Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2026 | 01:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: at skabe surround fra bunden af... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Robert-Wannabe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Status: Offline
Sendt: 09 November 2008 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Hej alle. Har nu indset, at alt på nær min centerhøjtaler stinker. Så lige pt står jeg og mangler:

• Fronthøjtalere - skal kunne klare et højt lydtryk v. musik. Skal helst være slagkraftige i de dybe toner og samtidig have en klar og tydelig diskant.
  • Baghøjtalere, som passer godt til fronterne
  • Subwoofer, som kan spille 25 m2 ordentlig op (med ordentligt, mener jeg HØJT og klart)
  • Reciever (5- eller 6-kanals), som kan tage de fleste hvis ikke alle gængse surround formater (også HD-kilder, hvis jeg en dag skulle tage mig sammen til at købe flat-tv), og som har en strømforsyning med masser af overskud. Og så selvfølgelig et dejligt stort effekttrin (i omegnen af 5-6*80-110 watt).

For mig er det vigtigt, at det kan spille højt og dybt.

Budget: op til 15.000 all inclusive. (men MÆGTIG gerne billigere, hvis det kan lade sig gøre)

Nogle bud? Alle slags forslag er velkomne - det haster ikke. Efter 2 år med l**telyd vil jeg bare gerne have noget ordentligt .

Til top Vis Robert-Wannabe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert-Wannabe

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2008 kl. 22:35 | IP-adresse registreret  

Kig lidt på Klipsch højttalere. Det kunne være noget for dig.

Robert-Wannabe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005
Sendt: 09 November 2008 kl. 22:51 | IP-adresse registreret  

Har nu kigget lidt på deres website. Jeg er vild med deres design! Kan dog ikke rigtig finde nogle danske forhandlere af det - er ikke meget for at købe udenlandsk. Kender du nogen danske forhandlere af mærket, og har du personlige erfaringer med højtalerne?
Derudover sad jeg og kiggede lidt på Dali's Concept-serie. Har du/resten af forummet gode erfaringer med disse?
Til top Vis Robert-Wannabe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Robert-Wannabe

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 09 November 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Robert-Wannabe skrev:
Har nu kigget lidt på deres website. Jeg er vild med deres design! Kan dog ikke rigtig finde nogle danske forhandlere af det - er ikke meget for at købe udenlandsk. Kender du nogen danske forhandlere af mærket, og har du personlige erfaringer med højtalerne?
Derudover sad jeg og kiggede lidt på Dali's Concept-serie. Har du/resten af forummet gode erfaringer med disse?

Klipsch importeres af Tone Elektronik A/S. De fleste "EXpert" butikker kan nok få dem hjem.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

thuekay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 November 2008 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke selv hørt dem. Personligt finder jeg dem ikke så interessante.

Men jeg har udelukkende hørt gode ting om dem. Mange af deres modeller er vist også meget følsomme, så du kan få meget høj lyd med lav effekt.

jackson stuart
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2008
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 November 2008 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

eks. har flatscreencenter.se klipsch højtalerne, bare husk prisen er i svenske dollars..

og en surround reciever med lidt kræfter og HD, kunne måske være noget marantz 5003 eller pioneer 1018.

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 November 2008 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Må det være brugt? (Du sparer 50% i snit..og det er spillet til allerede! - kig i KSB her på forummet)
Hvad er det du har "beholdt" (Center..)
Mangler du "alt" - også kabler etc?
Er der krav til ex.vis hdmi og HD-lyd?

Lidt mere info..
Mvh. Offcourse

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes