| Forfatter |
|
Stephan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 34
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 17:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey allesammen..
JEg købt et surround anlæg i hifiklubben for små 14 dage siden..Selv højtalerne virker nu som de skal men subben driller stadigvæk..Har fået en masse hjælp herinde fra men intet virker..
Nu kommer spørgsmålet så eller rettere jeres mening vil jeg gerne ha'..
Skal jeg bruge 500 kr på at få en fra hifiklubben ud og ordne den sub??Eller hvad?
http://www.hifiklubben.dk/information/montering_og_installat ion/
På forhånd tak..
|
| Til top |
|
| |
Stephan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
problemet er at min sub ikke vil spille når jeg ser tv og når jeg afspiller en dvd..Men den gør det når jeg spiller radio.?
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du ikke en hifi-kyndig ven der kan komme og kigge på det sammen med dig? Synes sgu det er mange penge at smide efter en tekniker, når det garranteret er en forkert indstilling, eller en defekt..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Stephan Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nej det har desværre ikke..Ja ved godt at det er mange penge men er sgu snart desperat..
|
| Til top |
|
| |
snegom07 Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 223
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ned i HIFI Klubben og spørg, eller læs manualen før du gør noget
|
| Til top |
|
| |
Ney_ Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1409
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
De pleger at være meget hjælpsomme nede i hifiklubben, hvis du også har købt forstærken dernede er jeg sikker på de gerne vil vise dig hvordan du skal sætte det op på en af deres demo-modeller.
__________________ Mvh. Bjørn.
|
| Til top |
|
| |
Rune|WildChild Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du et link til den tråd der beskriver hvad problemet er? Nu kommer jeg selv fra hovedstaden her, så hvis du er så desperat så er det jo lige før at jeg gerne vil tage ud og kigge, hvis jeg kan se det er noget jeg evt. kan hjælpe med..
__________________ Dynaudio Focus 140, Bladelius Tyr MKII, Rega Apollo, Xindak SC0.1
Mit setup
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 15 September 2008 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stephan skrev:
| problemet er at min sub ikke vil spille når jeg ser tv og når jeg afspiller en dvd..Men den gør det når jeg spiller radio.? |
|
|
Nu kender jeg ikke specielt din reciever, men mange receivere kan indstilles forskelligt på hver enkelt lydkilde. Jeg er ret overbevist om at det er det der er problemet, hvis det virker korrekt på radio. Det burde du kunne få demonstreret i butikken hvor du har handlet.
Du kunne måske også ændre overskriften på tråden til "denon avr-1708 problem". Så er der nok større chance for at tiltrække en bruger der kender receiveren. 
|
| Til top |
|
| |
Anzelz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 366
|
| Sendt: 16 September 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gå ind i osd-menuen og tjek indstillingerne for de forskellige kilder :) Ofte plejer der helt konkret at stå subwoofer on/off
/edit så lige din tråd.. Men nogle gange kan man preindstille de forskellige kilder. Hvad sker der hvis du skifter surroundmode ved dvd? Fx dts, pro locig, dd osv? __________________ Monitor Audio Radius hjemmebio
http://hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=92075&PN=1
|
| Til top |
|
| |
mollecon Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 4790
|
| Sendt: 18 September 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Få HiFi-klubben til at vise dig, hvad du skal gøre - ellers må de komme & ordne det. Glem de 500,-, det er svindel! Bondefangeri breder sig støt og roligt indenfor det såkaldte erhvervsliv.
|
| Til top |
|
| |
Rysz Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1445
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
mollecon skrev:
| Få HiFi-klubben til at vise dig, hvad du skal gøre - ellers må de komme & ordne det. Glem de 500,-, det er svindel! Bondefangeri breder sig støt og roligt indenfor det såkaldte erhvervsliv. |
|
|
De kan vise det i din nærmeste butik. Og selvfølgelig kan vi komme og kigge på det, og selvfølgelig koster det. Der er iøvrigt svaret på recoerdere.dk, hvor samme udlægning kører.
Jeg ved ikke hvad det er for et bondefangeri du hentyder til. Ingen gør noget gratis (ellers så sig lige til, for jeg kunne godt trænge til at få malet facaden på hytten).
|
| Til top |
|
| |
Stephan Forum Bruger

|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rysz..Ved du evt hvad der kan være galt med det..Når det spiller i ca 15-20 min så pludselig forsvinder lyden og den skratter helt vildt..2 timer efter virker det igen i 20 min og så går det amok igen..
|
| Til top |
|
| |
Da_Saint Lukket konto

Kar:130309
Bruger siden: 19 Juli 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 614
|
| Sendt: 28 September 2008 kl. 22:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rysz skrev:
mollecon skrev:
| Få HiFi-klubben til at vise dig, hvad du skal gøre - ellers må de komme & ordne det. Glem de 500,-, det er svindel! Bondefangeri breder sig støt og roligt indenfor det såkaldte erhvervsliv. |
|
|
De kan vise det i din nærmeste butik. Og selvfølgelig kan vi komme og kigge på det, og selvfølgelig koster det. Der er iøvrigt svaret på recoerdere.dk, hvor samme udlægning kører.
Jeg ved ikke hvad det er for et bondefangeri du hentyder til. Ingen gør noget gratis (ellers så sig lige til, for jeg kunne godt trænge til at få malet facaden på hytten). |
|
|
Ved godt at det strider imod HFKs politik at hjælpe kunder uden at få noget ud af det, men nogle af os (mennesker) arbejder, eller har arbejdet frivilligt i mange forskellige henseender, doneret penge til forskellige hjælpeorganisationer, osv. Så JO, folk gør ting gratis... Bare se hér på sitet; vi hjælper hinanden hver dag, med GRATIS råd og hjælp... __________________ Mit beskedne setup:
Yamaha RX-V2700
Dali Concept 7.0 SR
Taralabs HTK
Panasonic TH-42PX80
LG R200 Mediecenter
Xbox 360
Toshiba HD-EP30 HD DVD
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 06:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Ved godt at det strider imod HFKs politik at hjælpe kunder uden at få noget ud af det, men nogle af os (mennesker) arbejder, eller har arbejdet frivilligt i mange forskellige henseender, doneret penge til forskellige hjælpeorganisationer, osv. Så JO, folk gør ting gratis...
Bare se hér på sitet; vi hjælper hinanden hver dag, med GRATIS råd og hjælp...
|
|
|
Selvfølgelig kan du få et gratis råd hvis du ringer til HFK. Hvis de derimod skal køre ud til dig, er det vel også naturligt at de skal have penge for det. Ham der besøger dig skal jo også have løn.
Du kan da ikke seriøst sammenligne en forretning med en hjælpeorganisation eller en side på internettet hvor folk debatterer deres hobby.
|
| Til top |
|
| |
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 06:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Men det er da lidt tankevækkende at der findes andre firmaer der netop yder den service gratis, når de har solgt en kunde et anlæg for flere tusinde kroner. jeg har tidligere arbejdet i to forskellige hifi-butikker, og begge steder afhjalp vi gratis kunderne, deres problemer med udstyr, købt hos os, også ved hjemmebesøg. også hvis de kom tilbage 14 dage senere og bad om hjælp. det er sådan en service der gør at kunderne kommer tilbage. og heldigvis en service man stadig kan finde hos mange andre forhandlere end hifi-klubben.
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 12:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
eag1 skrev:
| Men det er da lidt tankevækkende at der findes andre firmaer der netop yder den service gratis, når de har solgt en kunde et anlæg for flere tusinde kroner. jeg har tidligere arbejdet i to forskellige hifi-butikker, og begge steder afhjalp vi gratis kunderne, deres problemer med udstyr, købt hos os, også ved hjemmebesøg. også hvis de kom tilbage 14 dage senere og bad om hjælp. det er sådan en service der gør at kunderne kommer tilbage. og heldigvis en service man stadig kan finde hos mange andre forhandlere end hifi-klubben. |
|
|
Det er jo altid op til den enkelte forhandler at vurdere hvordan man vil tjene penge. Der kan dog ikke være tvivl om at de alle helst skal have overskud. Derfor skal de også have deres udgifter dækket ind. Hvis de skal sende en tekniker ud til en kunde er der udgifter til bil og tekniker. Dem kan man så vælge at lade kunden betale, eller man kan kalde det service og få dem på en anden måde. En måde kunne være at tage lidt mere for varerne fra alle kunder. Det betyder at den kunde der klarer det hele selv er med til at betale for ham der skal have "gratis" hjælp. Synes du at det er mere rimeligt ?
|
| Til top |
|
| |
Nikodk Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
øhh tager det ikke lidt en skæv drejning dette her - det må da være en naturlighed at man skal betale, hvis man ønsker en særlig ydelse. At der er nogle butikker i samme branche, der har valgt at hjælpe kunden hos kunden er da fantastisk, men at hænge butikker ud fordi de ikke gør den slags gratis er da noget skævt...
Som jeg oplever Hifiklubben (har stort set ikke noget udstyr derfra længere), så har det altid været positivt. Har fået mange råd, til opsætning, indstillinger og lign. fra dem uden at skulle betale, men jeg har også været i deres butik eller spurgt på mail.
tilbage til emnet:
Har du været inde hos dem med din nye receiver under armen? er næsten sikker på at du vil blive fornuftigt modtaget, og de vil sætte den til i butikken, så du kan se om det er et hardware problem, eller skyldes indstillinger.
Nikolaj
|
| Til top |
|
| |
floe Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3160
|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 17:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da_Saint skrev:
Rysz skrev:
mollecon skrev:
|
|
Jeg ved ikke hvad det er for et bondefangeri du hentyder til. Ingen gør noget gratis (ellers så sig lige til, for jeg kunne godt trænge til at få malet facaden på hytten). |
|
|
Ved godt at det strider imod HFKs politik at hjælpe kunder uden at få noget ud af det, men nogle af os (mennesker) arbejder, eller har arbejdet frivilligt i mange forskellige henseender, doneret penge til forskellige hjælpeorganisationer, osv. Så JO, folk gør ting gratis...
Bare se hér på sitet; vi hjælper hinanden hver dag, med GRATIS råd og hjælp...
|
|
|
Det er en smuk tanke, men sådan fungerer verden bare ikke... I så fald kunne vi også begynde at lægge planøkonomi, afskaffe markedskræfterne og den private ejendomsret  __________________ Floes Pro-Ject god lyd på kontoret
Floes gamle vin på nye flasker
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

|
| Sendt: 29 September 2008 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nikodk skrev:
|
øhh tager det ikke lidt en skæv drejning dette her - det må da være en naturlighed at man skal betale, hvis man ønsker en særlig ydelse. At der er nogle butikker i samme branche, der har valgt at hjælpe kunden hos kunden er da fantastisk, men at hænge butikker ud fordi de ikke gør den slags gratis er da noget skævt...
Som jeg oplever Hifiklubben (har stort set ikke noget udstyr derfra længere), så har det altid været positivt. Har fået mange råd, til opsætning, indstillinger og lign. fra dem uden at skulle betale, men jeg har også været i deres butik eller spurgt på mail.
|
|
|
Det har nu ikke været min mening at tage stilling til Hifiklubbens serviceniveau, jeg udtaler mig kun om det principielle i at man skal betale for de ydelser man får. Det er du jo så også enig i.
Nikodk skrev:
|
tilbage til emnet:
Har du været inde hos dem med din nye receiver under armen? er næsten sikker på at du vil blive fornuftigt modtaget, og de vil sætte den til i butikken, så du kan se om det er et hardware problem, eller skyldes indstillinger.
|
|
|
Hvis jeg har forstået det korrekt, er receiveren ikke ny. Det er højttalerne han lige har fået. Det kan dog godt være den bedste løsning alligevel.
|
| Til top |
|
| |