger på omkring de cirka 3k.
Det jeg ønsker med systemet er at få mere ud af mine film og hvad jeg ellers bruger mit tv til - nu når jeg har fået ordentligt billede i stuen. Højttalerne skal gerne være sattelit, med en subwoofer. Jeg tror dette vil have den højeste WAF.
Jeg ved ikke om det kunne være fordelagtigt at starte ud med et 2.1 system til at starte med - hvor man så kunne udbygge.
Rummet hvor anlægget skal bruges har en inddeling hvor vores sofa står op ad bagvæggen, med fjernsynet placeret på et møbel cirka 3½-4 meter derfra.
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det bare er for at prøve noget surroundlyd, er det et fint anlæg. Men jeg vil råde dig til at finde noget til lidt flere penge. Man får en del mere for 5000,-
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |
amnesia Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
5k er måske mere end jeg lige kan fremtrylle i denne tid, men kunne man starte ud med at købe noget og så efterfølgende købe til? - og hvad skulle det i så fald være?
|
| Til top |
|
| |
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
amnesia skrev:
| 5k er måske mere end jeg lige kan fremtrylle i denne tid, men kunne man starte ud med at købe noget og så efterfølgende købe til? - og hvad skulle det i så fald være?
|
|
|
Så skulle det være fordi du køber en god brugt forstærker, fronter og måske en sub. Så kan du om nogle måneder købe nogle baghøjttalere og center også.
|
| Til top |
|
| |
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
| Sendt: 07 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil også råde dig til at købe en forstærker først, og så nogle højtalere senere.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
| Til top |
|
| |