| Sendt: 11 November 2008 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gutter. Har netop gladeligt anskaffet mig en funklende brugt Onkyo surround receiver - med det formål at få dekoder i receiveren til de nyeste HD-formater. Onkyo TX-SR805 - dejlig maskine..  Men men men ... nu driller den mig lidt.  Sikkert noget med at læse det med småt i manualen - men måske nogen kan hjælpe lidt "på rutinen" herindefra? Når jeg kører billede og lyd via HDMI til receiveren - og videre til mit tv er der intet bøvl. Når jeg slukker mit tv, og kører billedet op via composit til min projektor, slukker lyden også.. som om signalet er væk. men det er kun billeddelen der ikke modtages ængere via HDMI.. lyden skal jeg jo bruge... Så - tidligere med min gamle pioneer receiver kunne jeg godt få lyden ud af receiveren uden at have tv-et tændt.. det kan jeg pt. ikke med Onkyoén? hvorfor..  Pt. skal jeg have tvét tændt inde bag lærredet, for at knne modtage lyd via HDmi, mens billedet køres via composit eller andet "ikke-hdmi".. hvorfor er receiveren så afhængig af at der er aftager til HDMI-billedet også? Kan jeg godt få lyden ud via hdmi, mens billedet ikke bruges - kun via composit ud "før" receiveren? Som sagt - Pioneeren kunne tricket og tvét var slukket dengang... Er der nogen der kan hjælpe - er der en menu der er smuttet for mig? Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|