Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 10:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Køb af brugt surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 December 2004
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 06 December 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Efter at jeg har købt nyt TV og bygget mediecenter, med henblik på at se HD film - så er det også blevet på tide at finde noget surround - så man kan få det fulde udbytte af filmene. Derfor har jeg kigget lidt rundt efter noget brugt, da jeg er af den overbevisning at man får mest for pengene ved at gå denne vej.

Af udstyr der skal tilsluttes har jeg bl.a. min xbox 360 samt mit mediecenter -  begge skulle gerne tilsluttes med optisk kabel.

Jeg har bl.a. kigget på følgende:

http://www.guloggratis.dk/radio-tv/anlaeg/annonce/4022544

Vil det være et helt skidt køb? Eventuelt hvis man kan presse ham lidt ned i pris, da det umiddelbart ikke er det nyeste udstyr, og hvis jeg selv afhenter.

Hvis der er nogen af jer der er stødt på noget andet godt brugt, som er til salg for en rimelig penge - så må i gerne pege mig i den retning :-)
Til top Vis amnesia's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af amnesia

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 07 December 2008 kl. 02:01 | IP-adresse registreret  

Der er osse et udmærket brugt forum her på sitet. Bortset fra dine programkilder, hvilke behov har du så mht. surround? Der er mange ting at tage i betragtning; dine lyttevaner, dit lytterum, krav til størrelse af højtalere, kvalitet, økonomi o.s.v.

Det er altid svært at tage stilling til helt konkrete anlæg - medmindre der tilfældigvis er en på forum, der kender det. Beskriv dine behov nøjere...

Brugt er en fin ide - jeg har gjort det ofte, og er egentlig aldrig blevet skuffet.

Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2008 kl. 02:32 | IP-adresse registreret  

Jeg synes jeg har kigget en del i brugtforummet, men ikke fundet noget i mit prisleje - hvilket ligger på omkring de cirka 3k.

Det jeg ønsker med systemet er at få mere ud af mine film og hvad jeg ellers bruger mit tv til - nu når jeg har fået ordentligt billede i stuen. Højttalerne skal gerne være sattelit, med en subwoofer. Jeg tror dette vil have den højeste WAF.

Jeg ved ikke om det kunne være fordelagtigt at starte ud med et 2.1 system til at starte med - hvor man så kunne udbygge.

Rummet hvor anlægget skal bruges har en inddeling hvor vores sofa står op ad bagvæggen, med fjernsynet placeret på et møbel cirka 3½-4 meter derfra.

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2008 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hvis det bare er for at prøve noget surroundlyd, er det et fint anlæg. Men jeg vil råde dig til at finde noget til lidt flere penge. Man får en del mere for 5000,-

m@dsen

amnesia
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 December 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

5k er måske mere end jeg lige kan fremtrylle i denne tid, men kunne man starte ud med at købe noget og så efterfølgende købe til? - og hvad skulle det i så fald være?

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 December 2008 kl. 11:50 | IP-adresse registreret  

amnesia skrev:
5k er måske mere end jeg lige kan fremtrylle i denne tid, men kunne man starte ud med at købe noget og så efterfølgende købe til? - og hvad skulle det i så fald være?

Så skulle det være fordi du køber en god brugt forstærker, fronter og måske en sub. Så kan du om nogle måneder købe nogle baghøjttalere og center også.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

m@dsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004
Lokalitet: København
Sendt: 07 December 2008 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også råde dig til at købe en forstærker først, og så nogle højtalere senere.

m@dsen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes