Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 15:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Onkyo TX SR-606 vs. TX SR-605? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 09 November 2008 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Har overvejet i nærmeste fremtid at skifte min denon 2105 ud med den ene af disse 2 recievere. Har godtnok læst i flere rewiews at beggeto skulle være go'e recievers. Men hvilken en af det 2 skulle man vælge. Godtnok den ene ( 605 ) er 1.500 billigere end den anden?

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006
Lokalitet: København
Sendt: 09 November 2008 kl. 14:05 | IP-adresse registreret  

606'eren er den nye version af 605'eren. Så 606'eren må antages at være bedre på feature siden, men lydmæssigt er der nok ikke den helt store forskel

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Nu når jeg har denne opsætning af B&W system, synes jeg at Denon ikke har sagt mig ret meget mht. lyd. Ikke for at træde nogen over tæerne pga. denon's produkter, men B&W er allerede alt for lyst i mine ører til at køre sammen med denon reciever. Ihvertfald den model jeg har. Har læst at Onkyo skulle gøre arbejdet lidt bedrere? Med lidt mere styrke og punch i det? I selfølgelig, alle det HDMI ins som følger med er ikke til at gleme.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

denon og onkyo ligger rent klangmæssigt meget op ad hinanden, så skal du nok kigge på noget NAD eller marantz i stedet.

Et helt andet spørgsmål: Hvorfor har du købt højttalere du basalt set ikke kan lide lyden af?

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 16:53 | IP-adresse registreret  

Har aldrig sagt jeg ikke kan lide mine ht'er Til surr. gør det arbejdet ganske fornuftigt. Jeg siger at jeg tro at Denon og B&W er ikke hånd i hånd. Derfor vil jeg gerne prøve med en anden reciever.

brasch
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

nu er det jo bare sådan at højttalerne har væsentlig større indflydelse på lyden end valget af forstærker

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 09 November 2008 kl. 17:48 | IP-adresse registreret  

En af mine kammerater bestilte onkyo 606'eren fra idealo.de og sparede nogle penge. Måske det var værd at kigge der forbi
såfremt du beslutter dig at købe sådan en onkyo fætter

Dog vil jeg holde med Brasch i at det nok var bedre at finde nogle andre højttalere istedet hvis du synes det er for lyst.

God jagt..

PS Infinity Surround
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
En af mine kammerater bestilte onkyo 606'eren fra idealo.de og sparede nogle penge. Måske det var værd at kigge der forbi

Dog vil jeg holde med Brasch i at det nok var bedre at finde nogle andre højttalere istedet hvis du synes det er for lyst.

God jagt..

PS Infinity Surround

At skifte front'er hjælper ikke ret meget, da jeg skal ha' resten af surround system med. Så løber det jo oppe i mange tusinder. Jeg har tænkt mere hvis jeg ikke kan få mit lyd lidt opgraderet med sådan en reciever. Og samtidig får lidt liv i den. Ikke? Efter spec. på onkyo, ser jeg at den har lidt mere power at leje med. Og har læst at den skulle være en rigtig god reciever til pris. Blandandet en test i T3 har overbevist mig at den skulle være den reciever.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg er orienteret kræver b&w ofte en god slant power. Så med lidt flere muskler bag sig, kommer bas-enhederne
måske også til at spille lidt bedre med og der kommer overall lidt bedre styr over enhederne. Så jo, måske får din lyd et
løft, men du snakker selv om flere tusind. Sådan en Onkyo er da ikke helt billig til et testforsøg i håb om at dine b&w'er
kommer til at lyde kanon lige pludselig . Så synes jeg da det ville være bedre at sælge dine B&W'ere her på siden, og
måske købe noget andet brugt.

God lyd behøver ikke koste en formue

xiuxiu
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juli 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 November 2008 kl. 18:06 | IP-adresse registreret  

Kører selv med Onkyo og B&W og jeg synes ikk det match er helt ved siden af, men ellers hør en forhandler om du ikk må låne en Onkyo med hjem og teste

Vienna Acoustics BBG
April Stello AI500
Logitech Squeezebox Touch
Yamaha YSP-2200
Audiotrak Prodigy Cube
Sennheiser 580
Til top Vis xiuxiu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af xiuxiu

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:
Så vidt jeg er orienteret kræver b&w ofte en god slant power. Så med lidt flere muskler bag sig, kommer bas-enhederne
måske også til at spille lidt bedre med og der kommer overall lidt bedre styr over enhederne. Så jo, måske får din lyd et
løft, men du snakker selv om flere tusind. Sådan en Onkyo er da ikke helt billig til et testforsøg i håb om at dine b&w'er
kommer til at lyde kanon lige pludselig . Så synes jeg da det ville være bedre at sælge dine B&W'ere her på siden, og
måske købe noget andet brugt.

God lyd behøver ikke koste en formue

Jeg har en anden tråd oprettet her på siden hvor jeg har spurgt lidt om PS3 og HD-DTS lyd, hvor emnet udviklede sig til B&W højttalere og hvor meget power skal til at disse enheder begynder at spille ordentlig. Til sidst blev jeg anbefalet en effektfor. til 4000-5000. Hvis jeg skal nu alligevel til at ha' en ny reciever, hvorfor ikke vælge en som har hav af HDMI og lidt mere power end en tilsvarende fra en anden mærke til den pris?

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om jeg få lov at går ud og bruge 25.000 til til et sæt højttalere som jeg nu vil gerne og havde set. Og synes heller ikke jeg finder disse til en brugt pris som går langt under af købs pris i butikken? Men til 4000-5000, så tror jeg konen siger ja til? Og julen er redet.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Fordi en surroundforsærkers power per kanal slet slet ikke måler sig med en stereos til samme pris . Du blev derfor
anbefalet en effektforstærker.

Højttalere som er tunge at drive er sjældent et klogt valg til surround. Mange gør dog det at de kobler et effekttrin på pre-
out på deres surroundforstærker til deres fronthøjttalere. Men DET løber hurtigere op i flere tusind end andre højttalere ville
gøre..

Men tilbage til det du egentlig spørger om i tråden. 605 eller 606? Den med mest power! hvis 606eren bare er en nyere
version af 605eren, jamen så køb da 605eren hvis den har de features du har brug for. Hvis den ikke har er valget vel
åbenlyst

Mvh

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Har en gammel sag fra NAD i form af stereoforstærker. Det er bare en ganske almindeligt stereofor. Ved ikke om sådan en kan bruges til at koble sammen med denon? Bare for at prøve den. Vil det være nok bare at får koblet mine fronter til NAD?

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for en NAD?

Mener at der på nad er mulighed for kun at bruge effektdelen af deres intrgr. Kan ikke huske hvad indgangen hedder, men
på en kammerats 302 (tror jeg den hedder), er der en "lus" som forbinder pre-out og denne indgang.

Nok en anden herinde, som har lidt mere ekspertise på det område end mig, der kan hjælpe dig med dit spørgsmål, hvis du
lige fortæller hvilken model der er tale om?

Mvh

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 19:58 | IP-adresse registreret  

Det er en 3220PE Stereo amplifier. Har kørt med den for mange år siden da jeg havde en 3-channels yamaha hvor jeg havde kørt bag og centeren. Og på nad'en havde jeg fronter.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 20:01 | IP-adresse registreret  

Uha, en 2x20watt'er. Så er spørgsmålet om den kan trække fronterne bedre end Denonen (eller Onkyoen for den sags
skyld)

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Det står godt nok på den at den er 140watt. Gætter på at dvs. 2x70?

Soundfreak35
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

rskriver skrev:

God jagt..

PS Infinity Surround

I hvilken heltpræcis onlinebutik har din ven handlet? På idealo.de findes der et hav af butiker rundtomkring. Skulle man også regne med moms oveni?

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2008 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Soundfreak35 skrev:

rskriver skrev:
En af mine kammerater bestilte onkyo 606'eren fra idealo.de og sparede
nogle penge. Måske det var værd at kigge der forbi såfremt du beslutter dig at købe sådan en onkyo fætter Dog vil jeg
holde med Brasch i at det nok var bedre at finde nogle andre højttalere istedet hvis du synes det er for lyst. God jagt.. PS
Infinity Surround

I hvilken heltpræcis onlinebutik har din ven handlet? På idealo.de findes der et hav af butiker rundtomkring. Skulle man
også regne med moms oveni?

Kan ikke lige huske hvilken en af butikkerne han valgte, men hører ham lige. Kan heller ikke huske hvordan og hvorledes
med moms, fragt og told. Men mener han kom af med 4000kr samlet. Skal nok lige forhøre mig og vende tilbage til dig.

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes