| Sendt: 11 November 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Er helt ny oprettet på forummet, men har fulgt lidt med her inde som gæst.
Jeg står og skal til at købe mit eget surround sound, da jeg gerne vil have noget mere ud af min PS3 og PC end et par pc-højtalere kan klare. Jeg bor i en lejlighed i kbh, og stuen hvor lyden skal være er 20kvm.
Jeg ser film halvdelen af tiden(Blu-ray), og høre musik den anden halvdel (mest trance/chill-out)
Mit budget rækker til max 10k, men mindre er velkommen ;)
Det jeg havde i tankerne var at starte ud med surround reciver og 2 fronthøjtalere, måske med sub, også senere udbygge med center samt 2 nye fronte (de 2 jeg køber nu skal så laves til baghøjtalere).
Jeg har været inde og tale med kt radio på frederiksberg, hvor manden forslog nogle JBL højtalere, nærmere ES30, som senere vil være gode til baghøjtalere, også en harmon/kardon som reciver. Han sagde dog jeg måske skulle kommet tilbage og snakke med Kenneth som som skulle være surround expert, får at få lidt mere hjælp til reciveren. Har dog kikket lidt på H/K AVR 255 da jeg kan forstå PS3 ikke har de rigtige decoder til et Surround Sound? Men ved ikke om den måske overskrider mig budget.
Mht. subben er jeg helt på bar bund, men kunne forstille mig det skulle være JBL E150P, da jeg kan forstå det er bedst at køre samme mærke og serie på alle højtalere?
Alt hjælp er velkomme, da jeg et total newb mht. hifi :)
Tak på forhånd!
|