| Forfatter |
|
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
jeg er ude efter en 6kanales forforstærker, da jeg vil lade min computer stå for dekodningen,men jeg vil ikke gå på krompåmi med mit stereo, så havd har man at gå efter hvis man vil op i den høje ende? har kigget på TagMclaren AV32R men tror ikke den er god nok i stereo!! ellers syntes jeg ikke jeg har fundet noget.
har lige pt en lexicon DC1 som gør det ok i surrund men ikke halvt så godt som min proceed cdp i stereo
|
| Til top |
|
| |
Järven Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 24 September 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
manley Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 300
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej
takker for forslaget, ser meget spænde ud, nogle der har hørt den nuforce?
eller har andre forforstærker som kunne være intresant??
|
| Til top |
|
| |
Vanderlay Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1597
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 13:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Audiolab 8000AP er også en mulighed, men ved ikke, om den er bedre end den Tag (de er vist i familie)
http://www.areadvd.de/lm/AV_Hardware/test_audiolab8000ap.sht ml
Hvis ikke du behøver lyd via HDMI er det også muligt at gå efter en Arcam, fx mener jeg man kan få deres surround-pre's billigt på ebay.co.uk
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
Bruger siden: 25 April 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5051
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
TagMclaren AV32R er fin, fin i Stereo, nok beder end Audiolab 8000AP, men der er flere udgaver af TagMclaren AV32R, en 7,1 udgave en med to
audio chip.
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 14:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du kun skal bruge forforstærkning og intet andet er en Crown M28 nok den rette vej frem imho, den er dog passiv. Til gegæld hører den absolut til toppen af poppen, og dens kiss konstruktion gør at der er hul igennem rent bogstaveligt.
Jeg kender til en enkelt med en RSP 1098, og jeg vil ikke gentage de urene gloser omkring den i et offentligt forum. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 15:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok.
Det må have været en "mandagsmodel" for jeg kender så en der er meget glad for sin. Den er 2,5år gammel og har ikke været til besvær. Men sådan kan man være uheldig med så meget. Men det bliver spændende hvad du ender ud med manley. __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Classe ssp-800
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vel det er nok fordi at RSP 1098 er fra Rotel, og netop Rotel har fået de urene gloser omkring den mærke i et offentligt forum.
Men Rotel top serie, er nok beder end deres rygte, men man skal op i klasse med RSP-1098 og RMB-1095 og RB-1090, combo RSP-1098/
RMB.1095 er jo kendt for at værre en af verden best lyde surround løsninge også i stereo.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvem har besluttet at RMB er det? jeg kender ingen, eller har hørt om nogle med en seriøs hjemmbio der har Rotel. Nu kender jeg tilfældigvis 1095 nogenlunde, og den er ikke mange potter urin værd i min verden.
DPersen, det har intet med dens funktionalitet at gøre. Dens ydelse er bare ikke på det niveau der ønskes. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 16:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Classe ssp-800 |
|
|
Hovsa - mit indlæg nr 500 - det blev da lige lovligt kortfattet .
Men hvis man er til Proceed, må Classe da lige være sagen. De folk der stod bag Proceed AVP2+6 - af mange regnet for verdens bedste surroundforforstærker - er de samme der står bag Classe's nyeste modeller. Okay SSP-800 er godt nok en 10 kanals forforstærker, men det trækker vel ikke fra?
....Because the principle engineer behind the ML and Proceed processors is part of the Classe' Design Team that built the SSP-800 from the ground up to be the best processor ever made. The SSP-600 already carries some of the ML/Proceed heritage but the SSP-800 is a direct descendant from the ML/Proceed gene pool and is the culmination of its prized legacy. When you consider the SSP-800 is the combination of Classe's prowess for high-performance stereo and bequeathed ML/Proceed multi-channel surround sound genetics, but better, you have yourself one helluva high-performance machine!....
|
| Til top |
|
| |
Brok Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3135
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad mene du med at RMB-1095 ikke mange potter urin værd i min verden ??????????
Du må give en grund
|
| Til top |
|
| |
RAZZER Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 803
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Køb en brugt Thule surround forforstærker og effekt, de kan køre balanceret i stereo, det er en genial løsning som ingen andre har gjort brug af. Og så er prisen relativ lav ifht. de nævnte.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
StarTrek skrev:
Hvad mene du med at RMB-1095 ikke mange potter urin værd i min verden ??????????
Du må give en grund  |
|
|
Den er sløv, komprimeret, kraftløs og mangler opløsning, herudover har den en lettere klnisk favginehar med "ufarvet" gengivelse at gøre, hertil mangler den i den grad kontrol med bassen.
Men du skal være velkommen til at kigge forbi med en. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
DPetersen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
DPersen, det har intet med dens funktionalitet at gøre. Dens ydelse er bare ikke på det niveau der ønskes.
|
|
|
Det er helt fint, men af det jeg har hørt i det prislejet 0-30000, så syntes jeg ikke der er nogen der kan formidle lyden videre i stereo som den kan. Men hvis det er uanset pris så har jeg ikke hørt noget over 30000 og så er jeg godt klar over at der da må være noget der lyder klart bedre på alle områder. Men til 30000 syntes jeg Rotel gør det mindst lige så godt som de fleste andre kendte mærker i DK.
Kunne det i øvrigt ikke være en ide at nævne priserne på produkterne/folk skriver i forhold til hvilket produkt de har af reference lyd. Så kunne sådan en som mig for eksempel selv skyde mig ind på hvilken forforstærker jeg kunne tænke mig til surround når jeg engang skal ud og indvestere. Det er jo nemt at nævne dyre og anmeldte produkter der har fået ros.
Men tilbage på sporet __________________ M.V.H Dpetersen
|
| Til top |
|
| |
StarTrek Forum Bruger

Eks. Jamwa
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 18:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har bla. High Fidelity teste combo'en Rotel RSP 1098/RMB-1095 og de har fået en anden opfattelse af dette sæt, og er det ikke tale om at det
skulle værre "ikke mange potter urin værd" tværtimod, så det du har lytte på må værre et defekt.
Men selfølig hvis ens reference, går på et anlæge til lange over 100.000,- kr. Så hænger det jo ikke samme.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 19:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Defekt produkt er udelukket, og man kan sagtens få noget i samme prisleje der langt overgår rotel sættet.
Hvis du sender HenrikB en pb, han er også bosat i københavn, så kan du selv få syn for sagen i stedet for at antage noget om mine referencer. (at vi så rent faktisk er deroppe prismæssigt er noget andet, men nu var det 30k per apparat der var "rammen") __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 27 September 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med Sunfire´s processor TGP-5 ?
Jeg ejede selv mrkI-modellen for nogle år siden og den var udemærket i stereo. De nye skulle eftersigende gøre det endnu bedre . .
|
| Til top |
|
| |